דיסני, הילטון ושברון הן בין מניות המומלצות של בנק אוף אמריקה ל-2021

בבנק מעריכים שחברות המלונות ופארקי השעשועים יחזרו לפעילות מלאה ויציגו צמיחה •  מעדיפים מניות ערך על פני מניות צמיחה, ומניות מחזוריות על פני דפנסיביות

פארק דיסני באורלנדו. הקהל יחזור בהמוניו? / צילום: Shutterstock
פארק דיסני באורלנדו. הקהל יחזור בהמוניו? / צילום: Shutterstock

דיסני, הילטון וורלד וויד הולדינגס ושברון  הן בין 11 המניות המומלצות ביותר של בנק אוף אמריקה לשנת 2021. המניות, שהבנק בחר מסקטורים שונים, נבחרו על בסיס תמות ההשקעה של הבנק לשנה זו, בין היתר העדפת מניות ערך על פני מניות צמיחה, ומניות מחזוריות על פני דפנסיביות.

במקביל, בבנק אוף אמריקה  מזכירים את 11 המניות שבחרו עבור שנת 2020, שלבסוף הציגו ביצועי חסר ביחס למדד S&P 500, עם ירידה של 12.7%. כלכלני הבנק טוענים כי הרשימה הייתה חשופה לתנודתיות גבוהה יותר מאשר המדד.

בכל הקשור ל-2021, דיסני היא כאמור אחת המניות המומלצות, כאשר בבנק מנמקים את ההמלצה בין היתר בצפי לפתיחה מחודשת של פארקי השעשועים והקרוזים של החברה במהלך השנה, וכן בשביעות רצון גבוהה של העובדים. דיסני נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 327 מיליארד דולר.

בסקטור מוצרי הצריכה שאינם בסיסיים (Consumer Discretionary) מומלצת מניית חברת המלונות הילטון. כלכלני בנק אוף אמריקה מציינים גם במקרה זה את הצפי לפתיחה מחדש של אתריה, כמו גם את הקלות שבה תוכל להציג ביצועים משופרים לעומת הרבעונים המקבילים בשנת 2020 (בשל פגיעת הקורונה). עוד מציינים בבנק כי הילטון היא אחת המניות הטובות ביותר בתחום ה-ESG (סוגיות הקשורות לנושאי סביבה, חברה וממשל תאגידי). הילטון נסחרת בניו יורק בשווי 30.9 מיליארד דולר.

בסקטור מוצרי הצריכה הבסיסיים מומלצת וולמארט, בזכות האיכות, הערך והמיקוד במעבר לדיגיטל, אם כי בבנק אוף אמריקה מזכירים את הסיכון - כשהמניה נחשבת לדבריהם למניית מיתון. וולמארט נסחרת בשווי 408 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק.

 
  

מניות ערך עם צמיחה בריאה

מניית האנרגיה המומלצת של בנק אוף אמריקה היא שברון (שלאחרונה החלה לפעול גם בישראל, לאחר שרכשה את חברת נובל אנרג'י). שברון, שנסחרת בשווי של 163 מיליארד דולר, מומלצת על בסיס הערך שיש בה וכן התזרים החופשי היציב שלה שנותר חיובי גם ב-2020, לעומת תזרים שלילי בסך 3 מיליארד דולר למתחרה Exxon Mobil.

בסקטור הפיננסי, המניה המומלצת היא Allstate Corporation, חברת הביטוח האמריקאית הוותיקה, שנסחרת בשווי של 33.4 מיליארד דולר. כלכלני הבנק מנמקים את הבחירה בה בכך שהיא מניית ערך איכותית עם ציון ESG גבוה.

המניה המומלצת בתחום הבריאות היא HCA Healthcare, ספקית שירותי בריאות שפועלת בארה"ב ונסחרת בניו יורק בשווי של 55.6 מיליארד דולר. הנימוקים להמלצה על HCA הם שהמניה היא מניית ערך איכותית לפי כלכלני הבנק, עם שיעורי צמיחה גבוהים מהשוק בטווח הארוך. בצד הסיכונים נכתב כי היא יקרה כשמסתכלים על נתוני התזרים החופשי שלה.

משקל גדול ל-ESG 

מניה מומלצת אחרת היא חברת התעופה Alaska Air Group, ששווי השוק שלה נמוך יחסית לחברות האחרות המומלצות - מיליארד דולר. אלסקה אייר צפויה, להערכת כלכלני הבנק, ליהנות מהפתיחה המחודשת של השמיים לאחר סיום משבר הקורונה וכן מהיכולת להציג ביצועים משופרים לעומת 2020.

מבין מניות סקטור ה-IT (טכנולוגיית מידע), המניה המומלצת ל-2021 היא Qorvo, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-19 מיליארד דולר. החברה היא ספקית של פתרונות RF לתחום התקשורת, ובבנק מציינים כי היא מציגה צמיחה במחיר סביר וצפויה ליהנות מהצמיחה בשוקי ה-5G וה-IoT. הסיכונים הכרוכים בהשקעה בה הם קושי לשחזר את ביצועי 2020 וחשיפה לחברה הסינית Huawei.

המניות הנוספות עליהן ממליץ הבנק הן Vale מתחום הכרייה והחומרים, שמוגדרת על-ידם כ"סיפור turnaround בתחום ה-ESG"; מניית Realty Income מתחום הנדל"ן שלה צופים בבנק צמיחה בשנה זו; ו-NextEra מתחום התשתיות, יצרנית אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח שנהנית מהמעבר לאנרגיות מתחדשות וציון ה-ESG שלה גבוה.