הקליניקה הקוסמטית שנולדה דווקא בגלל הקורונה: "הוציאו עובדים לחל"ת, וידעתי שאני חייבת ודאות"

עדן בראל בת 33 מהרצליה • גרושה + ילדה בת ארבע וחצי • בעלת La beauty by Eden barel • "בתור אדם שאוהב את החיים ורוצה לשמור על רמת החיים שלי, אני חייבת לשמור על הכסף שלי, להגדיל הכנסה, לעשות עוד משהו כדי שאוכל לקנות בית לי ולקטנה שלי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

במשך כעשור עובדת עדן בראל כדוברת ומנהלת מחלקה במשרד יחסי ציבור מוכר. בעקבות משבר הקורונה היא החליטה לחשב מסלול מחדש ולצד העבודה כשכירה החלה לפתח את עצמה ברמה האישית עד שקיבלה החלטה לפתוח עסק מיוחד לטיפולי ביוטי שמתמקד באיפור קבוע.

עדן מספרת ש"במשך שנה למדתי במספר בתי ספר, כל פעם הוספתי עוד קורס ועוד קורס עד שפתחתי את העסק. עיקר העסק מתמקד באיפור קבוע: שיטת הדמיית שיער בגבות ובהחדרת פיגמנט לשפתיים. כמו כן בעסק יש אפשרות לסידורי גבות, הסרת קעקועים ופיגמנטים בלייזר, טיפולי פנים מיוחדים של מסכות קרבון ועוד".

"בתחילת המגפה אף אחד לא ידע לאן באמת זה יוביל", משתפת עדן "עם הזמן, הסגרים, הבידודים, מצאתי את עצמי עם ילדה בת 4 לגמרי לבד רוב הזמן בבית, כל הזמן מבשלת, ממציאה משחקים לילדה ובעיקר מנסה לשמור עבורה על שפיות ושיגרה. במשרד הוציאו עובדים לחל"ת ואת הוותיקים (בניהם אני) השאירו לעבוד מהבית. לא ידעתי לאן זה יוביל. לקוחות עוזבים ואתה חייב לחשב מסלול מחדש. לחשוב על היום שלמחרת".

"ידעתי רק דבר אחד: יש לי ילדה ובתור אדם שאוהב את החיים ורוצה לשמור על רמת החיים שלי אני חייבת לשמור על הכסף שלי, להגדיל הכנסה, לעשות עוד משהו כדי שאוכל לקנות בית לי ולקטנה שלי כדי שתהיה לנו קורת גג ויציבות. לפני כן לא חשבתי על זה. מרוץ החיים לא נתן אפילו לשניה לעצור ולהבין שהזמן עובר וחייבים לדאוג לעתיד כי יכולה לבוא קורונה ולטרוף את הקלפים".

"שמעתי מחברים שהם שהצליחו לחסוך בקורונה, אבל אני מצאתי את עצמי כל הזמן מזמינה הפעלות הביתה לילדה, מזמינה אוכל, קניות והכסף בוזבז. ידעתי שאני חייבת עוד הכנסה וכך קיבלתי החלטה לפתוח עסק".

"בגלל שהעסק פתוח רק שנתיים", היא אומרת, "היה לי צורך בתיאום מס כעובדת שכירה ועצמאית ולהצהיר על פתיחת עסק חדש. התייעצתי עם רואה חשבון שניהל לי את הכל. בשנה ראשונה של עסק אתה רק מוציא כספים ומתניע אותו. בעיקר דואג שיכירו אותך. גם עכשיו אני עדין בהתחלה אבל עם כמות לקוחות נכבדת. אני שומעת את השם שלי רץ בקבוצות וזה מספק מאוד".

"עסק חדש מצריך המון הוצאות בהתחלה. צריכים לקנות ציוד, פיגמנטים, מכונות, להשקיע בשיווק ופרסום ועוד. בכל זאת עשיתי שינוי של 180 מעלות במקצוע. ההורים נתנו לי כסף בהתחלה לקנות את הציוד, הם גם שילמו לי על הקורסים ועד היום בכל פעם שאני עושה עוד קצת כסף אני הולכת ומעשירה את עצמי בתחום".

לסיכום היא אומרת: "אני כמובן רוצה לנסוק עם העסק שלי. אני שואפת לצאת מהקליניקה בבית ולפתוח סלון ענקי כמו בארה"ב שיכלול חדרים חדרים, כאשר כל חדר יעניק ללקוח טיפול שונה. כך שבמקום אחד הוא יקבל את כל השירותים והטיפולים וכמובן ברמה האישית והמשפחתית להעניק לבת שלי את כל מה שמגיע לה, לבנות לה משפחה בעתיד ובעיקר להנות ולחייך מהחיים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il