נעילה ירוקה בוול סטריט, למרות היחלשות העליות

דאו ג'ונס הוסיף 0.6%, נאסד"ק עלה ב-1.1%, ו-S&P 500 טיפס ב-0.9% • המשקיעים שאבו עידוד מהקלות בהגבלות על מסחר ומדיווח על תחילת ניסוי בחיסון הניסיוני של פייזר וביונטק לקורונה • הזהב נחלש לראשונה זה 3 ימים • בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

יאיר שני, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא: "עוד לא מאוחר להיכנס חזרה לבורסה"; וגם, סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של IBI על הסיכוי שהפתרון לקורונה יגיע מנס ציונה? דו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון - הצטרפו לשידור החי

23:00

בשעה האחרונה למסחר נחלשו העליות, אך המסחר בוול סטריט הסתיים הערב (ג') בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6%, מדד נאסד"ק עלה ב-1.1%, ומדד S&P 500 טיפס ב-0.9%.

22:20

חברת Airbnb מתכננת לפטר 1,900 עובדים, כרבע מהחברה, כך לפי דיווח ב-CNBC.

20:50

במקביל לאופטימיות בשווקים, הזהב נחלש לראשונה זה שלושה ימים. מחיר חוזה זהב למסירה ביוני ירד ב-0.2% ונסגר על 1,710.6 דולר לאונקיה.

20:20

מחיר הנפט ממשיך לעלות, זה היום החמישי ברציפות. נפט מסוג WTI מזנק ב-20% למחיר של 24.4 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט מתחזק ב-13% למחיר של 30.6 דולר לחבית.

18:45

העליות בוול סטריט מתחזקות על רקע ההקלות בהגבלות בארה"ב ובאירופה ותוך תקווה להתפתחויות חיוביות בחזית החיסון לנגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.7%, נאסד"ק מטפס ב-1.9%, ומדד S&P 500 מוסיף 1.8%.

בקליפורניה יותר איסוף עצמי מחנויות בגדים מסוף השבוע, בניו יורק דיווח המושל על ירידה באישפוזים ובגרמניה ובהונג קונג יוקלו ההגבלות על עסקים.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי חוקרים באוניברסיטאות ניו יורק ומרילנד החלו להזריק לאנשים את החיסון הניסיוני לקורונה של חברת התרופות פייזר  ושותפתה הגרמנית ביונטק.

מניית חברת השכרת הרכב הרץ צוללת ב-12%, לאחר דיווחים בעיתונות כי החברה שכרה יועצים נוספים לסייע בבקשת פשיטת הרגל הצפויה שלה.

מניות רשת המזון שייקשאק יורדות לאחר שהחברה דיווחה על עלייה במחירי הבשר בשל הגבלות הקורונה. החברה דיווחה על הפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, ביחס לרווח של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית סטארבקס  עולה לאחר שרשת בתי הקפה הודיעה על תוכניות לפתוח יותר מ-85% מסניפיה בארה"ב עד סוף השבוע.

באירופה ננעל המסחר בעליות חדות. בפרנקפורט עלה מדד דאקס ב-2.5%, בלונדון טיפס פוטסי 100 ב-1.7% ובפריז הוסיף מדד קאק 40 2.4% מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.1%.

17:15

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.5%, מדד נאסד"ק מתחזק ב-1.6%, ומדד S&P 500 מוסיף 1.4%.

מגזר השירותים בארה"ב התכווץ לראשונה זה כעשור, על רקע העצירה הכמעט מוחלטת של הכלכלה בשל מגפת הקורונה. מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים צנח באפריל ל-41.8 נקודות, בהשוואה ל52.5 במרץ. זו הירידה הראשונה מאז דצמבר 2009, והחדה ביותר מאז מרץ 2009. עם זאת, הירידה הייתה פחות חדה מזו שצפו בדאו ג'ונס שהעריכו כי מדד אפריל יעמוד על 40 נקודות.

עוד בנתוני מאקרו, הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל במרץ בכמעט 12%, היבוא ירד ב-6.2%, אך היצוא צנח ב-9.6%, הירידה החודשית החדה ביותר שנרשמה. הגירעון גדל ל-44.4 מיליארד דולר, לעומת 39.8 מיליארד דולר בפברואר. יצוא שירותים, כגון בנקאות ותיירות, צנח בכמעט 11 מיליארד דולר, יצוא השירותים צפוי לספוג ירידה חדה אף יותר באפריל.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1%, הנאסד"ק מתחזק ב-1.1%, ומדד S&P 500 מטפס ב-1%.

על רקע המאמצים של חלק מהמדינות בארה"ב לפתוח מחדש מגזרים בכלכלה ועל רקע התגברות המתחים מול סין, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עולה ב-0.028 נקודות לרמה של 0.67%. נפט מסוג WTI מזנק ב-14% למחיר של 23.3 דולר לחבית והזהב נחלש ב-0.6% למחיר של 1,703 דולר לאונקיה. הדולר מתחזק מול סל המטבעות ב-0.2% אך נחלש מול הין היפני ב-0.1% לשער של 106.6 ין לדולר. הליש"ט מתחזקת מול הדולר ב-0.16% לשער של 1.24 דולר לליש"ט, והאירו מאבד 0.4% מול הדולר לשער של 1.08 דולר לאירו.

