מנהל ביה"ח ברזילי פרופ' חזי לוי ימונה למנכ"ל משרד הבריאות

המינוי הוא בהתאם להחלטתו של אדלשטיין למנות מנכ"ל מקצועי לאחר שמנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב, היה למנכ"ל הראשון שאיננו בעל השכלה וניסיון בתפקיד רפואי • השר אדלשטיין ביקש מראש הממשלה נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה בהקדם האפשרי

פרופ' חזי לוי / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
פרופ' חזי לוי / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע לפני שעה קלה כי בכוונתו למנות את פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות, בהתאם להחלטתו למנות מנכ"ל מקצועי לאחר שמנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב, היה למנכ"ל הראשון שאיננו בעל השכלה וניסיון בתפקיד רפואי. השר אדלשטיין ביקש מראש הממשלה נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה בהקדם האפשרי.

פרופ' לוי (64), הינו מומחה לכירוגיה, ובעל ניסיון רב ברפואת חירום, דבר אשר היווה פרמטר חשוב בבחירת שר הבריאות בו. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ובשנת 2018 הוענק אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות. בשנה האחרונה בית חולים ברזילי בהנהגתו זכה למקום שלישי בסקר שביעות רצון של הציבור - קפיצה מהתחתית בה היה בעבר. במקביל, הוא הקים רפואה משלימה ללא תשלום לילדים המאושפזים בבית החולים. "פרויקט חייו" של פרופ' לוי, לפי הודעת משרד הבריאות, היה הקמת חדר המיון, בית חולים קרקעי וחדרי ניתוח הממוגנים של ברזילי.

פרופ' לוי נשוי לרבקה, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. הוא נולד להורים שעלו לישראל מעיראק, ומאחוריו קריירה רבת שנים בצה"ל. בין היתר, השתתף במלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו והשתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. לוי שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007, ובנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל. לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות.


"בעת כזו, עם הצורך להתכונן לגל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופ' חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד", אומר השר אדלשטיין. "הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והצלחותיו בזירות השונות מבטיחות את הצלחתו בתפקיד החשוב כל כך של מנכ"ל משרד הבריאות. אני מבקש להודות גם למנכ"ל המשרד הנוכחי משה בר סימן טוב על העבודה המאומצת והחשובה שעשה בתפקיד".