גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העתיד הדו מסלולי של תעשיית הרכב אחרי רעידת האדמה של הקורונה

העתיד של יצרניות הרכב ברור למדי: תחום הרכב האוטונומי החמקמק, שעדיין רחוק משימוש אמיתי, ותחום הרכב החשמלי, שבו העתיד במידה רבה כבר כאן ● החברות המסורתיות מצטרפות למרוץ וכבר פועלות בהיקף נרחב בתחומים האלה - וההשקעה בסקטור כולו נראית כמו הזדמנות

מפעל פולקסוואגן בוולפסבורג בגרמניה. ההנהלה הורתה לחתוך בתפוקה / צילום: Associated Press, Michael Sohn
מפעל פולקסוואגן בוולפסבורג בגרמניה. ההנהלה הורתה לחתוך בתפוקה / צילום: Associated Press, Michael Sohn

העיר וולפסבורג במרכז גרמניה ידועה בעולם בעיקר הודות למפעל הגדול ביותר בעולם - מפעל המכוניות הראשון והמקורי של פולקסווגן  (Volkswagen), ששטחו 6.5 קמ"ר, כלומר גדול יותר מקריית אונו או אור יהודה. מאז הקמתו פעל המפעל מסביב לשעון מבלי לעצור, וכיום הוא מייצר כחצי מיליון רכבים בשנה, כ-14% מסך הרכבים שנמכרים בגרמניה בשנה.

אבל מה שלא עשתה הקורונה ב-2020 הצליחו שיבושי שרשראות האספקה לעשות ב-2021, כאשר הנהלת החברה הורתה למפעל לרדת למשמרת אחת ולחתוך את תפוקתו. הדבר לא נעשה מחוסר ביקוש לרכבים; להיפך, החברה נהנית מעליית ביקושים. הבעיה היא בחומרי הגלם ובחלקים שלא מאפשרים לסיים את הייצור.

פולקסוואגן לא לבד: גם טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביותר במונחי נתח שוק, נאלצה לחתוך את תפוקתה בקרוב ל-40% בחודש ספטמבר, הפחתת ייצור של כ-360 אלף רכבים.

שתי סיבות מרכזיות ממשיכות להחמיר את הבעיה: השיבושים והעיכובים בכל שרשראות האספקה, החל מהיצרנים והשילוח ועד פריקת הסחורות בנמלים, והביקוש האדיר לשבבים, עקב הזינוק הטכנולוגי שכפתה הקורונה. אותם עיכובים הביאו לצפי לאובדן תפוקה גלובלי של 6-7 מיליון רכבים ב-2021, כמעט 10% מהתפוקה העולמית.

מכונית משומשת יכולה לעלות יותר מחדשה

בארץ ההשלכות הורגשו עד היום בצורה מתונה, אבל בעולם זה סיפור אחר. בארה"ב המחסור ברכבים חדשים הזניק את מחיר המכוניות המשומשות ב-46% מאז החל משבר הקורונה, ועיקר הזינוק חל בין מרץ ליוני השנה. בדגמים מסוימים מחיר רכב משומש עלה על מחירו של רכב חדש מהניילונים. גם באירופה המצב לא קל, ובבריטניה, מחירו הממוצע של רכב משומש עלה ב-28% ב-2021 לבדה.

המפסידים הגדולים בסיפור הם כמובן אלו שהרכב שלהם שבק חיים בחודשים האחרונים, ובלית ברירה הם נאלצים להוציא על רכב משומש סכומים גבוהים משמעותית משהיו מוציאים לפני פחות משנה. לצידם ניצבות חברות הרכב הגדולות, אשר סך המכירות שלהן נפגע ב-2020 עקב ירידה בביקוש, והשנה נפגע בשנית עקב בעיות בצד ההיצע.

מולם אפשר למצוא את חברות הליסינג והשכרת הרכב הגדולות, שעם תחילת הקורונה נוצר חשש אמיתי ליכולתן להתקיים, וחלקן אף נקלעו לקשיים תזרימיים, אך ככל שהמשבר התארך הן יצאו ממנו כמנצחות הגדולות. מצד אחד, המחסור ברכבים חדשים האיץ את מכירת צי הליסינג שיצא משימוש, במקביל לעליית המחירים, כך שחברות אלו נהנו מתזרימי עתק. מצד שני, המחסור בכלי רכב חדשים ומכירת חלקים משמעותיים מהצי הקיים הביאו למחסור ברכבים להשכרה, שבתורו דחף את מחירי הליסינג והשכירות לשיאים.

