סלקום לא מתחייבת ללקוחות שיישארו עם סיבים של בזק - להפך

סלקום מגבירה את המאמצים למכור סיבים על גבי תשתיות בזק במסגרת השוק הסיטונאי • בחוזה עם הלקוח היא מציינת כי היא רשאית להעביר אותו ל-IBC מבלי ליידע אותו • מהחברה נמסר: "אין תהליך העברה של לקוחות מתשתית בזק ל-IBC. סלקום מחויבת להעניק ללקוחותיה את השירות האיכותי ביותר"

פריסת סיבים אופטיים / אילוסטרציה: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת סלקום מרכזת מאמץ בגיוס לקוחות באזורים שבזק פרסה בהם סיבים מתוך מטרה להעביר את אותם לקוחות ל-IBC שבה היא שותפה. בחוזה החתימה עם הלקוח, סלקום מציינת כי היא מחויבת לספק לו סיבים, אך היא אינה מתחייבת שזה יהיה על גבי תשתית בזק, וזאת במטרה להעביר את הלקוח לתשתית IBC ברגע שהאחרונה תגיע לבניין שלו.

בחודשים האחרונים סלקום מאיצה את מאמצי גיוס הלקוחות שלה בסיבים במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי על בזק. האחרונה פורסת תשתיות סיבים אופטיים בקצב מוגבר בכל הארץ, והיא מחויבת להציע את התשתית שלה למתחרותיה, שמקבלות עדכון מראש היכן בזק פורסת ומתי.

במקרים רבים מיד אחרי פריסת הסיבים של בזק, מגיעים נציגי המכירות של סלקום ומציעים להם להתחבר אליה. הלקוחות שבוחרים לעבור לסלקום בדרך-כלל עושים זאת כי הם מקבלים ממנה חבילת טריפל ואז מצליחים להוזיל את חבילת התקשורת שלהם, בעוד בזק אינה יכולה למכור טריפל אלא רק תשתית אינטרנט. זו הסיבה שקצב ההתחברות של לקוחות לסיבים בבזק אינו מספק, והיא פועלת מול משרד התקשורת שיאשר לה למכור חבילות טלוויזיה.

סלקום, שהיא בעלת מניות ב-IBC (מחזיקה 23.3% מהמניות), מחויבת לרכוש ממנה 10% מהלקוחות החדשים כל שנה, ולכן מציינת בחוזה עם הלקוח את הסעיף הבא: "שירות תשתית האינטרנט המסופק לך הוא על בסיס שירותי תשתית סיבים שנרכשים עבורך מצד שלישי כדוגמת IBC, בזק או כל צד שלישי אחר שסלקום תקבע. כל זאת מבלי לגרוע מזכות סלקום לספק את שירותי התשתית בעצמה. סלקום אינה מתחייבת לתת לך את שירותי התשתית על בסיס טכנולוגיה כלשהי או ספק תשתית כלשהו, והיא רשאית לפי שיקול -דעתה הבלעדי להחליף את ספק התשתית, המערכות או הטכנולוגיה, זאת מבלי להודיע על כך ללקוח, ובלבד שכל אלה יהיו בתשתית סיבים".

העברת הלקוח מתשתית בזק לתשתית IBC נעשית ברגע שהאחרונה מגיעה לבניין, והדבר דורש תיאום מול הלקוח, שכן לעתים נדרש להחליף לו את הנתב בבית ולחבר אותו מחדש, או אם יש לו נתב עצמאי, אז להתחבר אליו.

השימוש בתשתית IBC מעט זול יותר מאשר השימוש בתשתית בזק. סלקום גם נהנית מהנחה על כמויות, ולכן היא למעשה חייבת להעביר לקוחות מבזק ל-IBC - גם בגלל שזה משתלם לה כלכלית, וגם בגלל שהיא מחויבת לרכוש ממנה 10% מהלקוחות החדשים כל שנה או לשלם עבורם גם אם לא גייסה אותם.

מסלקום נמסר: "אין תהליך העברה של לקוחות מתשתית בזק ל-IBC. סלקום מחויבת להעניק ללקוחותיה את השירות האיכותי ביותר".