רייטינג שבועי: רשת נתנה פייט לקשת, אבל נותרה מאחור בצפייה

בפעם הראשונה לאחר מספר שבועות, "רשת 13" מציבה בשעות הפריים טיים תחרות ראויה כשהתוכנית 'הישרדות' נושפת בעורפה של התכניות 'חתונה ממבט ראשון' מבחינת רייטינג ועוברת אותה מבחינת כמות הצופים • על אף שקשת עדיין הובילה ברייטינג, רשת ניצחה במספר העיניים הצופות

"חתונה ממבט ראשון", עונה שלישית / צילום: צילום מסך
"חתונה ממבט ראשון", עונה שלישית / צילום: צילום מסך

בפעם הראשונה לאחר מספר שבועות, "רשת 13" מציבה בשעות הפריים טיים תחרות ראויה כשהתוכנית 'הישרדות' נושפת בעורפה של התכניות 'חתונה ממבט ראשון' מבחינת רייטינג ועוברת אותה מבחינת כמות הצופים. חתונה ממבט ראשון היא התוכנית הנצפית ביותר מבחינת רייטינג והפרק ששודר השבוע רשם 24.1% לעומת 23.8% להישרדות. אולם הישרדות מאופיינת בצפייה משותפת ולכן בפרק צפו 724 אלף צופים לעומת 655 אלף שצפו ב'חתונה ממבט ראשון'. הנתונים של השבוע - דווקא בגלל ההישג של הישרדות ממחישים חלק מהבעיה שיש במודל התשלום הקיים היום עבור רשת: למרות הנתונים הגבוהים של הישרדות בכל מה שקשור למספר העיניים הצופות, רשת 'מרוויחה' עבור הרייטינג והנתח שאותו רייטינג מהווה בכלל הצפייה. הנתח של 'הישרדות' בפרק השיא של התוכנית היה 32.5% בעוד שהנתח של קשת עם חתונה ממבט ראשון היה של %36.8. כלומר קשת איננה מאבדת נקודות רייטינג באופן משמעותי - בימים בהם יש לרשת תוכן חזק יותר כמו הישרדות.

פרט להישרדות שאר התוכניות המובילות שייכות לקשת: מתוך העשר שתי תוכניות מובילות הן של ארץ נהדרת (22.5% ו-21.8% ) - גבוה יותר מפרק ההשקה של הישרדות שרשם רייטינג ממוצע של 21.7%. מעניין לראות שפרק ההשקה של הישרדות רושם רייטינג נמוך יותר מהפרק השני - מה שעלול להתברר כבשורה משמחת לרשת אם העלייה במספר הצופים או אפילו השמירה על הכמות הנוכחית תימשך.

חדשות אמצע השבוע ומהדורת השבת של חדשות 12 ממוקמות במקומות שבע ושמונה בהתאמה ואחריהן החלק הראשון של עובדה - הפרק על מיכל סלע שעורר הדים רבים במקום התשיעי. עובדה מקדימה תוכנית ריאליטי נוספת של קשת - 'לא נפסיק לשיר' שחותמת את הדירוג עם רייטינג של 16.6%.