מחריף המשבר ב"ידיעות" בשל הכוונה לקצץ בשכר העובדים ב"כלכליסט"

העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" קיבלו ממשאבי אנוש דרישה להשיב "עד סוף היום" האם הם עדיין מסרבים לקיצוץ בשכרם • הוועד מפציר בעובדים לדבוק בסירובם: "בניגוד למסר שניסתה ההנהלה להעביר לעובדים, ביה"ד האזורי לעבודה לא קבע כי קיצוץ השכר הוא תקין"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי

בעוד שב"חדשות 13" מנמיכים בשעות האחרונות את הלהבות בסכסוך העבודה, בקבוצת "ידיעות אחרונות" הקרב בין העובדים להנהלה מתלהט. היום הנחה ועד העובדים בקבוצה (הכולל את הוועדים של "ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה" ו-"Xnet") לסרב לדרישה שקיבלו ממשאבי אנוש להשיב ''עד סוף היום'' האם הם עומדים על סירובם לקיצוץ בשכרם, במתכונת שההנהלה הודיעה באפריל כי בכוונתה לבצע. הקיצוץ בשכר מכוון בעיקר לעובדי "כלכליסט".

מההודעה ששלח ועד העובדים נחשפת התנהלות מאחורי הקלעים במשבר הנוכחי בין ההנהלה לעובדים: "בניגוד למסר שניסתה ההנהלה להעביר לעובדים, ביה"ד האזורי לעבודה לא קבע כי קיצוץ השכר - שנעשה בהתראה קצרה וללא הסכמת הוועד - הוא תקין", כותב הוועד. "למעשה, בית הדין כלל בהחלטתו ביקורת על התנהלות החברה ביחס לקיצוצים ולדרך הפנייה האסורה לעובדים. החלטה סופית בעניין עתידה להינתן בהליך העיקרי, שיישמע בעוד שבוע. נשיאת ביה"ד אף קבעה כי במידה ונעשית הפחתה לא חוקית בשכר העובדים - כספם יושב".

הוועד מפציר בעובדים לדבוק בסירובם: "היכולת שלנו לעמוד מול גזירות ההנהלה בהווה ובעתיד, תלויה ביכולתנו - יחד כקבוצה וכל עובד בפני עצמו - להתנגד לצעדים שרירותיים הנכפים עליו. אנו קוראים לכם לעמוד בסירובכם לקיצוץ בשכר ולהתנות את הסכמתכם בגיבוש הסכמות ברורות בין ההנהלה ובין הוועד וארגון העיתונאים בנושא".

הוועד מסביר שחשוב שעובדים רבים ככל האפשר יסרבו לקיצוץ כדי שאפשר יהיה לגבש מול ההנהלה הסכמות שתוחמות את הקיצוץ בזמן, ומטילות עליו מגבלות ותנאים.