מנכ"ל ללין מפנה את מקומו; לתפקיד ייכנס סמנכ"ל המכירות

חילופים בהנהלת רשת מוצרי הטיפוח מקבוצת פוקס: ארז מלכה מפנה את כיסא ההנהלה בללין אחרי חמש שנים, וסמנכ"ל המכירות רון קנובל יחליפו בתפקיד

ללין / צילום: יונתן בלום
ללין / צילום: יונתן בלום

חילופים בהנהלת רשת מוצרי הטיפוח מקבוצת פוקס: ארז מלכה מפנה את כיסא ההנהלה בללין אחרי חמש שנים - ואת מקומו יתפוס סמנכ"ל המכירות של הרשת, רון קנובל.

קנובל, 44, כיהן בשנה וחצי האחרונות כסמנכ"ל המכירות של ללין. לפני שהצטרף לקבוצת פוקס, עבד כ-8 שנים בהנהלה של רשת גולברי ורשת סאקרה, מתוכן כשנתיים בתפקיד סמנכ"ל מכירות. בנוסף, בעברו ניהל גם רשתות כמו Original's ורזילי. 

כעת ייכנס קנובל לניהול של ללין, הרשת העוסקת במכירה של מוצרי טיפוח, בישום, נרות, אביזרים ומתנות ונמצאת בבעלות משותפת (50%) של קבוצת פוקס. המשרדים של החברה ממוקמים במטה של קבוצת פוקס בקריית שדרה התעופה. נכון לסוף 2019 מפעילה ללין 114 חנויות בישראל, ו-9 חנויות בקנדה. החברה מעסיקה כ-662 עובדים בישראל, ו-75 עובדים בקנדה.

בין האתגרים עמם יידרש קנובל להתמודד בתפקידו החדש, עומדת סוגיית ההתרחבות של הרשת לחו"ל. במהלך 2018 הרחיבה ללין את פעילותה לקנדה בהפעלתה הישירה, זאת בנוסף לזכיינויות שונות במדינות אחרות בחו"ל. אגב, בסוף 2019 סגרה ללין את החנות שלה בברצלונה שבספרד.

אתגר נוסף נוגע להתחזקות התחרות בשוק המקומי. בשנים האחרונות מתמודדת ללין עם התחזקות התחרות, הן מצד כניסה של פירמות בינלאומיות לשוק המקומי דוגמת איב רושה, ל'אוקסיטן ואחרות, והן מצד גידול במכירות המקוונות של מותגים מקומיים ובינלאומיים.

כך או כך, נראה כי ללין מצליחה, למרות התחזקות התחרות, לשפר את רווחיותה באופן עקבי ולבלוט לחיוב גם בתוך הפורטפוליו של קבוצת פוקס, כשדוחותיה מגלים כי הרווחיות הגולמית מהפעילות הזו יוצאת דופן גם ביחס לשאר תחומי הפעילות שלה.

המכירות של ללין ב-2019 הסתכמו בכ-222 מיליון שקל, כששיעור הרווח הגולמי מתוכן עמד על 67.5%, שיפור נאה לעומת 66.3% ב-2018. אולם אם בוחנים את שיעור הרווח הגולמי של ללין רק ביחס לחנויות שהשרשת מפעילה בצורה ישירה - רוב המכירות שלה - היא מציגה נתון חריג עוד יותר: שיעור רווח גולמי של 71.5%.