אלביט: "ההשפעה הפיננסית של השיבושים בפעילות עקב הקורונה לא הייתה מהותית"

החברה הביטחונית, שכבר דיווחה כי השפעות המגפה הגיעו אליה רק אחרי הרבעון הראשון, הציגה צמיחה רבעונית בהכנסות וברווח הנקי • מדווחת על יישום שורת צעדים לשליטה בעלויות

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן

למרות מגפת הקורונה, החברה הביטחונית אלביט מערכות  סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות פיננסיות חיוביות שכוללות צמיחה בהכנסות וברווח הנקי. כפי שהחברה כבר דיווחה, השפעות המגפה הגיעו לאלביט רק לאחר סיום הרבעון, והיא מדווחת היום על יישום צעדים לשליטה בעלויות.

"במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 עסקינו לא נפגעו באופן מהותי מהמגפה. בהמשך, החלו שיבושים בחלק מהפעילויות העסקיות שלנו בשל הוראות הבטיחות של הממשלה, מגבלות הנסיעה ועיכובים בשרשרת האספקה. עד כה ההשפעה הפיננסית של שיבושים אלו עלינו לא הייתה מהותית", נכתב בדוחות החברה.

אלביט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 6.1 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 11%  במניה מתחילת השנה. בעל השליטה בחברה הוא מיקי פדרמן, המחזיק ב-44.3% מהון המניות.

ברבעון הראשון, הכנסות אלביט התקרבו ל-1.1 מיליארד דולר, צמיחה של 4.8% ביחס לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי גדל ב-5.8% והרווח הנקי  גדל ב-26% ל-63.5 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הפרשי שערי חליפין ושיערוך השקעה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-72 מיליון דולר, לעומת 65.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי, בסך 9.9 מיליון דולר, לעומת תזרים חיובי ברבעון המקביל, ובסוף הרבעון היו לאלביט בקופה כ-740 מיליון דולר במזומנים ובהשקעות לטווח קצר וארוך.

לאחר סיום הרבעון הודיעה אלביט על מכירת חלק מההחזקות בחברה הבת סייברביט, והיא מעדכנת כעת שהיא מצפה לרשום רווח לפני מס בסך 40 מיליון דולר בדוחות הרבעון השני, בשל המכירה ובשל עסקת נדל"ן של חברה בת בארה"ב. אלביט תחלק דיבידנד בסך 35 סנט למניה ב-8 ביוני בגין רווחי הרבעון הראשון.

אלביט מציינת בדוחות, כי היא מאמינה שיש לה מאזן בריא, רמות מזומנים מספקות וגישה לקווי אשראי לצורך נזילות. "במהלך הרבעון הראשון משכנו מזומן נוסף מקווי האשראי שלנו, על מנת להגדיל את הגמישות הפיננסית. השתמשנו בחלק מהמשאבים הפיננסיים שלנו כדי להבטיח את שרשרת האספקה ולבנות כריות ביטחון של מלאים היכן שנדרש", נכתב בדוחות.

בחלוקה לפי תחומי פעילות ברבעון הראשון, נרשמה צמיחה ביחס לרבעון המקביל גם במכירות מערכות מוטסות וגם במערכות אלקטרו אופטיקה, שמכירותיהן הסתכמו ב-388 מיליון דולר וב-119 מיליון דולר, בהתאמה. בתחום מערכות התקשו"ב ומערכות היבשה נרשמה ירידה קלה ביחס לרבעון המקביל, ומכירותיהן הסתכמו ב-241 מיליון דולר וב-298 מיליון דולר בהתאמה.

המכירות לישראל הסתכמו ב-246 מיליון דולר ברבעון, ירידה מ-262 מיליון דולר ברבעון המקביל, והמכירות לצפון אמריקה גדלו מ-276 מיליון דולר ל-367 מיליון דולר. צבר ההזמנות עמד בסוף הרבעון על 10.8 מיליארד דולר, לעומת 10 מיליארד דולר בסוף 2019.

לדברי בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל החברה, "ברבעון הראשון היינו עדים למומנטום חיובי בכל השווקים שלנו, וקיבלנו הזמנות בהיקף של יותר מ-1.8 מיליארד דולר מלקוחותינו ברחבי העולם. הזמנות אלו תרמו לצמיחה של 8% בצבר ההזמנות בהשוואה לרבעון האחרון של 2019, ולשיא צבר הזמנות של 10.8 מיליארד דולר, שמספק לאלביט מערכות נראות טובה על הכנסותיה.

"כתוצאה ממגפת COVID-19, מאז חודש מרץ ביצענו מספר שינויים משמעותיים באופן שבו אנו עובדים, כדי לשמור על בריאות ובטיחות העובדים שלנו ברחבי העולם ובה בעת לשמר רציפות עסקית, על מנת לספק כמתוכנן את המוצרים והשירותים ללקוחותינו, כולל שימוש במאזן הבריא שלנו, כדי להבטיח את קווי האספקה שלנו ולשמר רמות מספקות של מלאים שיאפשרו לנו להמשיך אספקות ללקוחות".