15:45

בין המניות שמרכזות עניין בטרום מסחר בוול סטריט, חברת פייזר  שהודיעה כי החלה בניסוי בחיסון הניסיוני לקורונה, חברת השכרת הרכב הרץ שלפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל שכרה יועץ לקראת בקשה לפשיטת רגל, ומניית רשת בתי הקפה סטארבקס שמתכננת לפתוח יותר מ-85% מסניפיה בארה"ב עד סוף השבוע, במתכונת של טייק אווי ומשלוחים.

עונת הדוחות נמשכת והיום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות דיסני  , דופונט וביונד מיט. 

14:15

נמשכות העליות בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות של 0.8% עד 1% במדדי המניות המובילים.

מניות סקטור הגז והנפט מזנקות בכ-4% על רקע המשך ההתאוששות במחירי הנפט היום. חוזה ברנט ליוני עולה בכ-7% לרמה של 29 דולר לחבית וחוזה מסוג WTI ליוני מזנק בכ-10% ל-22.45 דולר לחבית. 

11:50

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות על רקע האופטימיות סביב הצפי לחזרה לפעילות של הכלכלות בעולם. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים בהמשך לעליות שנרשמו אתמול.

בית המשפט החוקתי של גרמניה פסק היום כי תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי האירופי - הכוללת רכישת אג"חים של ממשלות וחברות בגוש האירו - מנוגדת בחלקה לחוקה הגרמנית, והורה לבנק המרכזי של גרמניה להפסיק את השתתפותו בה. עם זאת, הוא התיר לו למכור אג"חים שרכש כחלק מהתוכנית באופן מדורג ומתואם, וציין כי אם ה-ECB יוכל לנמק את תוכנית הרכישות, וכי הממשלה הגרמנית תהיה מעורבת בפיקוח ובדיון על ההחלטות, התוכנית תוכל להימשך.

בית המשפט הורה לממשלה לתקן את הליקויים בתוך שלושה חודשים, והבהיר כי פסיקתו לא חלה על תוכנית רכש האג"חים שהושקה בחודש שעבר במטרה להיאבק במשבר הכלכלי כתוצאה ממגיפת הקורונה. שער האירו ירד ב-0.6% בתגובה להחלטה, והתשואה על אג"ח גרמני עלתה ב-3 נקודות בסיס.

10:05

בורסות אירופה נפתחו בעליות לאחר ירידות חדות של עד 4% שנרשמו אתמול. הדאקס הגרמני עולה ב-1.3%, הקאק ב-1.7% והפוטסי ב-1.55%. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק עולים בהמשך לעליות שנרשמו אתמול.

הנפט מזנק - חוזה ברנט ליוני עולה בכ-7% לרמה של 29 דולר לחבית וחוזה מסוג WTI ליוני מזנק בכ-9.7% ל-22.4 דולר לחבית. 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בהמשך לנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט, שם המדדים מחקו את הירידות שנרשמו במרבית יום המסחר. הבורסות בסין, יפן ודרום קוריאה סגורים לרגל חג.

הבורסה בהונג קונג עולה ב-0.5% למרות פרסום נתוני הצמיחה הקשים. הממשל בהונג קונג דיווח על ירידה של 8.9% בצמיחה ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה החדה ביותר מאז 1974.

הבנק המרכזי באוסטרליה צפוי להכריז על גובה הריבית מאוחר יותר היום. במקביל, באוסטרליה מנסים לחזור לשגרה עם פתיחה של העסקים.

מתיחות הסחר בין סין לארה"ב על רקע איומי הממשל האמריקאי פוסחים לפי שעה על בורסות אסיה. התקשורת הסינית הרשמית מגיבה בזעם להאשמות של שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו שמקור נגיף הקורונה עשוי להיות מעבדה בעיר ווהאן. לא היתה תגובה רשמית של ממשלת סין במהלך חג לאומי. סוכנות הידיעות הרשמית שינהוואה מאשימה את פומפאו באמירת "שטויות" ו"שקרים". מהדורת החדשות בטלוויזיה המרכזית הסינית כינתה אותו "אדם רע" ואמרה שהוא "יורק רעל".

ממשל טראמפ האשים בימים האחרונים את סין בהעדר שקיפות לגבי מקור ההתפרצות שהרגה מאות אלפי בני אדם בעולם, ופומפאו האשים שלשום (א') ישירות מכון וירולוגי בווהאן, שבו זוהה הנגיף לראשונה בשלהי השנה שעברה. המכון הזה לווירולוגיה, שהוא מרכז מחקר ממשלתי, משך תשומת-לב עולמית כי הוא בדק בצורה פעילה את מקור הנגיף בעטלפים.