תעמוד בתחזיות האנליסטים? טבע תפרסם היום דוחות רבעוניים

חברת התרופות הישראלית תפרסם היום את דוחותיה לרבעון הראשון, כאשר האנליסטים בשוק מצפים לרווח של 55 סנט למניה על הכנסות בהיקף של 3.75 מיליארד דולר • עוד על הפרק: תעדכן בנוגע להפחתת החוב ומצב השוק הגנרי • אתמול דיווחה על הסכם פשרה עם חברת התרופות Lupin

מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'

דוחות הרבעון הראשון של חברת התרופות טבע יתפרסמו היום (ג') בצהריים. תחזית האנליסטים היא להכנסות של 3.75 מיליארד דולר, ירידה לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי Non-GAAP בגובה 55 סנט למניה.

כרגיל בשנים האחרונות בטבע , המשקיעים יצפו לשמוע מהנהלת החברה במסגרת שיחת הוועידה שלאחר פרסום הדוחות עדכונים בנוגע להליכים המשפטיים בהם היא מעורבת. בפרט מדובר על ההליכים בנוגע לשיווק משככי הכאבים האופיואידיים הממכרים, שבהם במספר הליכים במדינות שונות בארה"ב טבע כבר הגיעה לפשרות, אך פשרה כללית שתסיים את כלל ההליכים טרם הושגה.

עוד על הפרק - עדכונים בנוגע להפחתת החוב, מצב השוק הגנרי והתרופות המקוריות אג'ובי לטיפול במיגרנה ואוסטדו להפרעות תנועה. אתמול דיווחה החברה על הסכם פשרה שחתמה עם חברת התרופות Lupin שמפתחת גרסה גנרית לתרופה אוסטדו. לפי ההסכם, שיסיים את ההליכים המשפטיים בנושא, לופין תוכל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה מאפריל 2033 (או לפני כן במקרים מסוימים).

תרופה מקורית אחרת של טבע, שטרם אושרה לשיווק, היא התרופה Risperidone LAI לטיפול בחולי סכיזופרניה. לפני כשבועיים נרשמה אכזבה כשה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, לא אישרה את התרופה לשיווק אלא שלחה לטבע ולשותפתה MedinCell מכתב תשובה מלא, שמשמעותו עיכוב באישור השיווק בארה"ב.

לפי תחזית החברה שפורסמה ברבעון הקודם, שנת 2022 אמורה להיות דומה ברמת ההכנסות לשנת 2021 - ההכנסות יגיעו ל-15.6-16.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-15.9 מיליארד דולר ב-2021. כלומר, ירידה של 2% עד עלייה של 2% בהכנסות החברה. השנה צפויה להסתיים עם רווח נקי Non-GAAP של 2.4-2.6 דולר למניה ועם תזרים חופשי של 1.9-2.2 מיליארד דולר.

בטווח הארוך יותר, היעדים של טבע לסוף 2023 הם שיעור רווח תפעולי של 28% על בסיס Non-GAAP, יחס מזומנים לרווחים (תזרים מזומנים חופשי חלקי הרווח הנקי Non-GAAP המיוחס לבעלי המניות) של מעל 80% ויחס חוב ל-EBITDA נמוך מ-3.

טבע נסחרת בניו יורק ובתל אביב בשווי של 9.6 מיליארד דולר.