קבוצת בזק ברבעון יציב: גידול בהכנסות ל–2.2 מיליארד שקל

הכנסות בזק מטלפוניה חזרו לרדת, אך במקביל השוק העסקי מפצה על הירידה המזערית בהכנסות כולל מהשוק הסיטונאי

גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: תמר מצפי
גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: תמר מצפי

חברת  בזק  מסיימת את הרבעון השני של שנת 2021 בכ-2.20 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.1%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברמת הקבוצה השתפרו בעקבות הגידול בהכנסות מפלאפון שחזרה ליהנות מהכנסות נדידה בעקבות הטיסות לחו"ל.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-294 מיליון שקל, עלייה של כ-9.3% לעומת המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-304 מיליון שקל, עלייה של כ-20.6% אשר נבעה בעיקר מהירידה בהוצאות מימון בבזק קווי בעיקר בשל עמלת פירעון מוקדם של חוב ברבעון המקביל.

בבזק קווי נרשמה ירידה קלה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, למרות ירידה של כ-11.2% בהכנסות מטלפוניה, בזכות גידול משמעותי בהכנסות משירותי תמסורת וענן ודיגיטל. נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד הכנסות בזק משירותי טלפוניה דווקא עלו בגלל הקורונה אך בעקבות פתיחת המשק ההכנסות חזרו לרדת. בנוסף החברה מאבדת הכנסות כתוצאה מירידת התעריפים בשוק הסיטונאי ומהמשך המעבר של לקוחות אינטרנט שהשתמשו בנחושת, לטובת מתחרותיה.

במקביל החברה מדווחת על צמיחה בהכנסות מהמגזר העסקי (עלייה של כ-10.0% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים ושל כ-8.6% בהכנסות משירותי ענן ודיגיטל).
הרווח הנקי הסתכם בכ-238 מיליון שקל, עלייה של כ-3.9%. החברה מדווחת על נגישות ל - 718 אלף בתי אב בתום הרבעון השני לסיבים אופטיים, והיא קרוב לוודאי תחצה את הנגישות למיליון בתי אב כפי שהבטיחה עוד קודם לסוף השנה.