הסכם קיבוצי בין הנהלת יינות ביתן לוועד עובדי מגה

בנוסף להסכם הקיבוצי הגיעו הצדדים להסכמות לגבי צעדי ההתייעלות בחברה • בין צעדי ההתייעלות: סגירת המרלו"ג בקיבוץ אייל, כפי שנחשף לראשונה ב״גלובס״

סניף של יינות ביתן / צילום: איל יצהר, גלובס
סניף של יינות ביתן / צילום: איל יצהר, גלובס

בתום מו"מ ממושך וסכסוך עבודה נחתם היום (ה') הסכם הבנות מקיף בין הנהלת קבוצת יינות ביתן לבין ועד עובדי רשת מגה וההסתדרות, המסדיר את ההסכם הקיבוצי בקבוצה, וכן מהלך התייעלות נרחב, הכולל את סגירת המרלו"ג בקיבוץ אייל, כפי שנחשף לראשונה ב״גלובס״. 

לפי הודעה שמסר הועד, במסגרת ההסכם ״יעשה מאמץ לנייד את כל עובדי המרלו"ג לעבודה בסניפים סמוכים״. עוד הוסכם בין מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מיכאל לובושיץ, לבין יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי על ״התייעלות במטה החברה ובסניפי החברה״. בוועד לא פירטו מה צפוי להיות היקף ההתייעלות שהוסכם עליו. 

לפני כחודש דווחנו על כך שועד עובדי מגה יצא למאבק במה שהוא מגדיר כ"ניסיונות ההנהלה לבצע מהלכים חד-צדדיים", ואף איים בנטישה של עובדי מגה את הסניפים. זאת על רקע הדיווח כי קבוצת יינות ביתן צפויה לפטר את מחצית מעובדי המטה שלה, זאת בהמשך לחשיפת "גלובס" כי בכוונתה לסגור את המרכז הלוגיסטי שהיא מפעילה בקיבוץ אייל.

מדובר בחלק מתוכנית התייעלות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים אשר הוגשה השבוע לבנק הפועלים ולבנק מזרחי טפחות, וזאת במטרה להגיע להסכמות על מימון בהיקף של 150 מיליון שקל לקבוצת קמעונאות המזון. ככל הידוע, טרם הושגה חתימה רשמית על ההסכמות, אולם הקבוצה כבר הגישה לבנקים את תוכנית ההתייעלות שהיא מתכננת.