“מטרת העל היא שוויון מלא”: אמדוקס נלחמת בתעשייה שנחשבת גברית

תמר רפפורט–דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול של חברת הפיתוח הגלובלית, טוענת שגיוון עובדים הוא המפתח לדיון פורה ושלם • "החלטנו להעלות את ייצוג הנשים באמדוקס ב–20% בתוך שלוש שנים"

תמר רפפורט־דגים / צילום: איל יצהר
תמר רפפורט־דגים / צילום: איל יצהר

בעולם התעסוקה מדברים רבות על ערך הגיוון והצורך להעסיק עובדים שונים. "יש אין ספור מחקרים, בין אם בוצעו על ידי האקדמיה או על ידי חברות ייעוץ מובילות בעולם, שמצביעים על כך שלגיוון יש תרומה משמעותית לשורת הרווח, ליצירתיות של חברות, ולהצלחה עסקית מבחינת יצירת ערך למשקיעים", כך מסבירה תמר רפפורט-דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול של חברת אמדוקס הישראלית.

"כשאנחנו מקיפים את עצמנו באנשים שדומים לנו, אנחנו מקבלים תמונת מראה של עצמנו - שיקוף של אותן דעות, אותן תפיסות, אותו רקע", הוסיפה רפפורט-דגים. "לעומת זאת, ברגע שנחשוב על איזשהו שולחן צוות או דיון שקורה עם אנשים מרקעים שונים ותפיסות חיים אחרות, נקבל משהו הרבה יותר יצירתי, הרבה יותר שלם, הרבה יותר פורה. הדיון שיתקיים יצור תובנות יותר טובות שיעזרו לקבלת ההחלטות הנכונות".

רפפורט-דגים הסבירה שנושא הגיוון נמצא באמדוקס ישראל בראש סדר העדיפויות, ושהם בוחנים אותו כל הזמן. בתעשייה שעדיין נחשבת גברית, באמדוקס 45% מהעובדים הן נשים ו-35% מההנהלה בישראל מורכבת מנשים.

המצב בישראל אמנם טוב יותר ביחס לנתונים בעולם, אך בכל זאת רפפורט-דגים מצביעה על יעדים נוספים של החברה.

"החלטנו להעלות את ייצוג הנשים בחברה ב-20%, ובתוך שלוש שנים", סיפרה. "מטרת העל היא להגיע לשוויון מלא. היום צריך להתאמץ, זה נושא שכל הזמן צריך לקבל מעקב ולקדם תוכניות שמובילות את זה. אני מאוד מקווה שלא בעוד הרבה שנים זה כבר פשוט יהפוך להיות משהו טבעי". כדי לעמוד ביעדים, אמדוקס מבצעת תוכניות "בוטקאמפ" עם נערות בגילאי ההתבגרות שחושף אותן למקצועות ולמה שהן יכולות לעשות.

"להגיע לאנשים הכי מוכשרים"

כשמדברים על הנושא, יש מי שטוען שכדי לגוון צריך לוותר על איכות. רפפורט-דגים טוענת שזה אולי היה נכון בעבר, אך כיום היא שוללת את הטענה לחלוטין. "אנחנו רוצים להגיע לאנשים מוכשרים ככל האפשר", טענה. "אם אנחנו מאפשרים ליותר קהלים לבוא לעבוד בחברה, בין אם זה נשים, גברים, אוכלוסייה ערבית או אוכלוסייה חרדית, אנחנו מנגישים בעצם את ההזדמנות הזו ליותר אנשים. עוד ועוד אנשים עם כישורים שיכולים לבוא ולהתמודד על משרות. אנחנו מייצרים משהו שהוא בעצם מסלול התקדמות הרבה יותר חזק עבור החברה, כך שאני ממש לא חושבת, בסופו של דבר, שצריך לוותר על איכות העובדים".

אלא שהגיוון יכול גם ליצור בעיות וקשיים. כשמכניסים אנשים בעלי השקפות עולם שונות, הדבר עלול ליצור קונפליקט רעיוני במצבים מסוימים. "אי אפשר לייפות את הסיטואציה, צריך להתמודד עם זה", הסבירה.

"אני חושבת שצריך להתמקד בשקיפות ובפתיחות לדבר על הדברים. לא לנסות ולטאטא את הבעיות מתחת לשולחן, אלא לבוא ולדבר על הדברים. ברגע שמייצרים סביבה שוויונית, כולם צריכים להבין את זה, כולם צריכים לכבד את האחר, כולם צריכים להיות פתוחים גם לצרכים של מישהו שהוא שונה מהם".

 גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות אמדוקס