חברי הכנסת של הליכוד נגד השר עמיר פרץ: "נילחם בך בכל הכוח"

שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ, ציין בנאום הכניסה לתפקיד שלו כי "כוחם של גורמים בעלי עמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות קודמות - קטן יותר בקואליציה הנוכחית" • זה לא מצא חן בעיני הח"כים שרן השכל ושלמה קרעי מהליכוד

ח"כ עמיר פרץ בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ עמיר פרץ בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעוד השרים החדשים של הממשלה ה-35 מושבעים, כבר החלו ויכוחים פוליטיים בתוך הקואליציה הכוללת את הליכוד מצד אחד ואת מפלגת העבודה מצד שני. שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ, אמר בנאום כניסתו למשרד הכלכלה כי "כוחם של גורמים בעלי עמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות קודמות - קטן יותר בקואליציה הנוכחית".

לדבריו, האיזון החדש מאפשר לקדם את תפיסת "הכלכלה האנושית".

האמירות הללו הקפיצו שני חברי כנסת של הליכוד. חבר הכנסת שלמה קרעי, הנכנס לכנסת ממחוז דרום ותחום עיסוקו הוא בעיקר כלכלי כתב בטוויטר.

"'הכלכלה האנושית' שבה מאמין ואותה מקדם שר הכלכלה הנכנס היא עוד רגולציה, עוד חנק, עוד הגבלות. זו כלכלה כושלת בכיסוי אנושי. זאב בעור של כבש. בקואליציה הזו יש מספיק אנשים שיעצרו את היוזמות שלך, אם יגיעו, לחנוק את המשק ולהפוך אותו לריכוזי יותר ופחות חופשי", כך דברי ח"כ קרעי בטוויטר.

חברת הכנסת שרן השכל, הוותיקה מקרעי וגם בעלת עמדות כלכליות ימניות-ליברליות צייצה אף היא: "הכלכלה עליה מתלונן עמיר פרץ העלתה את רמת החיים בישראל לרמה של מדינה מודרנית בה המוצרים נגישים לכלל האזרחים. עמיר פרץ מנסה להחזיר אותנו לימי מפא"י - קואליציה או לא, אלחם בו בכל הכח".