שופרסל תשלם למנכ"ל המודח עוד שלושה חודשי שכר כדי לסיים את הסכסוך

עופר בלוך הגיע להסדר עם ענקית הקמעונאות שבראשה עמד בחודשיים האחרונים: יקבל בסך-הכול תשעה חודשי שכר בעלות של 1.7 מיליון שקל, במקום שישה חודשים עפ"י התנאים המקוריים

עופר בלוך / צילום: שלומי יוסף
עופר בלוך / צילום: שלומי יוסף

אחרי זימון לשימוע, מכתב תשובה מעורכי דין, חילופי האשמות קשים מצד עופר בלוך על "דירקטוריון של מריונטות" והאשמות על האובדן של אורי קילשטיין לטובת המתחרה קרפור מצד שופרסל , הסאגה ככל הנראה מתקרבת לסופה.

עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל המודח, הגיע להסדר עם החברה שבראשה עמד בחודשיים האחרונים, והדרך נסללה למינויו של המנכ"ל הבא. 

מכתב השימוע של עופר בלוך נחשף: כך מנמקים בשופרסל את הדחתו
לידיעת עופר בלוך: מה אפשר לעשות אם פוטרת רגע אחרי שנכנסת לתפקיד

אמש נפגשו נציגיו של בלוך עם נציגי שופרסל והגיעו להסכמות שייתרו את הליך השימוע שנקבע להיום בשעה 10 בבוקר. במקום השימוע נמשכו השיחות, עד שכעת סוכם בין הצדדים כי בלוך יקבל שכר של ארבעה חודשי הודעה מוקדמת ושני חודשי הסתגלות. בנוסף, יקבל בלוך מענק הסתגלות נוסף של שלושה חודשים, בכפוף לאישור האסיפה הכללית.

בסך-הכול בלוך יקבל תשעה חודשי שכר לאחר הפסקת העבודה במקום שישה חודשים בתנאי העסקתו, כשהעלות לחברה היא כ-1.7 מיליון שקל במקום 1.1 מיליון. בסך-הכול עבור חודשיים של עבודה בחברה יקבל בלוך כ-2 מיליון שקל.

עוד סיכמו הצדדים כי לא ימשיכו בהליכים המשפטיים בהם החלו בימים האחרונים.

העסקתו של בלוך מסתיימת מעשית היום, אולם יחסי העבודה בינו לבין שופרסל יסתיימו בעוד שישה חודשים, ב-12 בינואר 2023.

בדיווח שיצא לבורסה מטעם שופרסל, ציינה החברה כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון לזמן את בלוך לשימוע טרם סיום כהונה, וזאת בין היתר "עקב מחלוקות באשר לניהול החברה, משבר אמון בין יושב-ראש הדירקטוריון לבין המנכ"ל וההתרשמות כי בנסיבות הנוכחיות הוא איננו האיש הנכון ובעל הכישורים המתאימים להוביל את החברה ולהתמודד עם האתגרים שלפתחה", היא מעדכנת כי הצדדים הסכימו על סיום בהסכמה של כהונתו של בלוך, תוך ויתורו על זכות השימוע.

תנאי ההעסקה של בלוך, שנכנס לתפקיד ב-9 במאי, ושאושרו באסיפת בעלי המניות של שופרסל לפני כשלושה שבועות בלבד, כוללים שני חודשי הסתגלות. בנוסף להם כוללים התנאים ארבעה חודשי משכורת בגין הודעה מוקדמת על סיום עבודה, שטרם ההסכם אליו הגיעו היום היה מדובר בחצי שנת שכר שעלותה לחברה 1.1 מיליון שקל (על בסיס שכר חודשי של 125 אלף שקל ברוטו ונלוות), לא כולל בונוס לו יהיה זכאי בסוף השנה לפי מספר החודשים היחסי שבהם עבד.

במכתב לעובדות ועובדי החברה כתב יו"ר שופרסל, איציק אברכהן: "הריני להודיעכם כי בהתאם להסכמה בין החברה לבין מר עופר בלוך, העסקתו כמנכ"ל שופרסל מגיעה אל סיומה. אנו מודים לו על תרומתו הרבה לחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו המקצועית".