מנכ"לית חדשה לתאגיד המיחזור אל"ה: ד"ר אורנית רז

רז, שתחליף את חיים זרביב שפורש אחרי תשע שנים, שימשה מאז 2016 כמנכ"לית המוסד לבטיחות ולגיהות (מוס"ל), ובעבר שימשה גם כמנכ"לית איגוד תעשיות המזון

ד"ר אורנית רז / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ד"ר אורנית רז / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מנכ"לית חדשה לתאגיד המיחזור אל"ה: ד"ר אורנית רז, שתיכנס לתפקיד במקומו של חיים זרביב שפורש לאחר 9 שנים. רז שימשה מאז 2016 כמנכ"לית המוסד לבטיחות ולגיהות (מוס"ל). בעבר שימשה גם כמנכ"לית איגוד תעשיות המזון. עוד שימשה כיו"רית דירקטוריון המועצה הישראלית לצרכנות וכחברה בוועדה לפטורים ומיזוגים ברשות לתחרות.

תאגיד אל"ה הוקם ב-2001 יחד עם חוק הפיקדון למיכלי משקה. התאגיד אמון על איסוף המיכלים שעליהם חל פיקדון ולהעבירם למיחזור. התאגיד נמצא בבעלות יצרני המשקאות הגדולים בישראל: החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), טמפו, יפאורה-תבורי ו מעיינות עדן.

יצרני המשקאות מחויבים להעביר לתאגיד 30 אג' על כל מיכל בר-פיקדון שנמכר על ידיהם (בקבוקים קטנים, פחיות וכד). מחיר הפיקדון משולם עם הקניה, כאשר באחריות אל"ה לאסוף את המיכלים הריקים להעבירם למרכזי מיחזור ולהשיב את דמי הפיקדון לצרכנים. לפי החוק בקבוקי המשקה הגדולים, בתכולה של 1.5 ליטר אינם כוללים פיקדון והמיחזור שלהם נעשה בחסות הציבור המשליך אותם לכלובי המיחזור הפזורים במרחב הציבורי.

רו"ח אמיר חייק, יור דירקטוריון אל"ה מסר כי : "דר׳ אורנית רז מביאה עימה נסיון רב בניהול ובתחומי העיסוק של החברה. אין לי ספק שתוכל להצעיד את החברה אל השלבים הבאים בפיתוחה. היא האדם הנכון במקום הנכון. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לחיים זרביב על שנים רבות של השקעה ועבודה נפלאה בחברה. אין לי ספק שנשתף פעולה גם בעתיד".