בזק מתכננת ניסוי בהעברת אינטרנט רחב פס אלחוטי

במסגרת מדיניות משרד התקשורת שמאפשרת לה להשתמש בטכנולוגיית הגלים המילימטריים, מתכננת החברה לבחון הפתרון במגזר הבדואי

מנכ"ל בזק דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג
מנכ"ל בזק דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג

חברת בזק תיכנס בקרוב לניסוי בטכנולוגיית הגלים המילימטריים, להעברת אינטרנט בקצבים גבוהים אלחוטית - כך נודע ל"גלובס". החברה בוחנת ניסוי בשני אתרים, שאחד מהם יהיה במגזר הבדואי, וניסוי נוסף בשכונת מגורים רגילה.

המטרה של בזק בעריכת הניסויים בשני אתרים במקביל היא לבחון את ביצועי הספקים שייקחו חלק בניסוי, אך לא מן הנמנע כי בסופו של דבר, בלית-ברירה, היא תידרש לעשות את הניסוי עם ספק אחד בלבד על רקע קשיים של חלק מהספקים להכניס ציוד לישראל. 

עבור בזק הגלים המילימטריים הוא פתרון טכנולוגי שעשוי לעזור לה לפתור בעיות גישה במקומות שלא ניתן לספק להם תשתית פיזית על בסיס סיב אופטי. ישנם מספר אתרים ברחבי הארץ שלאורך השנים התקשו לקבל שירותי תקשורת מבזק על רקע זה, ובתיאום עם משרד התקשורת החברה מנסה להגיע לאותם מקומות ולפתור שם את בעיית הנגישות. 

מדיניות משרד התקשורת היא לאפשר למפעילי התקשורת לעשות שימוש בטכנולוגיה, וזאת אחרי שנים ארוכות שהשימוש בתדרים לא הוסדר בניגוד למדינות רבות בעולם. בישראל המפעילים בוחנים את הטכנולוגיה כאמצעי משלים לפריסת סיבים אופטיים, כאשר נראה כי הביקוש מתמקד כרגע בפתרונות עבור גופים מוסדיים כמו ראשי רשויות לטובת עיר חכמה, גופים עסקיים שצריכים חיבורים רחבי פס יצירתיים בפארקים תעשייתיים וכו'.