קבוצת הארץ מוציאה לחל"ת 12 עובדים נוספים - רובם עיתונאים

לפני פחות מחודש הוציאה הקבוצה לחל"ת עשרה עובדים • לכל העובדים שהוצאו לחופשה יתאפשר לעבוד בעבודה אחרת שאין בה ניגוד עניינים, והם ימשיכו להחזיק במחשבים ובטלפונים שסופקו להם

עמוס שוקן/ צילום: יוסי כהן
עמוס שוקן/ צילום: יוסי כהן

סבב נוסף של הוצאה לחל"ת בקבוצת הארץ: ל"גלובס" נודע כי השבוע הוציאה ההנהלה 12 עובדים נוספים לחופשה ללא תשלום שאמורה להימשך שלושה חודשים. רוב העובדים שהוצאו לחל"ת הם עיתונאים.

נזכיר כי לפני פחות מחודש הוציאה הקבוצה לחל"ת עשרה עובדים, זאת לאחר שארגון העיתונאים, ועד עובדי "הארץ" והנהלת החברה חתמו על הסכם המסדיר את התנאים הפנסיוניים של היוצאים לחופשה. כבר באותו הסכם נכללה האופציה להוציא עשרה עובדים נוספים בחלוף חודש, וכעת מממשת ההנהלה את האופציה.

על-פי ההסכם, לכל העובדים שהוצאו לחופשה יתאפשר לעבוד בעבודה אחרת שאין בה ניגוד עניינים, והם ימשיכו להחזיק במחשבים ובטלפונים שסופקו להם על-ידי החברה. כמו כן, במהלך תקופת החל"ת נמשכת ההפרשה הפנסיונית של "הארץ" לטובתם.

נזכיר כי קבוצת "הארץ" איננה היחידה בתחום העיתונות המודפסת שנוקטת צעדי התייעלות: לאחרונה נקטה גם הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות מהלכים שנועדו לצמצם הוצאות - בין היתר באמצעות ניסיון לקצץ שכר לעובדי "כלכליסט". במקרה של "ידיעות", המהלך נעשה ללא תיאום עם ועד העובדים וארגון העיתונאים ולכן הם פנו לבית המשפט, שם הוקפא המהלך והצדדים ינהלו מו"מ.

גם ב"גלובס" הוצאו מספר עובדים במערכת לחל"ת - בעיקר מקרב עובדי המגזין החודשי 'ליידי גלובס'.