מסחר מקוון | בלעדי

אלקטרה צריכה מבטלת את חטיבת האיקומרס שהקימה לפני פחות משנה

בימים האחרונים הוסרו המוצרים שמכרה אלקטרה צריכה בחנויות שלה של ספקיות חיצוניות, ונותרו רק מוצרים שאלקטרה צריכה משווקת, מייצרת או מייבאת בעצמה

שבעה חודשים אחרי ההשקה ועל רקע משבר הקורונה, אלקטרה צריכה מחסלת את חטיבת האיקומרס העצמאית שלה, וממזגת אותה לתוך חטיבת הסחר. כך נודע ל"גלובס". במקביל, החברה בוחנת את המשך ההתקשרות עם מנהלי הפעילות היעודיים שגייסה לשם כך.

בספטמבר האחרון יצאה החברה במהלך מתוקשר במסגרתו החלה בפעילות סחר אלקטרוני תחת השם אלקטרה מרקט, והציע לספקיות מוצרים בתחומים שונים לשווק את הסחורה שלהן בחנות המקוונת שלה באמזון.

אלקטרה הכריזה אז כי הקימה פלטפורמה טכנולוגית ומסחרית בשם אלקטרה מרקט הפועלת באתר אמזון ובהמשך תפעל באתרי מסחר אלקטרוניים נוספים בעולם. היא פרטה כי "פלטפורמת אלקטרה מרקט מאפשרת לכל עסק להתחיל למכור באמזון הן בישראל והן בארה"ב, בצורה נוחה ופשוטה וללא ידע מוקדם", וציינה כי לצורך הקמת החטיבה גייסה מנהל פעילות ייעודי לתחום זה.

עם הכרזת המהלך הכריזה אלקטרה כי תחבור לעסקים קטנים ובינוניים ותציע להם שירות שכולל ייעוץ, הקמת חנות, שיווק, אחסון לוגיסטי ומערך משלוחים. אלקטרה צריכה גייסה לשם הפעילות הזו כ-10 אנשי צוות חדשים, ובהקמתה הראשונית הושקעו כ-3 מיליון שקל - סכום שאינו מהותי עבור החברה.

כעת, מתברר כי לאור מה שהיא מגדירה כ״התאמות ברוח התקופה", היא תמוזג לתוך חטיבת הסחר. בימים האחרונים הוסרו המוצרים שמכרה אלקטרה צריכה בחנויות שלה של ספקיות חיצוניות, ונותרו רק מוצרים שאלקטרה צריכה משווקת, מייצרת או מייבאת בעצמה.

הצעד הזה מעורר תהייה האם החברה תמשיך לספק שירותי הפעלת מכירה באמזון עבור חברות חיצוניות, או, תסתפק במכירה של המוצרים אותם היא מייצרת מייבאת בעצמה. בנוגע לסוגיה הזו אמרו היום בחברה כי "עושים ריוויזיה בפעילות, וכשהדברים יתגבשו מחדש ימשיכו למכור באמזון חנויות חיצוניות".

בתגובה לפניית "גלובס" נמסר מאלקטרה מוצרי צריכה: "קיבלנו החלטה למזג את הפעילות של אלקטרה מרקט לתוך אלקטרה סחר, ולרענן את מגוון החנויות בהתאם לאירועי התקופה האחרונה".