מקדונלד'ס מעלה מחירים בבריטניה, לראשונה מזה 14 שנים

ענקית המזון המהיר העלתה את מחיר הצ'יזבורגר בבריטניה בעקבות לחץ העלויות הגדלות • עליות המחירים נעות בין 10%-20%, בדומה למגמה שקדמה למשבר העולמי ב-2008 • רק לפני מספר ימים דיווחה מקדונלד'ס על עלייה במכירות ברחבי העולם בשיעור של 9.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מקדונלד'ס / צילום: Shutterstock
מקדונלד'ס / צילום: Shutterstock

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס אישרה אתמול (ד') כי ההמבורגר האייקוני היה אחד מבין מספר פריטים שמחירם צפוי לעלות ברחבי בריטניה. בנוסף לצ'יזבורגר, גם פריטים נוספים בתפריט צפויים להתייקר, כמו מנות הנאגטס, ארוחות הבוקר ושדרוגים לארוחות גדולות.

עליית מחירי המוצרים נעה בין 10% ל-20%, כאשר הצ'יזבורגר מציג את העלייה החדה ביותר, מ-99 פני (1.19 דולר) ל-1.19 ליש"ט (1.45 דולר). מחירי המוצרים ימשיכו להשתנות בין מסעדות בבעלות זכיין, שיכולות לקבוע מחירים על סמך המלצות החברה. 

אל תצפו שהמותגים הגדולים יורידו מחירים בקרוב
פחית קולה ב-13 אירו: עליית מחירים באחד האיים הפופולריים באירופה 

הפעם האחרונה שמקדונלד'ס העלתה את מחיר הצ'יזבורגר בבריטניה הייתה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי של 2008. בהצהרה ללקוחות, אמר מנכ"ל מקדונלד'ס בריטניה ואירלנד, אליסטר מקרו, כי עליית הלחצים האינפלציוניים אילצו את החברה לעשות כמה "בחירות קשות" ביחס לתמחור. "בדיוק כמוך, גם החברה שלנו, הזכיינים שלנו המחזיקים ומתפעלים את המסעדות שלנו והספקים שלנו מרגישים את ההשפעה של עליית האינפלציה", אמר מקרו.

העליות מגיעות כאשר חברות רבות מתמודדות עם עלויות מוגברות עבור פריטים כמו דלק, שכר ומרכיבים, על רקע האינפלציה הגוברת. בבריטניה, האינפלציה הגיעה לשיא חדש של 9.4% ביוני, רמתה הגבוהה ביותר מזה 40 שנה.

מקרו מסר כי מקדונלד'ס עשתה כל מה שביכולתה כדי לעכב את העלאות המחירים למשך זמן רב ככל האפשר, אך כבר אין ביכולתה לספוג את העלויות הגוברות. "אנחנו מבינים שכל עליית מחירים היא לא חדשות טובות, אבל עיכבנו וצמצמנו את השינויים האלה כל עוד יכולנו", אמר.

הודעתה של מקדונלד'ס על העלאת המחירים בבריטניה מגיעה יום לאחר שדיווחה על זינוק במכירות העולמיות של 9.7% בשלושת החודשים עד סוף יוני, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.