פייסבוק רוצה להגדיל מס' המשתמשים באפריקה: מעלה הילוך בהקמת כבל תת-ימי

החברה תקים כבל תת-ימי ביחד עם שותפים מסין, ערב הסעודית ואירופה בפרויקט שמוערך ב-800 מיליון דולר • הפרויקט יגיע ל-16 מדינות באפריקה וצפוי להיות מושלם תוך 3-4 שנים

מארק צוקרברג/צילום: רויטרס ReutersTV
מארק צוקרברג/צילום: רויטרס ReutersTV

חברת פייסבוק מקדמת את הקמת כבל האינטרנט התת-ימי לאפריקה בעזרת שותפים מסין, ערב הסעודית ואירופה - כך מסרו החברות ביום חמישי. החברות כוללות את צ'יינה מובייל, קבוצת MTN הדרום-אפריקאית, אורנג' SA הצרפתית, סעודיה טלקום, וודאפון ועוד. הפרויקט, אפריקה2 (לשעבר סימבה), יגיע ל-16 מדינות אפריקאיות.

רוב תעבורת האינטרנט הבינלאומית עוברת דרך כבלים סיבים אופטיים תת-ימיים. חברות טכנולוגיה כמו פייסבוק, אלפאבית ומיקרוסופט השקיעו בשנים האחרונות בבניית צינורות כאלו, והן ממלאות תפקיד שבעבר בוצע על ידי חברות הטלקום המסורתיות.

הפרויקט אמור להגדיל את רוחב הפס ביבשת ביותר מפי שניים והוא כרוך בהשקעה בהיקפים שגדולים אפילו בסטנדרטים של עמק הסיליקון. בפייסבוק סירבו לפרט כמה תשקיע בפרויקט. מייקל רודי מחברת המחקר Terabit Consulting העריך כי העלות תגיע ל-800 מיליון דולר לפחות, כאשר פייסבוק תהיה אחראית ליותר מרבע מהסכום. השלמת הפרויקט צפויה להיות בתוך שלוש-ארבע שנים.

בפייסבוק, שבבעלותה גם אינסטגרם ו-וואטסאפ, ציינו כי חיבור אנשים לאינטרנט יועיל לעסקים שלה בטווח הרחוק. "רוב המשתמשים באפריקה משתמשים במכשירים מהדור השני (2G). לאלו שיש מכשירים מהדור הרביעי יש יכולת מוגבלת לגשת לווידיאו", אמר קוויון סלבדורי, שאחראי בפייסבוק על ההשקעות הללו.

בעבר הרשת החברתית לקחה חלק בפרויקטים של כבלים אופטיים המקשרים את ארה"ב למרכזי נתונים באירופה ובאסיה, וכן השקיעה בפרויקט שנועדו לשפר את הגישה לאינטרנט בניגריה, אוגנדה ודרום אפריקה.