מרכז השכרת רכב של הרץ / צילום: Shutterstock, Tupungato

עם תחילת משבר הקורונה הגישה ענקית הליסינג הרץ (Hertz) בקשה להגנה מפני נושים, וכצפוי - מנייתה צנחה. "סוחרי רדיט" (רשת חברתית המאגדת משקיעים רבים לפעולות השקעה מתואמות), שהיו אז בתחילת דרכם, חשבו אחרת, ומחיר המניה עלה בחדות עקב רכישה מאסיבית מצד המשקיעים הקטנים.

החברה ניסתה לנצל את המצב ולהנפיק מניות בעודה בפשיטת רגל, מהלך אשר קיבל רוח גבית מאותם סוחרי רדיט, אבל בפועל, כל תמורה שהייתה מתקבלת במקרה שהנפקה זו הייתה יוצאת לפועל, הייתה מועברת ישירות אל נושי החברה, ועל כן, באופן לא מפתיע, נבלם המהלך על ידי הרשויות בארה"ב.

המשך ההתאוששות בתחום הוביל בחודש נובמבר את בעלי המניות בהרץ למהלך של מכירת מניות, אשר זכו לביקושי יתר והחזירו את החברה לבורסה לפי שווי של 13.7 מיליארד דולר, למרות שאף דולר לא הגיע לחברה.

כל עוד השיבוש בשווקים נמשך - עולם הליסינג ממשיך ליהנות, אולם זה מצב עולמי שככל הנראה יסתיים תוך שנה-שנתיים, והמגמות ארוכות-הטווח הן אלו שייקבעו את הטון הלאה.

רכב אטונומי: בינתיים רק על מסלול מבוקר

את המגמות החמות בשוק הרכב אפשר לראות בבירור כבר כיום, והכיוון העתידי מתפצל לשניים: הראשון הוא הרכב האוטונומי החמקמק, אשר למרות ההשקעה המאסיבית של חברות הרכב והטכנולוגיה הגדולות, ייקח עוד מספר שנים לא מבוטל עד שנוכל לדבר על נסיעה אוטונומית אמיתית, זאת מכיוון שקיימים אלפי משתנים רנדומליים שאינם תלויים ברכב האוטונומי, והוא עדיין אינו יכול להתמודד איתם בסבירות גבוהה מספיק.

גם אם רכב אוטונומי יצליח להימנע מתאונה קטלנית בסבירות שנושקת ל-100% מההחלטות שיקבל בכל יום, המשמעות היא שבכל יום, אחד מכל מיליון רכבים ייקלע לתאונה קטלנית. לחלופין, יהיה צורך בהתאמת התשתיות לכל עצם הנמצא בדרכו, כולל רמזורים, תמרורים, גדרות וכו'. לכן, עד שהכבישים יהיו מנוטרים במיליוני סנסורים באופן מדויק, או שניתן יהיה להוריד את סף הטעות לעוד כמה אפסים אחרי הנקודה, רכב אוטונומי יוכל לנסוע רק על מסלול מבוקר, או כזה המכיל תנועה מעטה.

עלייה של 41% ברכב חשמלי על הכביש

המגמה השנייה, והממשית הרבה יותר, היא כמובן עלייתם של הרכבים החשמליים. אין עוררין על כך שרכבים חשמליים הולכים להיות הכוח המוביל של תעשיית הרכב. אף שב-2020 מכירות הרכבים בעולם צנחו ב-16%, מספר הרכבים החשמליים שעלו על הכביש רשמו עלייה בשיעור של 41%.

חברת טסלה  נתפסת כחלוצת התחום, ואילון מאסק כילד הפלא שמוביל אותה, אך טסלה לא הייתה הראשונה ובהחלט אינה היחידה. ההערכות הן כי בתשעת החודשים הראשונים של 2021 נמכרו בעולם 2.91 מיליון רכבים חשמליים מלאים (לא היברידיים, אלא מנוע חשמלי בלבד) צמיחה של 80% ביחס לתקופה המקבילה ב-2020, ו-21.5% מהם יוצרו על ידי חברת טסלה. לכאורה מצביע נתון זה על דומיננטיות בענף, אך באותה תקופה בשנה שעברה, נתח השוק של טסלה היה 26%, יותר מרבע מהשוק.

