גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עונת הציד: מי הן החברות הישראליות שהפכו יעד אטרקטיבי להשתלטות עוינת

מפולת מניות ההייטק בוול סטריט האיצה מהלכי רכישה ומיזוג של חברות, בהן פלייטיקה, קלטורה ואיירון סורס ● בבנק ההשקעות אופנהיימר סימנו את הישראליות שעשויות להיות הבאות בתור, כולל חברות כ-Wix, פייבר וקורנית: "תקופות משבר הן זמן מצוין לחברות הגדולות לעשות 'שופינג' ולשים יד על חברות עם יתרון טכנולוגי"

מי הן ענקיות הטכנולוגיה מישראל שהפכו יעד אטרקטיבי להשתלטות / צילום: Shutterstock
מי הן ענקיות הטכנולוגיה מישראל שהפכו יעד אטרקטיבי להשתלטות / צילום: Shutterstock

אם שנת 2021 הייתה שנת שיא במספר ההנפקות של חברות טכנולוגיה חדשות, על רקע הגאות בשוקי המניות, הרי שבשנת 2022 עבר הדגש לפעילות מיזוגים ורכישות (M&A). מתחילת השנה הנוכחית כבר נודע על מספר חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט שצפויות להימכר: חברת השבבים טאואר, תופין העוסקת במדיניות אבטחת מידע, ראדא מהתחום הביטחוני ולאחרונה גם איירון סורס, שמספקת פתרונות למפתחי אפליקציות.

עונת הציד החלה: קלטורה הישראלית קיבלה הצעת רכישה של 383 מיליון דולר

בחברות אחרות היו רכישות של החזקות משמעותיות בחברה, כמו במקרים של חברת הגיימינג פלייטיקה, או בחברת מדפסות התלת-ממד סטרטסיס. במקרה אחר, יצרנית ציוד התקשורת סרגון עומדת בפני ניסיון השתלטות עוינת.

בבנק ההשקעות אופנהיימר ערכו ניתוח על התחממות פעילות ה-M&A, שבה נכתב בין היתר כי "מהלך הירידות החדות בקרב מניות הטכנולוגיה לא פסח כמובן גם על חברות הטכנולוגיה הישראליות, שמניותיהן ירדו בעשרות אחוזים מתחילת השנה. ירידה ניכרת בתמחור החברות מייצרת הזדמנויות רבות, כמו בכל משבר, ומאיצה לאחרונה מהלכים רבים של הצעות רכש ומיזוגים, הן מצד קרנות השקעה והן מצד חברות גדולות יותר".

מי, אם כן, הן החברות הישראליות שעשויות להוות יעד להשתלטות? באופנהיימר מנתחים על בסיס ארבעה פרמטרים (על כך בהמשך), ומקבלים רשימה של 18 חברות טכנולוגיה שהן להערכתם יעדים פוטנציאליים לרכישה. בין אלו נמצאות גם חברות שהצטרפו למסחר רק בשנה שעברה, כמו סלברייט, סימילרווב וקלטורה למשל, וגם חברות ותיקות בהרבה, כמו Wix, ורינט, אודיוקודס ורדוור.

לדברי סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר, "מתחילת השנה ראינו מספר די חריג של מיזוגים ורכישות, וזה מעיד על כך שהשוק הגיע לתמחור אטרקטיבי. בדרך כלל, כשיש ריבוי הנפקות חדשות זה מצביע על שיא בשוק, והרבה חברות רוצות להנפיק כי הן מקבלות רמות תמחור גבוהות מהממוצע. לעומת זאת, כשיש ריבוי M&As, זה מראה שהחברות מספיק זולות כדי לעורר עניין מגורמים אחרים".

השאלה, הוא אומר, היא מתי המניה מגיעה לתמחור חסר? ביחס למה? אין לכך תשובה ברורה; וסצ'ונוק אומר, כי "אם פעם הסתכלנו על מכפילי מכירות כאומדן פופולרי לשווי חברה, עכשיו, לאחר שהבועה בשוק המניות התפוצצה, מכפיל ההכנסות לחברות הישראליות נע בין 2 ל-3, שזה די מדהים".

