טאואר עמדה בתחזית ההכנסות; מצפה לחזור לצמיחה

טאואר רשמה ברבעון הראשון רווח תפעולי של 16.4 מיליון דולר, ירידה של 39.9% מהרבעון המקביל אשתקד • ברבעון השני, טאואר צופה הכנסות של 310 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: אייל יצהר

יצרנית השבבים טאואר עמדה בתחזיות ברבעון הראשון של השנה, ומספקת תחזיות מעט גבוהות יותר מתחזיות האנליסטים לרבעון השני, המשקפת גם חזרה לצמיחה. בדוחות הרבעון הראשון של טאואר , החברה רשמה הכנסות של כ-300 מיליון דולר, בהתאם לתחזית שמסרה ברבעון הקודם ומעט מעל תחזיות השוק. מדובר בירידה של 3.2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ושל 1.8% לעומת הרבעון הקודם, אך בחברה מדגישים שהצמיחה אורגנית (המכירות לכלל לקוחות החברה למעט פנסוניק ומקסים) הסתכמה ב-10% ביחס לרבעון המקביל.

טאואר רשמה ברבעון רווח תפעולי של 16.4 מיליון דולר, ירידה של 39.9% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי הסתכם ב-17 מיליון דולר, ירידה של 35.1%. הרווח הנקי המתואם הגיע ל-21.9 מיליון דולר, לעומת 31.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח המתואם למניה הסתכם ב-20 סנט - גבוה בסנט אחד מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 72.8 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-68 מיליון דולר, וטאואר מדווחת שהשקיעה ברכוש קבוע במהלך הרבעון סך של 63 מיליון דולר, כולל תשלומים עבור השקעה בציוד הייצור שהגיע למפעלה המתקדם של החברה ביפן המייצר בטכנולוגיית ה-300 מ"מ, על פי תכנית הרחבת כושר הייצור בו. בקופת החברה היו בסוף הרבעון כ-720 מיליון דולר, והיא הגישה תשקיף מדף במקום תשקיף שפקע, אך ציינה שאין לה כוונה ספציפית לבצע באמצעותו גיוס כלשהו.

ברבעון השני, טאואר צופה הכנסות של 310 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. זאת בהשוואה לתחזית האנליסטים ל-308 מיליון דולר, ולהכנסות של כ-307 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. כלומר אמצע טווח התחזית משקף צמיחה ביחס לרבעון המקביל.

"התחלנו את שנת 2020 עם מגפה עולמית שהשפיעה במהירות על הסביבה הכלכלית והעסקית בכל העולם", אמר המנכ"ל ראסל אלוואנגר. "וירוס הקורונה יצר אתגרים חדשים אשר אילצו את העולם ואותנו לשנות את אורחות החיים וכמו כן גם לשנות ולהתאים את אופן ומתכונת העבודה שלנו. לאורך כל התקופה הזו, פעלנו ואנו ממשיכים לפעול באופן פרואקטיבי בכל התחומים לשם שמירה על בריאות עובדי החברה, ניהול שרשרת האספקה, התפעול והייצור, והתקשורת השוטפת עם לקוחותינו, בכדי לתת מענה הולם לצרכים המשתנים בעת הזו תוך מתן פתרונות טכנולוגיים ויכולות ייצור לטווח הקצר והארוך כמענה לדרישות לקוחותינו".

אלוואנגר הוסיף כי "התחזיות המעודכנות מלקוחותינו ממשיכות להראות צמיחה תוספתית בכל אחד מהרבעונים בהמשך השנה. כחברה גלובלית חזקה ומנוסה, עם בסיס עובדים יוצא דופן הכולל עובדים מוכשרים ומסורים, אנו נשארים מחויבים לשותפות העסקית עם לקוחותינו, למען השגת צמיחה משותפת בטווח הארוך, תוך מתן מענה מלא לכל אתגרי הטווח הקצר".

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של כ-2.2 מיליארד דולר.