חנות הפופ-אפ של טסלה בקניון רמת אביב (אפריל) / צילום: איל יצהר

כיום מדובר במכירות של כ-4 מיליון רכבים חשמליים טהורים בשנה, ולפי הערכות עדכניות, עד 2030 צפוי המספר הזה לעבור את ה-145 מיליון, וסין ואירופה מובילות את הצמיחה. חמישה יצרנים אחראים על 57% משוק הרכב החשמלי כיום, אבל מותגים רבים מתכננים לעבור לייצור של רכבים חשמליים בלבד עד אמצע העשור הבא.

החברות הוותיקות כבר לא רק מתכוננות, אלא מבצעות בפועל. חלקן, כגון קבוצת ניסן רנו, אשר בשנה שעברה החזיקה בשיעור של כ-8% משוק הרכב החשמלי, לא מצליחות לשמור על צמיחה התואמת את צמיחת השוק. אך מנגד, אחרות תפסו תאוצה והגדילו או שמרו על נתח השוק שלהן.

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הגדילה חברת SAIC הסינית את נתח השוק שלה מ-8% ל-14.1%, הודות לשותפות עם ג'נרל מוטורס , וענקית הרכב פולקווסאגן שמרה על נתח שוק של 10% מכלל שוק הרכב החשמלי, נתח שוק המעמיד אותה במקום השלישי.

פולקסוואגן, שבשליטתה מותגים ידועים כמו אאודי, סיאט, סקודה ועוד שורה של מותגי יוקרה, הודיעה כי עד 2035 תמכור רק רכבים חשמליים באירופה, ומותג אאודי מתחייב לכך עוד לפני כן. החברה הולכת וממצבת עצמה כאחת ממובילות התחום, במטרה לאיים על ההגמוניה של טסלה בחצי הכדור המערבי.

כתשובה ישירה למפעל החדש של טסלה בגרמניה, הכריזה פולקסוואגן על הקמת מפעל נוסף בוולפסבורג, אשר יתמקד כולו ברכבים חשמליים מהמותג החדש Trinity, והוא צפוי לייצר 250 אלף רכבים בשנה נוסף על כושר הייצור הקיים. עוד הצהירה החברה על השקעות עתק בפיתוח סוללות בעשור הקרוב, משמעותית יותר מכל מתחרותיה, ועל הדרך גם הצליחה לגייס לשורותיה את ראש תחום פיתוח סוללות של חברת אפל .

שוק הרכב המסורתי עובר שינוי משמעותי. מגמת הצמיחה של הרכבים החשמליים צפויה להימשך ביתר שאת בשנים הקרובות, והיא אינה מוגבלת ליצרן אחד או שניים, וגם לא ליצרנים חדשים בלבד. חברות הרכב הוותיקות עוברות שלב אבולוציוני מואץ, ורבות מהן ייראו אחרת לחלוטין עוד כמה שנים, כאשר הרכב החשמלי יהיה עמוד תווך מרכזי בעתידן.

הדמוגרפיה המשתנית בעולם, השינויים הטקטוניים של המדינות המתפתחות והעלייה במודעות העולם לצורך בהפחתת זיהום האוויר מבטיחים לנו עלייה קבועה ומתמשכת בצריכת רכבים בכלל, ורכבים חשמליים בפרט.

החשיפה לחברות הוותיקות יכולה להיעשות בעיקר באופן ישיר על מניותיהן, כיוון שאין קרנות סל משמעותיות בתחום, בעוד שחשיפה לתחום הרכב החשמלי יכולה להיעשות באמצעות תעודות הסל DRIV, הנסחרת בנאסד"ק, ו-KARS, הנסחרת ב NYSE, המאפשרות חשיפה לתחום הרכב החשמלי והאוטונומי. תת-הסקטור החם בענף הוא ייצור סוללות לרכבים אלו, וחשיפה אליו יכולה להיעשות דרך קרן הסל LIT (הנסחרת ב-NYSE).

הכותבים הם מנכ"ל אינפיניטי ניהול תיקים ומנהל השקעות ראשי של קופות הגמל באינפיניטי. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע - או כניסה לרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסכים ירוקים בוול סטריט: נאסד"ק עולה באחוז וחצי

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● מניית אפל עולה במסחר המוקדם ב-6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ●  לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה