עובדי אפל ימשיכו לעבוד מהבית עד להודעה חדשה - ויקבלו בונוס כספי

במקביל להכרזתה של גוגל על חובת חיסונים לקראת חזרה למשרד, אפל דוחה את חזרת העובדים מהבית עד להודעה חדשה, ומעניקה לכל עובד בונוס של אלף דולר

חנות של אפל בלונדון / צילום: Shutterstock
חנות של אפל בלונדון / צילום: Shutterstock

מנכ"ל אפל, טים קוק, הודיע על דחיית תוכנית החזרה למשרד במייל שהופץ אתמול (רביעי) לכל עובדי אפל, ובישר כי כל אחד מהם יקבל בונוס של אלף דולר, עבור ציוד שנחוץ לעבודה מהבית.

הצעד של אפל מגיע בעקבות העלייה במקרי ההדבקות בקורונה, והחשש המתגבר מפני וריאנט האומיקרון. מוקדם יותר השבוע, אפל החזירה את חובת עטיית המסכות בכל החנויות שלה ברחבי ארצות הברית, ואף סגרה כמה מהן שממוקמות במוקדי התפרצות.

מאז פרצה מגפת הקורונה, חברות כמו אמזון ואובר, למשל, דחו את תוכנית החזרה למשרד מספר פעמים, עם כל התפרצות מחודשת או וריאנט חדש. אפל היא גם לא היחידה שמעניקה בונוס של אלף דולר לעובדים שלה עבור עבודה מהבית - גם גוגל וגם פייסבוק נקטו צעד דומה בשלב מוקדם יותר של המגיפה.

הנהלת גוגל הפיצה השבוע תזכיר בין יותר מ-150 אלף העובדים שלה בארצות הברית, ובו היא דורשת מכולם להציג אישורי חיסון מלאים נגד הקורונה עד אמצע חודש ינואר, או שהם יאבדו משכרם ואפילו יפוטרו בהמשך הדרך.

ההנחיה הקפדנית של גוגל מגיעה בעקבות הצו הבריאותי שפרסם הנשיא ג'ו ביידן, בנוגע לכללי החיסון המחייבים במקומות עבודה גדולים. לפי הצו הנשיאותי, חברות אמריקאיות גדולות עם יותר מ-100 עובדים חייבות להבטיח עד 18 בינואר שכל העובדים שלהן יחוסנו באופן מלא, או יציגו באופן קבוע אישורי בדיקות.