בזק | בלעדי

בזק מבקשת אישור להעביר אליה מאות אלפי לקוחות אינטרנט של בזק בינלאומי

במסגרת הרפורמה שמבטלת את הפיצול בין ספק לתשתית באינטרנט, בזק מבקשת ממשרד התקשורת להעביר אליה את הלקוחות של החברה-הבת המתפרקת

מנכ''ל בזק, דודו מזרחי / צילום: תמר מצפי
מנכ''ל בזק, דודו מזרחי / צילום: תמר מצפי

קבוצת בזק מבקשת ממשרד התקשורת להעביר אליה מעל לחצי מיליון לקוחות של בזק בינלאומי, במסגרת ביטול הפיצול בין ספק לתשתית - כך נודע לגלובס.

במשרד התקשורת בודקים את הבקשה ולא דוחים אותה על הסף. מבחינת בזק, מדובר במהלך שיקל עליה, היות שרבים מתוך אותם לקוחות הם לקוחות שבזק גייסה כלקוחות "בנדל הפוך", שממילא רואים את עצמם כמי שמקבלים שירות מבזק, ולכן אין הרבה משמעות לעובדה שהם יישארו כלקוחות בזק בינלאומי, במסגרת הביטול בין ספק לתשתית שייצא לפועל ב-3 באפריל.

לקוחות "בנדל הפוך" הם לקוחות שבמסגרת העיוות הרגולטורי שיש בישראל, הם לקוחות שפנו לבזק כדי לקבל שירות אינטרנט, אך בשל הפיצול הנוהג בישראל בין ספק לתשתית, בזק נאלצת לשדך להם ספקית אינטרנט. הלקוחות ברוב המקרים אינם מודעים בכלל מי ספקית האינטרנט שלהם, ומכירים רק את בזק כספקית השירות.

משרד התקשורת החליט בשנה שעברה על ביטול הפיצול המיותר שגורם סבל רב למשתמשים, והמשמעות היא שמתחילת אפריל כל שחקן בשוק ימכור אינטרנט כמוצר אחוד - בין אם מדובר בחברת תשתית כמו בזק או הוט, ובין אם מדובר בספקית אינטרנט כמו סלקום, פרטנר או אינטרנט רימון, שימכרו את השירות במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי.

בקבוצת בזק כבר נערכים לכך שהחטיבה הפרטית בבזק בינלאומי תיעלם מהמפה בעקבות ביטול הפיצול, ואחד מגלגלי ההצלה שנזרקים אליה היא דרך מיזוג אפשרי עם yes. בבזק בינלאומי מעריכים כי עשרות אלפי לקוחות בחודש יעזבו את החברה וממילא יעברו לקבל את השירות מבזק גם ללא אישור מוקדם ממשרד התקשורת, כך שאישור מוקדם הוא רק מהלך פורמלי וצרכני מובהק שיחסוך לאותם לקוחות את הצורך בהתקשרות מחודשת עם בזק.