מכפיל רווח גם הוא לא תמיד פרמטר רלוונטי, כי לרוב החברות הצעירות אין רווח, וכך גם לחלק מהוותיקות: "זה למעשה מייצר בעיה לחברות צמיחה קטנות, כאלה שמשקיעות המון בפיתוח מוצרים חדשים ובהכנת השווקים, ובסופו של דבר 'שוכחות' את הרווחיות.

"זה עבד יפה מאוד עד שראינו עלייה באינפלציה ובריבית. המשמעות היא שהכסף יותר יקר, משקיעים יותר בררניים בהחלטה איפה הם שמים את הכסף, ונוסף על כך הפחד מהאטה כלכלית מעלה את שנאת הסיכון. השוויים יורדים חזק, והשאלה היא איפה אפשר להציף ערך. גם אם חברה מפסידה, עדיין יכול להיות לה ערך גבוה יותר מהשווי הנוכחי שלה - יש טכנולוגיה, פטנטים, מוצרים. ניסינו לאתר את החברות האלה", הוא מסביר.

 

רווחיות גולמית, הוצאות מו"פ, שיעור EBITDA ומכפיל

כאמור, באופנהיימר הציבו ארבעה קריטריונים לצורך הניתוח. הראשון הוא שיעור רווח גולמי של מעל 40%, השני הוא שיעור גבוה (מעל 10%) של הוצאות מחקר ופיתוח, השלישי - שיעור EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בנטרול הוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות של מעל 30%, והאחרון - מכפיל EV/EBITDA על בסיס מנוטרל הוצאות אלה שהוא נמוך מ-7.

וסצ'ונוק מסביר כי רווחיות גולמית של מעל 40% מעידה על מצב התחרות בשוק היעד, יכולת החברה לשמור על מחירים גבוהים יחסית של מוצריה - עניין חשוב במיוחד בסביבת האינפלציה הנוכחית - ובסופו של דבר, על רצונם של הלקוחות לשלם פרמיה על מוצר ייחודי.

כמובן, הוא מציין, יש גם חברות ענק מצליחות עם רווחיות גולמית מתאימה, אך בשל גודלן הן לא מהוות יעד לרכישה (בין הישראליות מוזכרת לדוגמה סולאראדג', המספקת מערכות לניטור ואופטימיזציה של אנרגיה סולארית, הנסחרת בשווי של 18 מיליארד דולר).

עם זאת, חברות נישה, בעיקר חברות תוכנה ארגונית, נהנות מרווחיות גולמית גבוהה, אך משקיעות משאבים רבים במערך השיווק והמכירות. רכישת חברות כאלה על ידי חברות גדולות יותר, בעלות יתרונות לגודל בשיווק ובמכירות, היא מהלך הגיוני שאמור להצדיק פרמיה.

בהקשר זה מציינים באופנהיימר, כי דווקא שלוש מחברות הטכנולוגיה הישראליות שקיבלו לאחרונה הצעות רכש, ראדא, סרגון וטאואר, מתאפיינות בשולי רווח גולמי נמוכים יותר, אם כי לא בהשוואה לממוצע הענפי שלהן. במצב זה, רכישה עשויה להוביל ליתרונות לגודל, כל עוד אין פגיעה בבסיס הטכנולוגי של החברה הנרכשת ואין מדובר במינוף גבוה שעלול לסכן את החברה הממוזגת.

הקריטריון השני, שיעור גבוה של הוצאות מו"פ, נועד לשמר את היתרון התחרותי של החברה באמצעות השקעה בחדשנות. לפי אופנהיימר, יש קשר הדוק בין שיעור ההשקעה במו"פ כחלק מההכנסות ובין שיעור הרווח הגולמי.

