כתב אישום: קשר מושחת בין סגן פקיד שומה לבעל מסעדה שהיה כפוף לביקורת שלו

יועמד לדין בכפוף לשימוע • בין החשדות: מתן הלוואה לאחיו של בעל המסעדה, סעודות יוקרתיות, אלכוהול ומתנות במחיר קבוע שקיבל סגן פקיד השומה - כל זאת מבלי לדווח לאף גורם ברשות המסים על הקשר בינו לבין בעל המסעדה

בניין רשות המסים בירושלים / צילום: איל יצהר
בניין רשות המסים בירושלים / צילום: איל יצהר

מה היה טיב הקשר בין סגן פקיד שומה ירושלים 2 לבעל מסעדה שהיה כפוף לביקורת שלו? זו השאלה העומדת בלב החשדות נגד יחזקאל אברמוב, סגן פקיד שומה, שעל-פי החשד נהג לסעוד עם רבים מבני משפחתו במסעדה המבוקרת על-ידו, בשולחן מיוחד שנשמר בשבילו. אברמוב גם קיבל בכל סעודה שפע של אוכל ובקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים. כמו כן, אברמוב שילם עבור הארוחה מחיר שנקבע באותו רגע על-ידי בעל המקום - במזומן.

אברמוב חשוד כי פיתח עם בעל המסעדה קשר חברי הדוק, הפך את בעל המסעדה לאיש סודו וקיבל ממנו טובות הנאה. כל זאת, כאשר המסעדה מבוקרת על-ידי הכפופים לו, והוא זה שנותן את להם את ההוראות.

בעקבות הקשר הזה, שנחקר על-ידי חוקרי יאל"כ שבלהב 433 במשטרת ישראל, פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה להעמיד לדין את אברמוב, בגין ביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. הודעה על כך נמסרה היום (ב') לבא-כוחו.

אברמוב, אשר שימש החל משנת 2014 כסגן פקיד שומה ירושלים 2, חשוד בכך שפעל במסגרת תפקידו בניגוד עניינים ובאופן פסול, עת קיים קשר אישי עם בעל מסעדה נישומה הנתונה לסמכותו וקיבל ממנו טובות הנאה.

מהחשדות עולה כי אברמוב הפר במעשיו את נהלי רשות המסים וניצל באופן פסול את כוח משרתו, מעמדו ותפקידו הציבורי. זאת, לשם קבלת טובות הנאה אישיות, ביודעו כי בעל המסעדה ייענה לדרישותיו וישאף לרצותו נוכח יכולתו להשפיע על הליכי המס הנוגעים למסעדה.

על-פי כתב החשדות, אברמוב שימש כגורם אחראי בהליכי השומה הקשורים במסעדה. במסגרת זו נתן הנחיות ואישורים להליכים שונים שננקטו על-ידי הכפופים לו בקשר עם הליכי השומה של המסעדה, וקיבל החלטות ברשות המסים נגד המסעדה.

עוד עולה כי למרות שאברמוב טיפל בתיק המס של המסעדה, הוא נהג לסעוד בה, ואף פיתח עם בעל המסעדה קשר הדוק בעל מאפיינים חבריים ואישיים ביותר, הכולל התייעצות בנושאים אישיים באופן שהפך את בעל המסעדה לאיש סודו של אברמוב. אברמוב פיתח קשר אישי גם עם אחיו של בעל המסעדה, אשר עבד במסעדה, במסגרתו הלווה לאח סך של 14 אלף שקל.

מכתב החשדות עולה כי אברמוב לא דיווח לפקיד השומה או לגורמים הרלוונטיים ברשות המסים על אודות זיקותיו לבעל המסעדה ועל מתן ההלוואה לאחיו, ולא פסל את עצמו מעיסוק בתיק השומה של המסעדה.

עוד על-פי כתב החשדות, במהלך השנים 2014-2019 אברמוב סעד במסעדה תדיר עם בני משפחתו ומקורבים אחרים, כשהוא דורש ומקבל יחס מיוחד מבעל המסעדה. היחס המיוחד התבטא בכך שאברמוב לא הזמין מזון ומשקאות מתוך תפריט המסעדה כמקובל, אלא קיבל לשולחנו שפע של אוכל ללא הגבלה, בקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים שנקנו לאירוח לקוחות עתירי ממון וכן קינוחים שלא מוגשים במסעדה בדרך-כלל ונרכשו במיוחד עבורו. בתום הארוחה לא הוגש לאברמוב חשבון, אלא הוא נהג לגשת לקופה ולשלם במישרין לבעל המסעדה סכום כלשהו שננקב, במזומן.

בעל המסעדה נהג לשמור לאברמוב שולחן קבוע ופרטי במרפסת המסעדה לפי העדפתו, לערוך את השולחן בצורה חגיגית, שלא באופן האירוח הרגיל, להסעיד את אברמוב זמן רב ובשעות לא שגרתיות ואף להגיש בסוף הארוחה מתנות לאורחיו, חלקן כוללות מוצרים שלא נמכרים במסעדה ונרכשו במיוחד עבורו.

כמו כן, על-פי כתב החשדות, אברמוב דרש וקיבל מבעל המסעדה משלוחים של אוכל ושתייה לבתי מלון בהם שהה, למרות שהמסעדה אינה מבצעת משלוחים. במקרה אחד אברמוב גם דרש וקיבל מבעל המסעדה משלוח במונית של תרופת מרשם, שנרכשה עבורו ללא מרשם.

*** חזקת החפות: יודגש כי יחזקאל אברמוב לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.