יגאל נמדר רוצה לקחת את הקניונים של סטרווד ווסט

נמדר מבקש להשתלט על שבעה קניונים בארה"ב, ומציע למחזיקי האג"ח כי יחד יהפכו לבעליה של סטרווד ווסט ויתחלקו ברווחיה

קניון של סטרווד ווסט / צילום: מצגת החברה
קניון של סטרווד ווסט / צילום: מצגת החברה

איש העסקים היהודי-אמריקאי יגאל נמדר לוטש עיניים לנכסיה של חברת הקניונים סטרווד ווסט, שנקלעה לקשיים. נמדר, שגייס בעבר חוב בישראל עבור חברת נמקו רילטי שבבעלותו, הגיש היום הצעה מחייבת לרכישת נכסי סטרווד ווסט, במסגרת הסדר נושים עם מחזיקי איגרות החוב של החברה.

נמדר הוא בעליה של קבוצת הנדל"ן האמריקאית נמדר רילטי גרופ, שעוסקת בתחום הנדל"ן המניב. עיקר עסקיה של הקבוצה מתמקדים ברכישה והפעלה של קניונים ומרכזים מסחריים ברחבי ארה"ב.

בדצמבר 2016 הקים נמדר באיי הבתולה הבריטיים (BVI) חברה בשם נמקו רילטי, והעביר אליה את החזקותיו בכמה מרכזים מסחריים בארה"ב. במקביל הנפיקה נמקו רילטי לראשונה איגרות חוב מסדרה א' בבורסה בת"א, ואשתקד ביצעה הנפקה שנייה של איגרות מסדרה ב'.

כיום נסחרות אג"ח החברה משתי הסדרות (א' ו-ב'), בהיקף כולל של 655 מיליון שקל ערך נקוב, בתשואה שנתית לפדיון של כ-7.4%. אג"ח אלו זוכות כיום לדירוג AA מינוס מחברת S&P מעלות.

מאז ההנפקה הראשונה גדל פורטפוליו הנכסים של נמקו רילטי באופן משמעותי, וכיום הוא כולל כ-78 נכסים הפזורים על פני 28 מדינות בארה"ב. מרבית נכסי החברה משמשים כמרכזים מסחריים ומקצתם לקמעונות ולמשרדים.

כעת מבקש כאמור נמדר להשתלט גם על נכסי סטרווד ווסט, שמחזיקה בשבעה קניונים בארה"ב ושנקלעה לאחרונה לקשיים חמורים. על פי ההצעה, יהפכו נמדר ומחזיקי האג"ח לבעליה של סטרווד ווסט ויתחלקו ברווחיה, כאשר נמדר יופקד על ניהול החברה ונכסיה.

 כ-68 מיליון שקל ו-50% מיתרת המזומן החופשי למחזיקים

לסטרווד ווסט, שבבעלות  איל הנדל"ן האמריקאי בארי שטרנליכט, חוב של 910 מיליון שקל (260 מיליון דולר) למחזיקי האג"ח שלה מסדרה א', אותו הייתה אמורה לפרוע בין השנים 2021-2023. על פי ההצעה יקבלו מחזיקי האג"ח את מלוא המזומנים המצויים כיום בחשבון הנאמן, בהיקף של 67.4 מיליון שקל (19.3 מיליון דולר), וכן 50% מיתרת המזומנים החופשיים שבבעלות החברה.

לאחר תשלום זה תצבור החברה כרית מזומנים של לפחות 30 מיליון דולר, מתוך המזומנים שיתקבלו מהפעלת הקניונים, כשעד להשלמת הצבירה לא יבוצעו חלוקות למחזיקים. אם תצליח החברה לצבור סכום של 34 מיליון דולר, יזכו המחזיקים לתשלום נוסף של 4 מיליון דולר.

לאחר מכן יהיו מחזיקי האג"ח זכאים ל-50% מרווחי חברות הקניונים, וזאת עד למועד שבו יסתכמו התשלומים למחזיקי האג"ח ל-100 מיליון דולר (כולל הסכום שבחשבון הנאמן). מסכום זה והלאה יהיו זכאים המחזיקים ל-25% מרווחי חברות הקניונים.

הסדר זה מותנה במספר תנאים, ובהם הצלחת נמדר להגיע להבנות עם הנושים המובטחים של סטרווד ווסט, להם חייבת החברה כ-760 מיליון דולר, על הארכת מועדי פירעונות החוב כלפיהם. לנמדר היכרות עמוקה עם מלווים שונים בארה"ב וניסיון ארוך שנים בתחום, אשר יוכל לסייע לו בכך.