ניצן הורוביץ לא יתמודד על ראשות מרצ; ימשיך ברשימה לכנסת הבאה

במכתב ששלח לחברי המפלגה כתב הורוביץ כי בכוונתו להתמודד בפריימריז על מקום ברשימה, והוסיף: "החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ" • במרצ טוענים כי זהבה גלאון עלולה כעת לשקול מחדש את החלטתה ולהתמודד מול יאיר גולן על ראשות המפלגה

יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, הודיע כי לא יתמודד על ראשות הסיעה בפריימריז. המשמעות היא כעת שיש מועמד אחד בלבד על התפקיד: יאיר גולן. במכתב ששלח לחברי המפלגה כתב הורוביץ כי בכוונתו להתמודד בפריימריז על מקום ברשימה והוסיף "החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ. אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים".

כבר עם הקמת הממשלה הנוכחית טענו במערכת הפוליטית כי ישנו דיל בין הורוביץ ליאיר גולן לפיו הורוביץ לא יתמודד מולו על ראשות הרשימה. בשבוע שעבר שאלנו את היו"ר לשעבר גלאון אם בכוונתה לשוב ולהתמודד על הנהגת המפלגה אך היא השיבה שלא. אולם כעת כאשר התנאים השתנו טוענים במרצ כי היא תשקול מחדש את החלטתה. הורוביץ כתב עוד כי " כל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות. אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם".

בשבוע שעבר הודיע השר עיסאווי פריג' כי לא יתמודד על מקום ברשימת מרצ וכי הוא פורש בשלב זה מהחיים הפוליטיים.