לאחר שקיבלה שתי המלצות חיוביות: עזריאלי קופצת ב-4%

האנליסט ישי ששון מדיסקונט ברוקראז' ממליץ "תשואת יתר" ומציב מחיר יעד של 213 שקל למניה, גבוה בכ-17% ממחירה בבורסה כעת • ברי גנדנשטיין מלאומי פרטנרס מציב מחיר יעד של 204 שקל למניה

מתחם עזריאלי באזור התעשייה בחולון / צילום: גיא ליברמן, גלובס
מתחם עזריאלי באזור התעשייה בחולון / צילום: גיא ליברמן, גלובס

מניית קבוצת עזריאלי רושמת עלייה חדה היום במסחר בבורסה, עם רוח גבית משתי המלצות חיוביות שקיבלה. 

האנליסט ישי ששון מדיסקונט ברוקראז' ממליץ "תשואת יתר" ומציב מחיר יעד של 213 שקל לעזריאלי , גבוה בכ-17% ממחירה בבורסה כעת (כ-181 שקל). 

"בעקבות אירועי הקורונה והאפשרות שניתנה לעובדים רבים לעבוד מהבית, צצו חששות כי יישום דפוס פעולה זה עלול להשפיע לשלילה על הביקוש לשוק המשרדים הקיים, ועל היתכנות איכלוסם של פרויקטים שבייזום. במסגרת השיח הקיים בנושא זה עולה האפשרות לקיומן של "עמדות חמות" במקומות העבודה, אשר יאפשרו חיסכון של 20% לפחות בשטחי המשרדים. כמו כן עלתה הטענה כי הפרודוקטיביות של מרבית העובדים עלתה במהלך התקופה האמורה, עובדה שיש בה להאיץ את מהלך העבודה מהבית", כותב ששון.

"להערכתנו, אף אם אירוע הקורונה, חולל שינוי בתפיסתם של מרבת המעסיקים שנאלצו לאפשר קיומה של עבודה מהבית, ואף אם היה כאן שינוי מסוים "בכללי המשחק" הרי שהגישה הגורסת כי אנו צפויים לירידה משמעותית בשטחי המשרדים עשויה להתברר לטעמנו כנחפזת מידי". 

לדעת ישי, יש מספר סיבות התומכות בהמשך ביקוש לשטחי משרדים, ביניהן: יישום מתווה של "עמדות חמות" מהווה ירידה משמעותית בתנאי העבודה, וספק אם יש לו היתכנות ממשית, בפרט בקרב חברות ההיי טק המבוססות ; טענות בעניין שינוי בהתנהגות הצרכן נשמעו גם בעבר, אך המציאות הוכיחה אחרת, שכן האדם הוא ייצור חברתי ; לא בטוח שהטענות בנוגע לעלייה בפרודוקטיביות בקרב העובדים מהבית במהלך מגיפת הקורונה נכונות, וראוי שהן תיבחנה על פני זמן". 

לגבי תחום המסחר הוא מציין כי "הסכנה הממשית בתחום המסחר מסתכמת להערכתנו לא בהנחות הספציפיות שניתנו לשוכרים, אלא בשינוי מפת השוכרים , והחשש מפשיטת רגל של חלק מהשוכרים. ככל שמאורע שכזה אכן יתרחש, תגדל ההסתברות לירידה בתפוסה ובדמי השכירות גם בטווח הרחוק, שהוא הגורם המכריע בתמחור המניות. יחד עם זאת, יש להביא בחשבון גם גורמים מקזזים ובראשם האפשרות לשינוי מפת התעופה העולמית, לרבות ירידה משמעותית בכמות הטיסות לחו"ל בקיץ הקרוב, וכן האפשרות לירידה משמעותית בטיסות ה- low cost נוכח פשיטת רגל אפשרית של חלק מהחברות. במקרה שכזה צפויה ירידה משמעותית בכמות הישראלים שטסים לחו"ל, וגידול בקניות בקניונים בישראל. בנוסף, אנו עדים להפסקת המשלוחים בחינם באמצעות Amazon, כך שהתחרות מצד האון-ליין פחתה לעת עתה".

בנוגע לייזום מציין ישי כי עיקר הקשיים עלולים להתעורר בפעילות הייזום הספקולטיבית, הן בתחום המסחר והן בתחום המשרדים. "קשיים אלו עשויים להתעצם ככל שנהיה עדים להתמתנות בפעילות הכלכלית ולקיומה של אבטלה גבוהה במגזר ההיי טק, שהיווה הגורם המשמעותי לאכלוס שטחי המשרדים החדשים בשנים האחרונות. עם זאת, בחברות בהן קיימים חוזים חתומים לגבי השטחים שבנייתם תסתיים בשנתיים הקרובות, הרי שרמת הסיכון נמוכה באופן משמעותי, כך למשל בעזריאלי אנו עדים לחוזים חתומים בשיעור של 100% במתחמי המשרדים בעזריאלי Town ובמנור בחולון - מתחמים אשר איכלוסם יחל לקראת סוף שנה זו".

גם ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס, הגיב לפרסום דו"חות עזריאלי ומעלה את ההמלצה למניה ל"לתשואת יתר", תוך שהוא מותיר את מחיר היעד על 204 שקל למניה.

"מחיר היעד שלנו מגלם תרחיש של מיתון משמעותי במשק, שיביא לירידה בתפוסות ובמחירים בענפי הנדל"ן למשרדים ולמסחר, כאשר להערכתנו, המחיר בשוק מגלם דיסקאונט ביחס לתרחיש זה. כמו כן, ברמה האיכותית, עזריאלי נמצאת בפוזיציה מעולה להתמודדות עם המשבר עם רמות מינוף נמוכות וקופת מזומנים גדולה", מציין גנדנשטיין. 

מתחילת השנה רשמה מניית עזריאלי ירידה של 28% ושוויה של החברה הצטמק לכ-22 מיליארד שקל.