רבעון חזק לצ'ק פוינט: עקפה את התחזיות גם בהכנסות וגם ברווחים

חברת אבטחת הסייבר עקפה ברבעון את תחזיות האנליסטים ושלה עצמה, ולדברי המייסד והמנכ"ל גיל שויד: "זה היה אחד הרבעונים הכי טובים שלנו כבר הרבה מאוד שנים" •
סמנכלית הכספים: "שיעור הרווח הגולמי שלנו הוא 88% - כמעט אין לזה אח ורע, וזה למרות המצב הלא קל בשרשראות האספקה"

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

לאחר מספר שנים שבהן שיעור הצמיחה של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט נע סביב 3%-4%, את שנת 2021 היא סיימה עם צמיחה גבוהה יותר, של קרוב ל-5%, והתחזית ל-2022 מצביעה על המשך המגמה של האצת הצמיחה. מניית צ'ק פוינט  עולה במסחר בנאסד"ק.

צ'ק פוינט סיימה את 2021 עם רבעון רביעי חזק, שבו עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, ועקפה גם את תחזית הרווח שהיא עצמה פרסמה ברבעון הקודם. ההכנסות ברבעון צמחו ב-6.3% ל-599 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים לכ-584 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.25 דולר למניה (על בסיס Non-GAAP), גבוה ב-13 סנט מתחזיות האנליסטים.

ההכנסות ברבעון צמחו בכל קווי המוצר ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים  (GAAP) הגיע לכ-260 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי הסתכם ב-294 מיליון דולר, ירידה של 2.3% מהרבעון המקביל. הרווח למניה דווקא גדל, על רקע המשך הקטנת מספר המניות של צ'ק פוינט באמצעות רכישה עצמית שהיא מבצעת - במהלך הרבעון החברה רכשה מניות של עצמה תמורת 325 מיליון דולר, ובמחיר ממוצע של קצת מעל 116 דולר למניה, בהשוואה למחיר כיום שהוא מעל 123 דולר ומשקף לחברה שווי שוק של 16.4 מיליארד דולר.

בסוף הרבעון הרביעי היו לצ'ק פוינט בקופה 3.8 מיליארד דולר. נזכיר שהשבוע היא הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי ספקטרל, בעסקה שהוערכה בכ-60 מיליון דולר.

בסיכום שנת 2021, הכנסות צ'ק פוינט צמחו ב-4.9% לכ-2.17 מיליארד דולר. מתוך ההכנסות, כ-1.27 מיליארד דולר הגיעו ממוצרים ומנויי אבטחה, צמיחה של 7.1% לעומת 2020, ו-898 מיליון דולר הגיעו מעדכוני תוכנה ותחזוקה, עלייה של 2%.

הרווח הנקי השנתי (GAAP) היה נמוך ב-3.7% מהרווח ב-2020 והסתכם בכ-816 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הסתכם ב-942 מיליון דולר שהם 7.02 דולר למניה. במהלך השנה צ'ק פוינט ייצרה כ-1.2 מיליארד דולר מפעילות.

 
  

מספר העובדים גדל בכ-500, בעיקר בפיתוח בישראל 

במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה החברה הביע גיל שויד, מייסד ומנכ"ל החברה, את שביעות רצונו מהתוצאות: "הרבעון הרביעי היה אחד הכי טובים שהיו לנו כבר הרבה מאוד שנים, בעיקר באחוזי הגידול שהיו פנטסטיים", אמר. לדבריו הפוקוס הוא להמשיך בהאצת הצמיחה. ואכן התחזית מדברת על צמיחה של 5.6%, באמצע הטווח שהוא להכנסות של 2.2-2.375 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי (Non-GAAP) צפוי להיות 6.9-7.5 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים ל-7.34 דולר. ברבעון הראשון ההכנסות יהיו 517-547 מיליון דולר והרווח 1.48-1.58 דולר למניה; תחזית ההכנסות גבוהה מתחזיות האנליסטים ותחזית הרווח נמוכה ממנה.

טל פיין, סמנכ"לית הכספים, אמרה כי "הבילינג (עסקאות שחויבו, ש' ח' ו'), שהוא האינדיקציה הכי טובה לעתיד, צמח ב-14% ל-851 מיליון דולר, וזה בא לידי ביטוי גם בצמיחה של 15% בהכנסות הנדחות ל-1.7 מיליארד דולר". היא הוסיפה כי "הרווחיות שלנו מאוד חזקה, שיעור רווח גולמי של 88% - כמעט אין לזה אח ורע, וזה למרות המצב הלא קל בשרשראות האספקה. אנחנו מתמודדים יפה, לפעמים זה עולה לנו יותר, אבל אנחנו מספקים בזמן ללקוחות".

עוד ציינה פיין כי מספר העובדים בחברה גדל בכ-500 (כ-9%), רבים מהם בתחום הפיתוח בישראל.

"הפתרון שלנו היה היחיד שידע לעצור את ניצול החולשה שאיימה על מיליוני ארגונים"

שויד ציין כי "מה שמבדל אותנו זה שאנחנו נותנים ללקוחות את ההגנה הכי טובה. זה נשמע טריוויאלי, אבל זה לא. העולם תלוי יותר מאי-פעם באינטרנט, וראינו התקפות שמשביתות תשתיות קריטיות. כשמוכרים מכוניות - התכונות שלהן יהיו שונות והמחירים שונים, אבל כולן יביאו אותי ליעד בערך באותו זמן. בסקיוריטי זה לא עובד. אם אתן לחולשות להיכנס, מישהו יצליח לגנוב מידע או להשתלט לי על הרשת". לדבריו צ'ק פוינט עוברת למודל שנקרא rockets - שיאפשר להתקדם "במהירות טיל" בשלושה תחומים ספציפיים - ענן, אימייל ו-MDR שנוגע לניהול האבטחה ברשתות של הלקוחות.

שויד סיכם את הנעשה ב-2021 בתחום התקפות הסייבר בישראל והציג תמונה מדאיגה לפיה התבצעו בממוצע 1,100 התקפות לשבוע פר ארגון, לעומת 925 בעולם, ושיעור העלייה במספר המתקפות היה 92%, לעומת 50% בעולם. "מה שקוראים בעיתונים זה רק קצה הקרחון", אמר. שויד הזכיר את החולשה Log4J שעלתה לכותרות לאחרונה, ומתברר שעשרות מיליוני ארגונים היו חשופים אליה, אך הפתרון של צ'ק פוינט היה היחיד בתעשייה שידע לעצור את ניצול החולשה עוד לפני שהתגלתה.

לשאלה על הירידות האחרונות במניות חברות הטכנולוגיה אמר שויד כי "אף פעם לא ניסיתי להיות פרשן של שוק ההון. אני מאמין בשוק ושבסופו של דבר הוא יבחן חברות לפי פרמטרים כלכליים, והן יצטרכו להצדיק את השווי - לגדול ולהרוויח, או למצוא אלטרנטיבות אחרות".