ציר עוקף ועדת מינויים: גנץ יביא את מינוי פרץ ליו"ר התע"א לאישור הממשלה

לאחר שועדת גילאור פסלה את מועמדתו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, שר הביטחון יביא בשבוע הבא את מינויו לאישור הממשלה • במערכת הפוליטית יש תמיכה במינוי מכל הצדדים: הן בממשלה, הן באופוזיציה, וגם היועץ המשפטי לממשלה תומך במינוי למרות החלטת הוועדה

עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף
עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף

שר הביטחון בני גנץ יביא ביום ראשון הבא לאישור הממשלה את מינויו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית. את ההצעה יביא גנץ באישור היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שוועדת המינויים החליטה לפסול את פרץ לתפקיד בשל טענות לחוסר התאמה לתפקיד. שר האוצר אביגדור ליברמן, שרשות החברות הממשלתיות חוסה במשרדו, אמר לשאלת גלובס לפני שבועיים כי הוא תומך במינוי פרץ לתפקיד ואם גנץ יביא אותו לאישור הממשלה - הוא יתמוך בהצעה. היועץ המשפטי לממשלה פעל במקרה הזה בדומה לבית המשפט העליון שמשנה החלטה של בית המשפט המחוזי. אמנם ועדת המינויים פסקה אחרת, אך בעקבות פניית השרים ובדיקה נוספת שערך החליט לתמוך בהצעת המינוי של גנץ באופן חריג בפני הממשלה.

"ההחלטה הזאת מבחינתי היא איוולת. לא סבירה בעליל. מי שאמור לפעול בנידון הוא שר הביטחון. שוחחתי איתו ועם עמיר, אמרתי לו תעלו את זה להצעת מחליטים בממשלה ואני אתמוך. זו החלטה שגובלת בשערוריה", אמר ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו. ועדת המינויים כאמור דחתה את מועמדותו של פרץ משום שהוא "חסר ניסיון עסקי", ובכך התעלמה מניסיונו כראש עיר, ראש הסתדרות, שר ויו"ר מפלגה לשעבר מה שהוביל להתרעמות רבתי במערכת הפוליטית.

בין היתר תקפו את ההחלטה יריב לוין, יואב קיש וכן ח"כ שלמה קרעי שקרא לגנץ לעקוף את הוועדה. "מנה אותו בכל דרך חוקית אחרת. אתמוך בשינויים רלוונטיים. פרץ, ח"כ ושר מעל 30 שנה, שר הביטחון שדחף לכיפת ברזל ועוד. אני מתנגד לחלק גדול מתפיסותיו, אך ניחוח הגזענות, והזלזול במקצוענות של פוליטיקאים ותיקים עובר כל גבול", אמר קרעי.