מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו מסיים את תפקידו אחרי 5 שנים

שלמה בן אליהו הודיע היום ליו"ר כחול לבן כי "עפ"י ההסכם הקואליציוני שפורסם, למשרד החקלאות ימונה שר ממפלגת כחול לבן. בהתאם לכך, הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את כהונתי" • בן אליהו מונה לתפקיד ביוני 2015, עם הקמת הממשלה

מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי

אחרי 5 שנים: מנכ"ל משרד החקלאות,  שלמה בן אליהו, הודיע על סיום תפקידו. במכתב ששלח ליו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, כותב בן אליהו: "על-פי ההסכם הקואליציוני שפורסם, למשרד החקלאות ימונה שר ממפלגת כחול לבן. בהתאם לכך, הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את כהונתי כמנכ"ל משרד החקלאות".

בן אליהו ימשיך בכהונתו עד מינוי מנכ"ל חדש למשרד החקלאות, דבר שעשוי לקחת מספר שבועות, בהתאם להחלטת שר החקלאות החדש.

בן אליהו מונה לתפקיד ביוני 2015, עם הקמת הממשלה, וכיהן תחת אורי אריאל כשר החקלאות, אשר בינואר האחרון התחלף בצחי הנגבי. בן אליהו פעל בשנים הללו על-מנת לקדם מהלכים שמזוהים עם שוק חופשי, וניסה להילחם בתכנון הקיים כיום בישראל במשקי החלב, העופות והביצים.

בן אליהו פעל לאורך השנים להגדלת היבוא של תוצרת חקלאית כמו ירקות, ביצים, מוצרי חלב ואחרים, וזאת למורת-רוחם של החקלאים בישראל. הוא נאבק לא אחת בעמדות שהציגו ארגוני החקלאים השונים, כשנטה להעדיף הורדות מחיר או הגדלת היצע, לעתים על חשבון החקלאות המקומית.

כך למשל, לאחרונה טען בן אליהו במכתב שהופנה לראש המועצה הלאומית לכלכלה כי "לישראל אין ולא יהיה ביטחון במזון בתוצרת חקלאית", וזאת חרף אמירות של גורמים שונים בתעשיית החקלאות המקומית כי יש לשמור עליה מסיבה זו.