הכול עובר במשפחה: רון רוטר מונה למנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס

בנוסף הודיעה החברה כי הוחלט לוותר על קבלת דמי שכירות בגין הנכסים שהיא משכירה לקבוצת קסטרו במהלך ההדממה שנכפתה עליה במשבר הקרונה • קבוצת קסטרו הציבורית נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של כ-248 מיליון שקל ומפעילה כ-460 חנויות

שינויים בצמרת קבוצת קסטרו-הודיס: רון רוטר, נכדם של מייסדי החברה ובנם של המנכ"לים הנוכחיים, יתמנה למנכ"ל קבוצת קמעונאות האופנה. גבי רוטר ימונה ליו"ר פעיל בחברה במקומו של היו"ר הנוכחי אמיר תמרי. אתי רוטר תכהן כדירקטורית בקבוצה.

המינוי הזה יתרחש לאחר תקופה מאתגרת עבור קבוצת האופנה עוד טרום עידן הקורונה, וביתר שאת במהלכו. ב-15 במרץ, בדומה ליתר רשתות האופנה, נדרשה קסטרו לסגור את כל חנויותיה והוציאה את מרבית עובדי הקבוצה לחופשה ללא תשלום. במהלך החודש הנוכחי חזרו החנויות להיפתח באופן מדורג.

קבוצת קסטרו  הציבורית נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-248 מיליון שקל ומפעילה כ-460 חנויות תחת מגוון רחב של מותגים, עיקרם מותגי אופנה, וביניהם קסטרו, הודיס, רשת משקפי השמש קרולינה למקה, אורבניקה, רשת האיפור קיקו מילאנו ואחרים. בקבוצה מועסקים כ-5,400 עובדים.

רון רוטר, המנכ"ל הנכנס, מסר היום (ד') בהודעה לתקשורת: "אנו ממשיכים במלוא המרץ במימוש התוכנית האסטרטגית להתמודדות החברה עם השלכות משבר הקורונה. עולם האופנה משתנה, וחשוב שנהיה עם היד על הדופק ונהיה קשובים לתרחישי השוק. אני גאה להוביל את החברה בימים מאתגרים אלה. אתי וגבי ימשיכו ללוות את החברה בתפקידיהם החדשים ולתרום מניסיונם רב-השנים. אני בטוח כי הקבוצה ערוכה כדי לצמוח בשנים הקרובות, ומודה על האמון שקיבלתי מהדירקטורים, מיוסי גביזון ומשותפינו".

רוטר החל את דרכו בקבוצת קסטרו לפני כשבע שנים. הוא בוגר תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב בהצטיינות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב. לאחר סיום לימודיו בארה"ב הוא כיהן כסמנכ"ל הכספים של קסטרו החל מיוני 2016, בתפקיד זה היה אחראי, בין היתר, על ביצוע התוכנית האסטרטגית של מיזוג קבוצת הודיס. החל מיולי 2019 רון מכהן כמשנה למנכ"ל הקבוצה.

עוד מדוווחת היום קסטרו, על רקע השפעות משבר הקורונה על החברה, כי משפחת רוטר החליטה לוותר על קבלת דמי שכירות בגין הנכסים שהיא משכירה לקבוצת קסטרו במהלך ההדממה שנכפתה עליה במשבר הקרונה. הוויתור נוגע לדמי שכירות משלושה נכסים שבבעלות המשפחה: החנות בדיזינגוף סנטר בתל-אביב, החנות ברחוב אלנבי בתל-אביב והחנות ברחוב רוטשילד בראשון-לציון.

גבי רוטר יחליף את אמיר תמרי כיו"ר הדירקטוריון, ואמיר ימשיך לכהן כדירקטור בחברה. יש לציין כי שאר חברי דירקטוריון החברה הודיעו על ויתור בגובה 20% משכרם בתקופת ההדממה.

לאור השינויים, עלות שכרו הקבועה של גבי רוטר תתעדכן לסך של 110 אלף שקל בחודש, במקום כ-120 אלף שקל להם היה זכאי בתפקידו כמנכ"ל משותף. גבי רוטר ימשיך להיות זכאי לתגמול משתנה מבוסס יעדים התלוי בתשואה על ההון.

במסגרת תפקידה כדירקטורית בקבוצה תעמוד עלות שכרה של אתי רוטר על סך של 37 אלף שקל בחודש, לעומת עלות שכר קבועה של 120 אלף שקל בחודש בתפקידה כמנכ"לית משותפת. כמו כן, אתי רוטר תהיה זכאית לשכר דירקטורים בסכום זהה ליתר הדירקטורים בחברה.

במסגרת תפקידו כמנכ"ל הקבוצה תעמוד משכורתו החודשית של רון רוטר על סך של 86 אלף שקל ברוטו, ובנוסף הוא יהיה זכאי לתגמול מבוסס יעדים התלוי בתשואה על ההון.

נציין כי בתקופת ההדממה של פעילות החברה לאור התפרצות וירוס הקורונה הודיע רון רוטר לדירקטוריון החברה כי הוא מוותר על 35% משכרו, כך ששכרו עמד בתקופת ההדממה על סך של 15 אלף שקל נטו בלבד.

כמו כן, רון רוטר הודיע כי החל מיום החזרה לפעילות ב-1 במאי ועד להודעה חדשה הוא מוותר על 63% משכרו הקבוע כמנכ"ל הקבוצה, כך שהוא יעמוד על סך של 32 אלף שקל ברוטו.