9 מניות מומלצות לקנייה עם אפסייד של עד 88%

בחברת רוסאריו ייעוץ ומחקר, פרסמו סקירה עם ניתוח של תחומי הנדל"ן, קמעונאות המזון, והתקשורת, הכוללת 9 מניות הנסחרות בבורסה במחיר נמוך בהרבה מהשווי הכלכלי ההוגן שלהן

 

השאלה העולה בימים אלה, כשהתנודתיות בבורסות מסביב לעולם מרקיעה לשחקים על רקע משבר הקורונה, ואי הוודאות גבוהה מתמיד, היא האם יש טעם בהערכות שווי? האם תגובת השווקים פסימית או אופטימית מידי? כלומר, האם שווי הנכסים משקף נכונה את התקופה ?

בחברת רוסאריו ייעוץ ומחקר מציינים, בסקירה שפרסמו, כי "התשובה היא שהתגובה היא אגרסיבית למדי לכל צד. שם המשחק בתקופה הקרובה הוא תנודתיות. הדו"חות השנתיים של שנת 2019 וככל הנראה גם דו"חות הרבעון הראשון של שנת 2020 שיגיעו בהמשך, לא מספקים תשובה הולמת למצב החברות והעסקים הנוכחי. אבל... החשבונאות, המיסים, הרגולציה והמשקיעים - אף אחד לא יחכה להתבהרות התמונה ולכן יש להמשיך ולנסות להעריך שווי גם בתקופה כזו של תנודתיות לא מוכרת ".

סביר להניח, כותבים ברוסאריו, שמתודולוגיות הערכת השווי לא משתנות במהותן, אלא אופן היישום שלהן משתנה. "אם במרבית הענפים, היינו רגילים לחזות תזרימי מזומנים קדימה מתוך הנחה שהעסק בריא ואז מהוונים את אותם התזרימים בפרמיית סיכון מתאימה לחברה, או מפעילים מכפיל על הרווח העתידי הקרוב ביותר, אזי השתנו לנו מספר דברים באופן היישום. משקיעים הרוצים להישאר באזור הנוחות, פשוט ישנו את שעור ההיוון כלפי מעלה, אבל זה קצת טריוויאלי ואולי גם חוטא למטרה ".

" קשה להתעלם מכך שפרמיית הסיכון בשווקים עולה. אנו חושבים כי הפער בין התשואה הנדרשת על מניות כיום לעומת תשואת נכסים חסרי סיכון (הריביות עוד יותר נמוכות כיום...) צריך לגדול על מנת לשקף את חששות המשקיעים וזאת למרות שמחיר הון אמור לשקף טווח ארוך. אפשר לענות על הצורך בהגדלת הפער באמצעות ההנחה שבתקופה זו ההתאמות של תזרימי המזומנים העתידיים, לוט בערפל יותר מאי פעם. מה שכן ברור לכולנו, הוא שהתיאבון לתשואות, תוך הגדלת הסיכון, לא ייעלם לחלוטין בעתיד, הוא כרגע רק בשלב העיכול", כותבים כלכלני רוסאריו .

ברוסאריו ניתחו 3 סקטורים מרכזיים בבורסה: נדל"ן, קמעונאות מזון ותקשורת, ויצאו עם מסקנות לגבי המניות המועדפות כיום להשקעה בכל סקטור, לטווח הארוך. בטווח הקצר והבינוני התנודתיות יכולה להביא לגל ירידות נוסף בבורסה ולכן אם בדרך כלל המשקיעים צריכים לכוון לטווח הארוך, אז בימים אלה על אחת כמה וכמה.

נדל"ן: גזית גלוב, מבנה,  ביג, עזריאלי ומנרב

לגבי תחום הנדל"ן מציינים ברוסאריו כי משבר הקורונה מאלץ את חברות הנדל"ן לחשב מסלול מחדש: ככל הנראה בטווח הקרוב, לפחות עד שיימצא חיסון, וסביר שגם לאחריו, שגרת החיים תשתנה, ויהיו שינויים בהרגלי המחיה, הצריכה והתעסוקה. מרבית החברות הנדל"ן המניב הכלולות במדד תל אביב נדל"ן, כפי שפורסם בדוחות השנתיים, מגיעות אל המשבר עם רזרבות של מזומנים בקופה, מינוף נמוך ואיתנות פיננסית, חלקן מבוזרות הן ברמת סוגי הנדל"ן. עדיין נצפה בהבדלים הנובעים מחברות מוטות מסחר (קניונים פתוחים או סגורים למשל) או חברות מוטות משרדים וכו'.

שלושת הפרמטרים שתדלקו את השוק בשנת 2019, צפויים להישאר כאן גם בשנת 2020 ואף צפויים להיות חזקים ומשמעותיים אפילו יותר: הריביות תישארנה נמוכות ואולי אף יותר, החברה (דמוגרפיה) תשנה את פניה והצרכן הסופי - על אחת כמה וכמה.