באשר לקריטריון השלישי, שיעור EBITDA בנטרול הוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות, מציין וסצ'ונוק, הרעיון שעומד מאחורי כל רכישה הוא קבלת גישה לטכנולוגיה ולקניין הרוחני של החברה הנרכשת, תוך הפעלת סינרגיות תפעוליות על ידי הרוכש. מדובר בחיסכון בהוצאות שיווק ומכירה, ובעיקר הוצאות הנהלה וכלליות.

לצורך ההדגמה התיאורטית של חיסכון מרבי פוטנציאלי, נוטרלו הוצאות אלה מה-EBITDA. באופנהיימר מכירים כמובן בעובדה שבשום עסקת M&A אין מדובר בהורדה מוחלטת של הוצאות אלה, אך השתמשו בקריטריון זה כדי לדגום את פוטנציאל הרווחיות המרבי מנקודת המבט של הרוכש הפוטנציאלי.

על הקריטריון האחרון, מכפיל EV/EBITDA (לשנה זו) מנוטרל הוצאות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות שנמוך מ-7, כותבים באופנהיימר כי "היות שבעסקאות ה-M&A האחרונות בקרב הישראליות היה מדובר בפרמיה ניכרת ביחס למחיר הנוכחי, בטווח של 30%-50% בעת ההכרזה, הגדרנו קריטריון מחמיר במיוחד של מכפיל נמוך מ-7, כדי לספק מקום לפרמיה גבוהה בתרחיש רכישה פוטנציאלית.

הקריטריונים מתאימים ל-18 חברות ישראליות

כאמור, הקריטריונים נמצאו מתאימים ל-18 חברות ישראליות, או בעלות זיקה לישראל, ובהן חברת הגיימינג פלייטיקה, שקרן Joffre  רכשה לאחרונה חלק ממניות השליטה בה לפי שווי של כ-8.5 מיליארד דולר, ואיירון סורס, הפועלת בתחום הטכנולוגיה למפתחי אפליקציות, שהודיעה על מכירתה ליוניטי מארה"ב בעסקת מיזוג המשקפת לה שווי של 4.4 מיליארד דולר. בשני המקרים בוצעו עסקאות הרכישה במחיר המשקף פרמיה של עשרות אחוזים מעל מחיר השוק.

עוד ברשימה של אופנהיימר נמצאות החברות Wix (הקמה וניהול של אתרי אינטרנט); ורינט (תוכנות אבטחה ומודיעין עסקי), וקוגנייט שפוצלה ממנה בשנה שעברה (תוכנה תעשייתית); קורנית דיגיטל (הדפסה דיגיטלית על טקסטיל); סטרטסיס (מדפסות תלת-ממד), שכאמור חברת ננו דיימנשן רכשה נתח ממנה לאחרונה; פייבר (זירת מסחר לפרילנסרים); לייבפרסון (פלטפורמות דיגיטל לתקשורת בין לקוחות ומותגים), שבה התעורר ודעך מאבק פרוקסי מול הקרן האקטיביסטית סטארבורד; סלברייט (טכנולוגיות מודיעין דיגיטלי); רדוור (אבטחת רשתות ומרכזי מחשוב); ווקמי (תוכנות ארגוניות); סימילרווב (ניטור ומחקר אתרי אינטרנט); אודיוקודס (העברת קול ונתונים ברשתות תקשורת); ריסקיפייד (מניעת הונאות במסחר מקוון); אינוביד (הזרמת מדיה ופרסומות); קלטורה (פלטפורמת וידאו בענן) ואלוט (פתרונות בינת רשת ואבטחה).

"Wix היא אחד היעדים הכי אטרקטיביים"

כך למשל מציינים באופנהיימר, שב-Wix , שמאפשרת ללקוחותיה להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות, הוצאות המו"פ מגיעות ל-24% מהמכירות, שיעור הרווח הגולמי הוא 62%, שיעור ה-EBITDA בנטרול ההוצאות שנבחנו מגיע ל-40% וכך מכפיל ה-EV/EBITDA מגיע ל-5.5 (בזמן שמכפיל המכירות הוא 2.2 בלבד).

