אלון מאסק קיים את ההבטחה, ומפעל טסלה בקליפורניה שבר סגר

טסלה שוברת את הכלים - פתחה מחדש את מפעלה היחיד בארה"ב בניגוד להוראות רשויות הבריאות בקליפורניה • בשבוע שעבר מאסק איים כי יפתח את המפעל על אף הסגר באזור, ובהמשך גם תבע את רשויות המחוז בו ממוקם המפעל של ענקית הרכב

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Aly Song, רויטרס
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Aly Song, רויטרס

טסלה שוברת את הכלים - חברת הרכב החשמלי של אלון מאסק פתחה את המפעל שלה בפרמונט, קליפורניה, לפעילות רחבה יותר מעבודות תחזוקה. זאת, בניגוד להוראות רשויות הבריאות באזור.

אתמול (ב'), מנכ"ל טסלה אלון מאסק צייץ בטוויטר כי הוא נשבע לפתוח את מפעל החברה בפרמונט, הוא מפעלה היחיד של טסלה באדמת ארה"ב, מחדש על אפם וחמתם של בכירי הבריאות באזור שמנסים להילחם בהפצת נגיף הקורונה בארה"ב.

"טסלה תתחיל ייצור היום בניגוד לחוקי מחוז אלמדה", צייץ מאסק, "אני אהיה בקו האש עם כולם. אם מישהו ייעצר, אני מבקש שזה יהיה אני בלבד". מחוז אלמדה, בו ממוקם המפעל, הוא אחד משישה מחוזות באזור מפרץ סן פרנסיסקו שעדיין נמצא בסגר עד לסוף החודש, 31 במאי. 

רשויות הבריאות באזור הודיעו כי הן מודעות לפתיחה מחדש של מפעל טסלה וכי הן עדכנו את החברה שהמפעל יוכל להיפתח לעבודות תחזוקה מינימליות בלבד, עד להוראות חדשות בנוגע לנגיף. עדיין לא ברור אם ענקית הרכב תספוג סנקציות בעקבות פעולותיה ומשרד השריף של המחוז סירב להגיב.

המנכ"ל מאסק מנהל בימים האחרונים מאבק רשת במחוז. ביום שבת האחרון הוא איים כי הוא יעביר את מפעל ומטה החברה מקליפורניה ויתבע את רשויות הבריאות של המחוז.

מאוחר יותר התגלה כי החברה פעלה בהתאם להוראות מאסק והגישה תביעה פדרלית נגד מחוז אלמדה. "תפיסת הכוח של המחוז לא רק שמפירה את הוראות מושל קליפורניה, אלא גם פוגעת בחוקה הפדרלית ובחוקת קליפורניה", כך על פי כתב התביעה.