להערכת רוסאריו, המניה שנסחרת כיום בדיסקאונט הכי נמוך לעומת השווי הכלכלי ההוגן שלה היא חברת הנדל"ן המניב של חיים כצמן, גזית גלוב . השווי ההוגן של גזית גלוב, לדעת כלכלני רוסאריו, עומד על 41.2 שקל לעומת מחיר של 23.82 שקל בבורסה, כלומר אפסייד של כ-73%. 

מניות נוספות שנסחרות בדיסקאונט גבוה הן מבנה , לה הם מעניקים שווי הוגן של 8.90 שקלים, גבוה בכ-26% ממחירה בבורסה כיום; ביג  עם שווי של 350 שקל, אפסייד של כ-27% ; עזריאלי  עם שווי של 236 שקל, אפסייד של כ-18% ומנרב  (שווי של 563 שקל, כ-20% מעל המחיר בבורסה). 

קמעונאות מזון: טיב טעם, ויקטורי

לגבי תחום קמעונאות המזון מציינים ברוסאריו כי ירידה ברמת החיים משפיעה על ירידה בהוצאות על "בילויים" והסעדה מה שעשוי להוביל לעלייה בפדיונות של רשתות השיווק. "כרגע הנחת העבודה שלנו היא התרחיש הפסימי יותר בו המשק ייכנס למיתון ויפגע בצריכת המזון של משקי הבית בשנים 2020 ו- 2021. לפגיעה זו תהיה השפעה על פדיונות רשתות השיווק בשנים אלו ובשנת 2022 רשתות המזון יחזרו להיקף הפידיונות שהיו להם ב- 2019 בתוספת פדיונות משטחי המסחר שהגדילו במהלך תקופה זו". 

החשש הגובר ממיתון וההאטה בצמיחה, יוביל רשתות גדולות ובינוניות שנערכו פיננסית למשבר, להמשיך ולהתרחב על חשבון רשתות מזון אחרות שייקלעו לקשיים תזרמיים, בין היתר בשל העדר מנועי צמיחה. נציין כי בניגוד לתחרות הקיימת במגזר הדיסקאונט, בגזרה העירונית המצב שונה. מצבה "המאתגר" של יינות ביתן וניסיונותיו של רמי לוי לייצב את פעילות קופיקס הובילו לתחרות נמוכה בפורמט זה.

"אנו רואים ברכישות באונליין אחד ממנועי הצמיחה החשובים בתחום ואנו צופים כי קצב הצריכה באונליין צפוי להמשיך לעלות, בין היתר בשל השפעות הקורונה. כים שופרסל נמצאת בפער גדול מול מתחרותיה. ההשקעות בטכנולוגיות מתקדמות מהוות אחד ממנועי הצמיחה של הרשתות הגדולות וזאת בשל היכולת שלהם להוזיל עלויות".

לדעת כלכלני רוסאריו המניה הזולה ביותר כיום בתחום היא טיב טעם , לה הם מעניקים שווי הוגן של 3.64 שקלים, גבוה בכ-23% ממחירה בבורסה. למניית ויקטורי  הם מציבים שווי של 70 שקל, אפסייד של כ-8% ואילו האפסייד של שופרסל  עומד על כ-4% בלבד (שווי הוגן של 23.5 שקל למניה). 

לשאר המניות בסקטור (רמי לוי, יוחננוף, פרשמרקט) נותנים ברוסאריו שווי דומה או נמוך ממחירן בבורסה.

תקשורת: ביקום ובזק

לגבי תחום התקשורת צופים ברוסאריו המשך שנה קשה לשחקנים בענף, "יותר קשה משנת 2019 לאור פגיעת הנדידה הסלולרית. שם המשחק יהיה יתרון לגודל, שירות חוב ופריסה מושכלת של סיבים. צפויה פגיעה לא פשוטה בדו"חות חברות הסלולר בעיקר ברבעונים השני והשלישי, הנחשבים לחזקים יותר. הפגיעה צפויה כמובן עקב ההכנסות הרווחיות ביותר עבור החברות והן הכנסות משירותי נדידה של ישראלים היוצאים לחו"ל ושל תיירים הנכנסים לארץ. פגיעה נוספת בחברות צפויה להגיע מכיוון מכירת ציוד קצה".

"אנו מתריעים כבר זמן כי היעדר מדיניות ברורה וסדרוה בנושא פריסת הסיבים וריצה של סלקום באמצעות IBC ופרטנר עצמאית לפריסה מהירה, הם אלו שיביאו עוד משבר על שוק התקשורת ואולי משבר אחד יותר מידי".

המניה הזולה ביותר בסקטור כיום היא ביקום (בי קומיונקיישנס ), לה מעניקים ברוסאריו שווי הוגן של 7 שקלים, אפסייד של 88% על המחיר בבורסה. השווי של בזק  עומד על 3.3 שקלים, גבוה בכ-30% ממחיר בבורסה. השווי של מניות סלקום ופרטנר דומה למחירן בבורסה. 

** אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.