"Wix היא אחד היעדים הכי אטרקטיביים, אולי הכי אטרקטיבי לרכישה", אומר וסצ'ונוק, ומונה מספר יתרונות עבור רוכש פוטנציאלי: "יש לה הכנסות חוזרות, מודל מנויים, דגש בפעילות על עסקים קטנים ובינוניים, שיווק מקומי".

הוא מציין ש-Wix (הנסחרת בשווי של 3.6 מיליארד דולר) כבר הייתה בעבר רווחית, עם שיעור תזרים חופשי של 20%-30%, אך לפני מספר שנים החליטה להשקיע בכניסה לתחום חדש, שיביא אותה לארגונים גדולים יותר, ולכן היו לה הרבה השקעות.

לדבריו, בעוד שהרווחיות נפלה, התחום לאו דווקא הביא את הצמיחה הצפויה. אולם עבור רוכש פוטנציאלי יש כאן אפסייד: "אפילו אם Wix תסגור לגמרי את הפעילות של Business Solutions (הפעילות החדשה), ואפילו אם היא תפסיק לצמוח במספר המנויים - היא תציג תזרים חופשי חיובי של 20%, והמנויים הקיימים שלה יניבו לה הכנסות של 15 מיליארד דולר בעשור הקרוב, כלומר, החברה בטוח שווה יותר מהשווי היום".

מי יכולה לרכוש את Wix? לפי וסצ'ונוק, "גוגל שותפה ותיקה של Wix עם קשר מאוד הדוק, אבל באופן כללי היא לא עושה הרבה רכישות ומעדיפה לפתח לבד. יש עוד חברות שיכולות להתעניין, וגם קרנות פרייבט אקוויטי".

בכל מקרה, ולאו דווקא ספציפית ל-Wix, הוא מזכיר ש"צריך שניים לטנגו: בדרך כלל רכישות לא קורות, כי ההנהלה, הבעלים או משקיעים מסוימים מתנגדים לעסקה, כפי שראינו בבירור במקרה של לייבפרסון". להערכתו, "עדיף לכל חברה להימכר לחברת ענק ציבורית, וזה יותר מתקבל על דעת ההנהלה, שלמעשה מקבלת קידום. פחות ירצו קרן פרייבט אקוויטי שתתחיל לנהל את דוח הרווח וההפסד, או איזה אקטיביסט שייכנס להם בין הרגליים".

מקרה כזה הוא איירון סורס, שהודיעה לאחרונה על מכירתה בעסקת מניות. "כשראיתי את העסקה הייתי המום", מודה וסצ'ונוק. "המניה הגיעה לשווי שהיה לא הגיוני, תמחור חסר ברמות קשות. באה חברה, אומנם גדולה יותר (יוניטי), אבל שמייצרת EBITDA חצי מאיירון סורס ולא מרוויחה.

'לדעתי, העסקה לא נותנת את השווי ההוגן לאיירון סורס. מה גם שיוניטי מנפיקה אג"ח לבעלי המניות ולוקחת את כל הקופה לעשות רכישה עצמית של מניות. החברה הופכת להיות ממונפת, בתקופה כזו זה לא ברור. מצד שני, איירון סורס לא רוצים לקבע את עצמם על 4 דולרים, והם רואים אפסייד ביצירת פלטפורמה מובילה של גיימינג ופרסום לגיימינג, והחבר'ה של איירון סורס ישתלבו שם בתפקידים בכירים".

לסיכום, מציין וסצ'ונוק, "תקופות משבר הן זמן מצוין לחברות הגדולות לעשות 'שופינג' ולשים יד על חברות עם יתרון טכנולוגי". לדבריו, "בסופו של דבר גם אם החברה הנרכשת בלי רווח ולא ברור מתי תרוויח, היא יכולה להיות מאוד אטרקטיבית - תלוי באילו ידיים ומי יודע להציף ערך".

עוד כתבות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הקבלן שבטוח: החרם הטורקי יתהפך על ארדואן

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם