נבחרו יושבי הראש החדשים של הוועדות המחוזיות: עו"ד גדרון במרכז, תלמי־באבאי בירושלים

שרת הפנים איילת שקד ממשיכה בסבב המינויים במנהל התכנון, ובחרה את יושבי הראש החדשים - שגם התמודדו לתפקיד מנהל מִנהל התכנון • כעת מצפה הוועדה המחוזית במחוז צפון ליו"ר חדש

שרת הפנים איילת שקד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שרת הפנים איילת שקד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

השרה איילת שקד הכריזה לפני זמן קצר (ה') על שני המועמדים הנבחרים לתפקיד יושבי ראש הוועדות המחוזיות במחוז מרכז ובמחוז ירושלים: עו"ד מיכה גדרון יהיה היו"ר החדש של הוועדה המחוזית מרכז, ושירה תלמי־באבאי תהיה היו"ר החדשה של הוועדה המחוזית ירושלים. בחירתה של שקד תואמת את ההערכות שפרסמנו מוקדם יותר השבוע.

נזכיר כי לפני כשבוע  נבחר רפי אלמליח על ידי שקד לעמוד בראש מנהל התכנון , ושני מינויים חשובים אלו הם עוד צעד במסגרת סדרת מינויים שהשרה נדרשת להחליט לגביהם בעת הקרובה. עם סיום סדרת המינויים, שטרם הושלמה, צפויה להיראות צמרת מנהל התכנון אחרת לגמרי ממה שהייתה עד לפני זמן קצר.

עו"ד מיכה גדרון, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בשוהם ובעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר־אילן. עו"ד גדרון שימש בשנים 2007-2014 כיו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז ת"א, ומשנת 2014 עובד כעו"ד פרטי המתמחה בתחום התכנון והבנייה. במקביל שימש גם כיו"ר ועדת תכנון ובנייה (משותף) של לשכת עורכי הדין. הוא יחליף בתפקיד את שירה ברנד, המשמשת כיום כסגנית ראש מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר.

שירה תלמי־באבאי, נשואה ואם לארבעה, מתגוררת בירושלים ובעלת תואר שני בגאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית. בשמונה השנים האחרונות משמשת תלמי־באבאי כמתכננת מחוז ירושלים, ובתקופה האחרונה שימשה כממלאת מקום יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, במקום עו"ד עמיר שקד שמונה לשופט בית משפט השלום בעיר. בעבר שימשה גם כיו"ר הוועדה המקומית הראל.

שירה תלמי-באבאי / צילום: אלידור חדד
 שירה תלמי-באבאי / צילום: אלידור חדד

תלמי-באבאי הולכת בדרכה של מנכ"לית מנהל התכנון הנוכחית, דלית זילבר, שגם היא שימשה כמתכננת המחוז ולאחר מכן כיו"ר הוועדה. נציין כי עבור עו"ד גדרון ותלמי־באבאי מדובר במעין "פרס ניחומים", שכן שניהם קיוו להחליף את זילבר בראש מנהל התכנון.

גם מחוז צפון מצפה ליו"ר חדש

בין המינויים שאליהם תידרש השרה בקרוב הוא לתפקיד יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, זאת בעקבות פרישתו לגמלאות של יו"ר הוועדה בשמונה השנים האחרונות, אורי אילן. היו"ר הפורש נבחר לתפקיד בשנת 2014, ובמשך שנתיים היה גם ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים. למשך תקופתו כיו"ר הוועדה עמד גם בראש הוועדה המחוזית למתקנים ביטחוניים, ומ־2017 שימש גם כיו"ר הוועדה המקומית המשותפת לתכנון ולבנייה במתחם בז"ן שבחיפה.

"עבודת התכנון נמשכת מדור לדור ואינה נשלמת לעולם", כתב אילן במכתב פרידה מהתפקיד שנשלח בימים האחרונים. "השתדלנו להעצים את הישגי קודמינו, לתקן את הטעון תיקון ולצמצם ככל הניתן את הטעויות שלנו. מקווה שהדורות הבאים ישפטו אותנו לחסד, ומאחל הצלחה לבאים אחריי".

לצד מינוי זה עסוקה בימים אלו שקד גם במינוי ראשי ועדות ערר במחוזות תל אביב והצפון. לאחרונה נמסר מטעמה כי "השרה ושר המשפטים בחרו מועמדים בהתאם להמלצת ועדת האיתור. כרגע המינויים נמצאים בתהליך הסדרת ניגודי עניינים בלשכה המשפטית במשרד הפנים. ברגע שהתהליך יושלם, יועברו כתבי מינוי לחתימת השרה ולחתימת שר המשפטים".