הוועדה המסדרת דנה בשינוי כללי העבודה באמצעות השתתפות מרחוק

המהלך בא להחליף את המצב הקיים בו כל חברי הכנסת חייבים להתייצב פיזית לדיונים בוועדות • יו"ר הוועדה, ח"כ ניסנקורן, הבהיר כי מטרת שינוי הכללים אינה לאפשר לחולים רגילים להשתתף בישיבות הוועדה, אלא לשתף את חברי הכנסת במקרה שחלו בקורונה, הוכנסו לבידוד וכו'

יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן / צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת
יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן / צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת דנה היום (א') בנושא השתתפות חברי כנסת בישיבות ועדה בדרך של היוועדות חזותית בתקופת התפשטות נגיף הקורונה. המהלך בא להחליף את המצב הקיים בו כל חברי הכנסת חייבים להתייצב פיזית לדיונים בוועדות.

בפתח הדברים הבהיר יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן, כי מטרת שינוי הכללים אינה לאפשר לחולים רגילים או נשים בחופשת לידה להשתתף בישיבות הוועדה, אלא לשתף את חברי הכנסת במקרה שהם חלו בקורונה, הוכנסו לבידוד ו/או נמנים עם אוכלוסייה בסיכון גבוה לפי הגדרות הקורונה (כלומר בעלי מחלות רקע וגיל מסוים).

מטרת שינוי הכללים אינה לאפשר הצבעה מרחוק, אלא השתתפות בדיון לגופו, השמעת הדעות, שמיעת הנערך במהלך הדיון. באשר להצבעה בוועדה, כל סיעה תוכל להכניס חבר כנסת אחר, על תקן ממלא-מקום שיצביע במקום חבר הכנסת הנעדר, וזאת למעט הצבעות בוועדת חוץ וביטחון, שם לא ניתן לקבוע כרגע ממלאי-מקום בשל המצב הזמני בו נתונה הכנסת.