קניון הזהב נגד אופטיקה הלפרין: תובע למעלה מחצי מיליון שקל על סירובה לפתוח את החנות בקניון

ככל הידוע, מדובר בתביעה ראשונה מסוגה מאז הפתיחה המחודשת של הקניונים לפני כשלושה שבועות, בגין סירוב של בית עסק לפתוח את החנות בקניון • אופטיקה הלפרין: "מדובר בקניון המנוהל ע"י מנהל אכזר, שדרש את מלוא השכירות גם כשהקניון היה סגור"

יעקב הלפרין, מנכ"ל ומבעלי רשת אופטיקה הלפרין / צילום: יהונתן הלפרין
יעקב הלפרין, מנכ"ל ומבעלי רשת אופטיקה הלפרין / צילום: יהונתן הלפרין

קניון הזהב בראשון-לציון הגיש היום (ג') תביעה נגד רשת המשקפיים אופטיקה הלפרין עקב "סירוב מתמשך של הרשת לפתוח את עסקה בקניון, למרות שהקניון והעסקים שבו נפתחו לקהל לפני כשלושה שבועות", וזאת כש"הרשת עשתה דין לעצמה ומתעלמת מההסכמים שבין הצדדים". היקף התביעה מוערך בכ-580 אלף שקל.

ככל הידוע, מדובר בתביעה ראשונה מסוגה מאז הפתיחה המחודשת של הקניונים ומתחמי המסחר עם החזרה לפעילות מחודשת בצל משבר הקורונה לפני כשלושה שבועות, בגין סירוב של בית עסק לפתוח את החנות בקניון.

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות משרד עורכי הדין רוברט פישמן ושות' מטעם חברת גינדי (דירות יוקרה), חברת מגדל וחברת ניהול הקניון, נכתב: "הנתבעת מונעת מלקוחותיה הפוקדים את הקניון לקבל שירותי אופטיקה בחנות, זמן רב אחרי פתיחת הקניון לקהל".

לפי התביעה, בעקבות משבר הקורונה סגר הקניון את שעריו בחודש מרץ, וחזר לפעילות ב-7 במאי, ומתוך התחשבות במצב החריג "העניק לכלל העסקים הנחות משמעותיות ביותר בתשלומי דמי השכירות ודמי הניהול" בגין תקופת המשבר, והעסקים בקניון חזרו לפעול.

בקניון הזהב טוענים כי "הנתבעת מתנהלת בכוחניות" ומסרבת לפתוח מחדש את החנות בקניון, אלא אם התובעות ייכנעו לדרישות כספיות חריגות המתייחסות לתקופה עתידית" מחודש יולי ואילך, ו"מפרה באופן בוטה את ההסכמים בין הצדדים".

עוד מפורט בכתב התביעה כי ככל הידוע לתובעות, בניגוד לסירובה של אופטיקה הלפרין לפתיחת החנות בקניון הזהב, הרשת פתחה את חנויותיה בקניון G בראשון-לציון, בקניון פתח-תקווה ובקניון עזריאלי חיפה .

בכתב התביעה נטען כי סירובה של אופטיקה הלפרין לפתוח את החנות בקניון הזהב "פוגע במוניטין של הקניון" וכן "מכשיל את מאמצי התובעות ואת החזרה לפעילות של הקניון וגורם נזקים מתמשכים והולכים". 

אופטיקה הלפרין: "הקניון מנוהל על-ידי מנהל אכזר"

מאופטיקה הלפרין נמסר בתגובה: "אופטיקה הלפרין נדהמה לקבל את כתב תביעתם של בעלי קניון הזהב, חברת גינדי וחברת מגדל. התביעה שהוגשה נגדנו היא בגין ׳פגיעה במוניטין' של הקניון, משום שסירבנו לפתוח את חנות - לקרוא ולא להאמין.

"מדובר בקניון המנוהל על-ידי מנהל אכזר, אשר מתעלם ממגפת הקורונה ודורש תשלום בגין מלוא דמי השכירות, גם בזמן שהקניון היה סגור בהוראת משרד הבריאות. ויודגש - בכל הקניונים ובכל מאות החנויות פטרו הבעלים את השוכרים מדמי שכירות בגין התקופה שהמושכר היה סגור, אולם לפי עצתו של נציג קניון הזהב, על הלפרין 'לתבוע את המדינה' בגין סגירת החנות.

"בקניון זה יש חנויות רבות שאינן פתוחות מזה חודשים רבים, והקניון הידרדר בעקבות מאבקי כוח בים החברות בעלות הקניון - סכסוך המנוצל על-ידי מנהל הקניון לעשיית הון אישי וקבלת טובות הנאה תמורת הנחה או פטור מדמי שכירות ושיפור תנאים, טובות הנאה שאופטיקה הלפרין אינה מעזה להיות שותפה להם. אופטיקה הלפרין תילחם את מלחמתה במלוא העוצמה ותוכיח שיש דין ויש דיין במדינת ישראל".