עוד מכה לבעלי אל על: גלובל כנפיים תפריש 20 מיליון דולר לירידת ערך מטוסים

החברה האחות של אל על שבשליטה בה מחזיקים בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' עדכנה כי ההפסד הרבעוני נובע בעיקר "מהפרשות צפויות לירידות ערך ביחס לשלושה ממטוסיה"

מטוס איירבוס / צילום: רויטרס
מטוס איירבוס / צילום: רויטרס

אחרי שחברת הליסינג למטוסים גלובל כנפיים  סיפקה בתקופה האחרונה כמה אזהרות לגבי הפגיעה בפעילותה בעקבות משבר הקורונה שפגע אנושות בענף התעופה העולמי, כעת היא חושפת הפסד צפוי של כ-20 מיליון דולר (לפני מס) שאותו היא מעריכה שתרשום בסיכום הרבעון הראשון של השנה.

החברה האחות של אל על, שבשליטה בה מחזיקים בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' (באמצעות חברת כנפיים) עדכנה כי ההפסד הרבעוני נובע בעיקר "מהפרשות צפויות לירידות ערך ביחס לשלושה ממטוסיה".

את מרבית ההפרשות מייחסת גלובל כנפיים למטוס איירבוס 330-200 "המוחכר לחברת התעופה האוסטרלית וירג'ין אוסטרליה, אשר נכנסה בחודש אפריל 2020 להליכים תחת ניהול מיוחד (voluntary administration) ובגין מטוס איירבוס 330-300 (ללא מנועיו), המוחכר לחברת תעופה בסקנדינביה".

מנייתה של גלובל כנפיים הגיבה לעדכון החברה בירידות משמעותיות, שהשלימו לה צניחה של כ-50% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של פחות מ-100 מיליון שקל. אג"ח גלובל כנפיים נפגעה גם היא באופן משמעותי בתקופה האחרונה, והיא נסחרת בתשואת "זבל" של כ-23%.

על רקע חוסר הוודאות הנמשך בענף התעופה העולמי, בשבועות האחרונים הורידה חברת S&P מעלות את דירוג החברה ל-BBB, והותירה אותו ברשימת מעקב עם השלכות שליליות. בעקבות הורדת הדירוג עלה שיעור הריבית על האג"ח, שיתרתה קרובה ל-200 מיליון שקל, לרמה שנתית של 5.5%.

גלובל כנפיים, העוסקת ברכישה, החכרה ומכירה של מטוסים, מחזיקה כיום בתשעה מטוסים, כולם מדגמי איירבוס, מתוכם שמונה מוחכרים לחמישה לקוחות שונים, אחד מהם הוא כאמור וירג'ין אוסטרליה.

וירג'ין אוסטרליה, שאותה מזכירה גלובל כנפיים, היא הלקוחה העיקרית שלה, וב-2019 הייתה אחראית על 37% מהכנסותיה. מלבדה, גלובל כנפיים מנהלת מגעים מול מרבית חוכרי המטוסים שלה, בקשר לבקשות לדחיות נוספות של תשלומי דמי חכירה לחודשים הבאים. במקביל עדכנה גלובל כנפיים בשבועות האחרונים על השהיית תהליך מכירה של שני מטוסי איירבוס 320-200.