נמל התעופה באטלנטה הוא נמל התעופה שהוגדר כעמוס ביותר בעולם על פי תנועת הנוסעים בשנת 2021, זאת על פי דירוג שפרסם השבוע ה-ACI, ארגון נמלי התעופה העולמי.
בנמל התעופה של אטלנטה חלפו בשנת 2021 כמעט 76 מיליון נוסעים. ספירת הנוסעים כוללת את הממריאים, הנוחתים, ואת נוסעי המעבר (שנספרים פעם אחת). מספר הנוסעים בשדה התעופה באטלנטה עלה בשנה שחלפה ב-76% לעומת 2020, במהלכה תנועת הנוסעים הייתה מצומצמת יותר בשל מגבלות הקורונה.
דלתא אייר ליינס הכריזה כי תחדש את הקו הישיר תל אביב-אטלנטה במאי 2023. החברה הפסיקה את הפעלת הקו לפני יותר מעשור. הקו לנמל התעופה, המשמש כהאב (בסיס פעילות) מרכזי של דלתא, יאפשר לה להציע טיסות המשך ליעדים רבים. הקו יחודש ב-10 במאי 2023 ויפעל בתדירות של שלוש פעמים בשבוע במטוסי ה-A350 של החברה.
שוק התעופה בארה"ב הוא זה שהתאושש בקצב ובווליום הגבוה ביותר לאור תנועת הנוסעים הפנים-ארצית המהווה כ-80% מהפעילות התעופתית בארה"ב. נזכיר כי עד כה הכניסה לזרים לארה"ב היא למחוסנים בלבד.
ארה"ב כובשת את צמרת הרשימה
בשבעת המקומות הראשונים בדירוג, המונה 20 נמלי תעופה בעולם, מדורגים נמלי תעופה בצפון אמריקה. אחרי אלטנטה ממוקם נמל התעופה בדאלאס שתנועת הנוסעים בו בשנת 2021 עמדה על 62.5 מיליון נוסעים, אחריו דנוור עם כ-59 מיליון נוסעים, אחריו שדות התעופה בשיקגו, לוס אנג'לס, שרלוט (קרוליינה הצפונית) ואורלנדו.
במקום השמיני נמצא שדה התעופה גוואנז'ו הסיני שבדירוג הקודם תפס את המקום הראשון. סין עדיין לא נפתחה לתנועת נוסעים בינלאומית מאז פרוץ הקורונה ועיקר הפעילות במדינה היא בטיסות פנים ארציות.
בשדה התעופה בגוואנז'ו טסו בשנת 2021 כ-40.2 מיליון נוסעים, ירידה של 8% לעומת שנה קודמת שגם במהלכה תנועת הנוסעים שיקפה ירידה דרמטית לאור מגבלות הקורונה.
גם במקום השמיני ממוקם שדה תעופה סיני - צ'נגדו, ומתחתיו חוזרים נמלי תעופה אמריקאיים לככב בדירוג, לאס וגאס (10), פניקס אריזונה ומיאמי שדורג במקום ה-12 לעומת דירוגו הקודם במקום ה-38.
מתחת לנמל התעופה בדלהי שדורג במקום ה-13 עם תנועה של 37 מיליון נוסעים ממוקם נמל התעופה של איסטנבול. זה שמהווה עבור ישראלים רבים יעד דרכו ממשיכים למדינות אחרות (קונקשן). ממשלת טורקיה שמה לעצמה למטרה להגביר את אפיקי התעופה והתיירות בין השאר על ידי הקמת נמל התעופה הענק שהושק לפני הקורונה והמהווה האב עבור טורקיש איירליינס על 380 מטוסיה. משם ממשיכה החברה ליותר מ-300 יעדים ברחבי העולם. תנועת הנוסעים ב-2021 באיסטנבול עמדה על כ-37 מיליון, והשדה שיפר את הדירוג מהמקום ה-20 בשנת 2020, למקום ה-14 בסיכום 2021. לפי נתוני החברה סביר להניח שאת שנת 2022 יסכם נמל התעופה של איסטנבול אף במקום גבוה יותר בדירוג.
במקום ה-17 ממוקם נמל התעופה של מקסיקו סיטי ואת הרשימה סוגר נמל התעופה של בייג'ינג, בו חלפו 32.6 מיליון נוסעים בשנת 2021. גם הנמל הזה תוכנן במטרה לשמש כהאב ענק לטיסות המשך מסין ליעדים שונים במזרח. נמל התעופה של בייג'ינג דורג במקום ה-7 בדירוג של שנת 2020.
שיא בטיסות המטען
הדירוג של ACI כלל גם את נמלי התעופה העמוסים ביותר עבור קרגו (הטסות מטען). סגמנט זה צמח בשיעור של 15.4% לעומת השנה הקודמת לשיא של הטסת מטען במשקל כולל של 125 מיליון טון. תנועת הקרגו שיקפה 44% מתנועת המטוסים העולמית בשנת 2021. בראש רשימת שדות התעופה מהם פעילות הקרגו הייתה הגדולה ביותר ניצב שדה התעופה בהונג קונג עם היקף של כ-5 מיליון טון שילוח שנתי. אחריו נמל התעופה ממפיס ושלישי נמל התעופה בשנחאי.
תנועת המטוסים הגלובלית בשנת 2021 הגיעה ל-74 מיליון בקירוב, צמיחה של 19% לעומת שנת 2020 אך ירידה של 28% לעומת שנת 2019. 20 נמלי התעופה העמוסים ביותר שדורגו על ידי ארגון נמלי התעופה משקפים 12% תנועת המטוסים הגלובלית. בשדה התעופה באטלנטה למשל תנועת המטוסים בשנת 2021 הסתכמה ב-708 אלף - גידול של 29% ביחס לשנת 2020, וירידה של 22% לעומת תנועת המטוסים של שנת 2019 שהגיעה ל-904 אלף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.