דנקן תימכר לאינספייר ברנדס ב-8.8 מיליארד דולר

הבעלים של ארביז (Arby's) תהפוך לאחת מרשתות המסעדות הגדולות בארה"ב

Inspire Brands תקנה את Dunkin’ Brands Group (קבוצת מותגי דנקן) ב-8.8 מיליארד דולר, כך מסרו שתי החברות. זו תהיה אחת מהעסקאות הגדולות בתחום המסעדות בשנים האחרונות, כאשר האנשים מאחוריה חושבים על העידן שאחרי הקורונה.

העסקה היא הרכישה השנייה בגודלה בצפון אמריקה של רשת מסעדות במשך עשור לפחות, והיא תהיה בהיקף 11.3 מיליארד דולר כולל נטילת החוב של דנקן. העסקה הגדולה הקודמת הייתה קניית טים הורטון על ידי רסטורנט ברנדס אינטרנשיונל ב-2014 ב-13.3 מיליארד דולר. אינספייר, הבעלים של Arby’s ועוד רשתות, שנתמכת על ידי חברת ההשקעות הפרטיות רורק קפיטל, מסרה שהעסקה תהפוך אותה לרשת המסעדות השנייה בגודלה בארה"ב במונחי מכירות בשוק האמריקאי, אחרי מקדונלד'ס. העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה.

השיחות בין שתי החברות החלו לפני מגיפת הקורנה, לפי אינספייר. המגיפה סיבכה את הדיונים, אמר מנכ"ל החברה, פול בראון, בין היתר מפני שהיא גרמה לירידה תלולה במכירות הבוקר החשובות של דנקן: רשתות שמתמקדות בארוחות בוקר נפגעו קשה מהעדר הנוסעים לעבודה וסגירת אוניברסיטאות.

בראון אמר שהוא מאמין שהצרכנים יחזרו לשגרה שלהם אחרי המגיפה, וכי שירות המכירה לנהגים (Drive-Thru) אטרקטיבי ונשאר כזה גם במהלך המגיפה. דנקן דיווחה ביום חמישי שעבר על גידול של 1% במכירות ברבעון יולי-ספטמבר, והן המשיכו לעלות גם באוקטובר.

"זו הזדמנות לסוג הנכון של מותג שעושה את הדבר הנכון כדי לנצל את המצב שיהיה כשהרגלי הצריכה יחזרו לקדמותם", אמר בראון. מנכ"ל דנקן דייב הופמן מסר בהודעה שהעסקה תעזור לזכיינים של הרשת להמשיך להרחיב את עסקיהם.

אינספייר מסרה שהעסקה לרכישת בתי הקפה של דנקן וגלידריות בסקין-רובינס מעריכה את מניית דנקן ב-106.50 דולר, פרמיה של 20% למחיר הנעילה של המניה ב-23 באוקטובר, לפני שהניו יורק טיימס דיווחו ששתי החברות דנות בעסקה אפשרית. במחיר מניה כזה, שווי השוק של דנקן הוא 8.8 מיליארד דולר. שלשום (ו') ננעל המסחר במניה ב-100 דולר, עלייה של 32% מתחילת השנה.

רשת של מעל ל-32 אלף מסעדות

דנקן תהיה הרכישה הרביעית של אינספייר מאז 2018, כשהיא נוצרה ממיזוג של הרשות Arby’s ו- Buffalo Wild Wings . אינספייר קנתה את רשת ההמבורגרים סוניק ב-2.3 מיליארד דולר כולל חוב בסוף 2018, ואת רשת Jimmy John’s Gourmet Sandwiches בשנה שעברה. היא מפעילה כעת מעל 11,000 מסעדות.

עם דנקן, לרשת המאוחדת החדשה יהיו 32,000 מסעדות, מכירות שנתיות של 27 מיליארד דולר ו-600,000 עובדי חברה וזכיינים. דנקן, שמשרדיה שוכנים בקנטון, מסצ'וסטס, תרחיב משמעותית גם את פריסת אנספייר בעולם. יותר מ-42% מ-21,000 סניפי דנקן פועלים מחוץ לארה"ב.

כל סניפי דנקן מנוהלים על ידי זכיינים, וזהו המודל המקובל של הניהול ברשתות שבהן השקיעו אינספייר ורורק. תיק המסעדות של רורק (Roark) מאטלנטה כולל את אנטי אן פרצל'ס, את מו סאותרן גריל ואת מיצי גאמבה. רשתות מסעדות אחרות שנמכרו במגיפה היו במצוקה: מותג האוכל הקז'ואלי Krystal, Logan’s Roadhouse, רשת בר לואי והחטיבה האמריקאית של לה פה קוטידיאן נמכרו אחרי שעתרו לפשיטת רגל.

דנקן הפכה לפרטית בעסקה בסך 2.43 מיליארד דולר ב-2006, והמשקיעים שלה הנפיקו אותה שוב לציבור ב-2011.

הופמן, לשעבר מנהל במקדונלד'ס, הוסיף סניפים חדשים, ציוד בירה ופריטי תפריט כמו אספרסו וכריכים עם מוצרים צמחוניים של Beyond Meat. מכירות בתי הקפה הוותיקים של דנקן עלו בשנה שעברה ב-2.1%, העלייה השנתית הגדולה ביותר מאז 2013.