אושר מינויו של דוד לפלר למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה

האתגר המשמעותי של משרד הכלכלה בימים אלה הנו שיקום המגזר העסקי, ובייחוד העסקים הקטנים והבינוניים שספגו, ועדיין סופגים, פגיעה קשה בתקופת משבר הקורונה

דוד לפלר / צילום: איל יצהר, גלובס
דוד לפלר / צילום: איל יצהר, גלובס

הממשלה אישרה היום (א'), את בחירתו של שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, למנות את דוד לפלר לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה. לפלר, שכיהן עד כה כיו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, יחליף בתפקידו את המנכ"ל שי רינסקי, שהודיע לאחרונה על סיום תפקידו.

משרד הכלכלה והתעשייה אמון על מגוון רחב של כלים ואמצעי סיוע, שנועדו לקדם את המשק הישראלי, התעשייה הישראלית והעסקים, ולעודד את הצמיחה הכלכלית בישראל. המשרד נוגע במספר רב של תחומי פעילות כלכליים מרכזיים, ביניהם קידום ופיתוח אזורי תעשייה, פעילותה הכלכלית הבינלאומית של ישראל, קידום ועידוד יזמות טכנולוגית והטיפול ביוקר המחיה. בנוסף, פועל המשרד רבות לשחרור חסמים והפחתת נטל הבירוקרטיה מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.

אחד האתגרים המרכזיים של המשרד בימים אלה יהיה שיקום המגזר העסקי, בייחוד העסקים הקטנים והבינונים שספגו, ועדיין סופגים, פגיעה קשה בתקופת משבר הקורונה.

לפלר, שמונה לכהן כמנכ"ל המשרד, בעל תואר MA במינהל עסקים ובמדע המדינה, הינו בעל ניסיון רב במשרדי הממשלה ובמגזר הציבורי, החל מתפקידו כעוזרו הפרלמנטרי של יצחק רבין ז"ל, דרך מנכ"ל שירות התעסוקה, מנכ"ל משרדי המדע, התרבות והספורט ומשרד הגנת הסביבה, שם כיהן כמנכ"ל בתקופתו של עמיר פרץ כשר להגנת הסביבה.

לפלר שירת בנוסף בתפקידים ציבוריים שונים, בהם כיו"ר ועדת המכרזים בדירקטוריון חברת החשמל, וכן בתפקידו האחרון כיו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הודה למנכ"ל היוצא, שי רינסקי, ובירך את לפלר עם כניסתו לתפקיד. לדבריו, "ניסיונו של דוד לפלר והיכרותו עם המגזר הציבורי, משרדי הממשלה והשלטון המקומי יסייעו באתגרים הניצבים בפנינו, בראשם החזרת המשק לפעילות כלכלית כפי שנצפתה טרם ימי הקורונה, קידום העסקים הקטנים, פיתוח התעשייה והעצמת השכירים והעצמאים בישראל".