משרד התקשורת נחלץ לעזרת החברות הסלולריות בהרגעת ראשי רשויות

פניות של ראשי רשויות המזהירים מפני שדרוג הרשתות הסלולריות בתחומן לדור חמישי הביאו את המשרד לקיים פגישות עם חלקם בהשתתפות המשרד להגנת הסביבה

תורן סלולרי עם טכנולוגיית 5G /  צילום: רויטרס, Thilo Schmuelgen
תורן סלולרי עם טכנולוגיית 5G / צילום: רויטרס, Thilo Schmuelgen

ראשי רשויות פנו לאחרונה למשרד התקשורת ולחברות הסלולריות והזהירו אותם מפני הקמת אתרי סלולר חדשים תומכי דור חמישי. בכך מגיעה לשיאה ההיסטריה והפייק ניוז שמופעלים בזמן האחרון על ידי גורמים שונים ומשפיעים על ראשי רשויות. במשרד התקשורת נערכים לכך ומנכ"ל המשרד נתי כהן אף ערך פגישות עם ראשי ערים ביחד עם פרופ' סטיליאן גלברג ממשרד הגנת הסביבה במטרה להפיג את חששותיהם ולהסביר שאין שום סכנה יוצאת בשדרוג הטכנולוגי שהולך להתבצע על ידי החברות הסלולריות בישראל, ושכל העולם צועד לעבר מהפיכת הדור החמישי.

מכתבים לחברות ולמשרד התקשורת מלמדים עד כמה ראשי רשויות מנותקים מהבנה מינימלית וניזונים מחדשות כוזבות שמופצות ברשתות החברתיות בנוגע לדור החמישי בסלולר. המכתבים נושאים לרוב איומים מפורשים ואוסרים לחלוטין על כל שינוי באתרים הקיימים בתחומי היישוב.

במשרד התקשורת ובקרב החברות הסלולריות רואים בכך בעיה גדולה שכן החברות הסלולריות פשוט זקוקות לעוד הרבה מאד אתרים סלולריים וכפי שהוכח מעבר לכל ספק במשבר הקורונה - רשויות שלא אפשרו הקמת אתרים סלולריים בתחומן יצרו קושי גדול עבור תושבים שפשוט לא יכלו להתקשר ולהשתמש במכשירי הסלולר שלהם.

בחלק מאותם יישובים הופנה כעס גדול כלפי ראשי רשויות משום שלפתע כולם הבינו את החיוניות בבניית אתרים בדרך להשגת תקשורת סלולרית משופרת עם ביצועים טובים ועם הרבה פחות קרינה.

כאן המקום להזכיר שבמשרד התקשורת מאד מודאגים מכך שבשנים האחרונות למרות הגידול באוכלוסייה, ולמרות הבנייה הרבה בכל חלקי הארץ - כמות אתרי הסלולר לא גדלה. זה אומר שיש יחסית עומס הולך וגדל על האתרים הקיימים גם ללא הקורונה, ולקראת הדור החמישי המדינה והחברות יהיו חייבים למצוא לכך פתרון.

אחד הפתרונות שהמשרד שוקל ורוצה לקדם הוא הגדרת הרשתות הסלולריות כתשתית לאומית בחוק, מה שיקנה לחברות הקלות בבניית אתרים סלולריים כך שהמדינה תהיה אחראית על הנושא ולא כל רשות מקומית בנפרד.