סקר "מנהלי שיווק מצייצים": גלובס הוא האתר הכלכלי המועדף לפרסום

סקר של קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" שנערך זו השנה הרביעית ברציפות חושף כי הדיגיטל שומר על מקומו כמוביל בתקציבי הפרסום, אם כי גם הפרסום בטלוויזיה חיזק את מעמדו מנתוני השנה שעברה • נתח הפרסום הגדול בדיגיטל הופנה ב-2021 לפלטפורמות הבינלאומיות, בראשן פייסבוק • גלובס ממשיך להוביל בזירה הכלכלית. מאקו ו-ynet מובילים בגזרת האתרים הכלליים

פרסום מטורגט
פרסום מטורגט

נתוני חברות המדיה על התחזקות הפרסום בטלוויזיה ובדיגיטל מקבלים תיקוף נוסף בסקר עמדות של קהילת "מנהלי שיווק מצייצים". לפי המשתתפים בסקר, 27% מהתקציב שלהם הופנה לטלוויזיה, לעומת 15% אשתקד. הדיגיטל שומר על מקומו כמוביל: 85% מבין הנשאלים ישקיעו בו את הנתח המשמעותי ביותר מתוך התקציב שלהם. המשפיענים המשיכו להיות כלי משמעותי עבור אנשי השיווק: 25% אמרו כי התקציב המשמעותי ביותר שלהם הוקדש למשפיענים.

הסקר נערך זו השנה הרביעית ברציפות, והשתתפו בו 500 נשאלים, מתוכם 10% מנהלים בכירים, 41% מוגדרים כמנהלי שיווק ו-8% מנהלי דיגיטל.

מהנתונים עולה כי נתח הפרסום הגדול בדיגיטל הופנה ב-2021 לפלטפורמות הבינלאומיות: 90% מבין הנשאלים אמרו כי פרסמו בפייסבוק, 75% באינסטגרם, 74% בגוגל, 49% ביוטיוב, 27% בלינקדאין, 27% בטאבולה, 23% באאוטבריין ו-22% בטיקטוק.

מבחינת פרסום באתרים ישראליים הציגו מאקו ו-ynet נתונים כמעט זהים: 37.3% מהנשאלים אמרו כי פרסמו השנה ב-ynet ו-37.3% אמרו כי פרסמו במאקו. עם זאת, היתרון של קבוצת קשת בא היטב לידי ביטוי: בנוסף ל-35.3% שפרסמו במאקו, 23% נוספים מהנשאלים אמרו כי פרסמו השנה ב-n12.

נראה כי שיתוף הפעולה שנוצר השנה בין אתר "מנהלי שיווק מצייצים" שחבריו ענו על הסקר לבין אתר כלכליסט לא הצליח לשנות באופן מהותי את חלוקת תקציבי הפרסום באתרים הכלכליים: מהנתונים עולה כי האתר הכלכלי המועדף על מנהלי השיווק לצורך פרסום ממשיך להיות גלובס: 21% מהנשאלים העידו כי פרסמו בגלובס השנה, לעומת 18.8% באתר כלכליסט ו-17.8% באתר דה מרקר.