הוסר איום השביתה של ההסתדרות: אסם תעלה את שכר המינימום בחברה

הנהלת אסם-נסטלה הגיעה להבנות עם איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, לפיהן שכר המינימום בחברה יעלה ל-6,000 שקל בחודש החל מ-2023 • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה השכילו לשים את האדם העובד במרכז, וכולם יצאו נשכרים מכך"

מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל
מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל

הוסר איום השביתה באחת מחברות המזון הגדולות בארץ: הנהלת אסם-נסטלה הגיעה להבנות עם איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, לפיהן שכר המינימום בחברה יעלה ל-6,000 שקל בחודש החל מ-2023. בעקבות ההבנות, ההסתדרות מפסיקה את כל הצעדים הארגוניים בחברה.

בשבוע שעבר פורסם בגלובס כי בהסתדרות נערכים להשבתה אפשרית מלאה של כל פעילות אסם-נסטלה בישראל. זאת בעקבות משא-ומתן בין הצדדים שנמשך למעלה מחצי שנה, במהלכו דרשה ההסתדרות הגדלה מיידית של שכר המינימום של עובדי אסם לסכום של 6,000 שקל, במקום 5,300 שקל שקיבלו כ-1,000 מעובדי החברה עד היום.

בשבוע שעבר שלח אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, מכתב לאבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם, שבו הדגיש כי " לא יעלה על הדעת כי בחברה שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על 4.17 מיליארד שקל, והרווח התפעולי הוא מעל חצי מיליארד, מאות מעובדי אסם משתכרים שכר בסיס העומד על שכר מינימום בלבד. בתיאום עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ובגיבויו המלא, אני קורא לך להעלות באופן מיידי את שכר המינימום המפעלי בחברת אסם ל-6,000 שקל בחודש. ככל שתבחר הנהלת החברה שלא להתקדם במשא-ומתן ולהגיע להסכמות בעניין כמו גם בשאר הנושאים במשא-ומתן, ההסתדרות תפעל להחרפת הצעדים הארגוניים, לרבות השבתה אפשרית מלאה של כל פעילות אסם-נסטלה בישראל".

מאסם נמסר לגלובס ביום רביעי כי "במציאות עסקית מאתגרת ביותר לתעשיית המזון בישראל ולחברה, אנו עושים כל שביכולתנו כדי להשלים הסכם קיבוצי מאוזן ומיטיב לטובת עובדי החברה. אנו מצפים מנציגות העובדים ומההסתדרות לגלות אחריות ולהמשיך במשא-ומתן עד להגעה להסכמות".

היום, לאחר משא-ומתן קדחתני שנערך בסוף השבוע, במעורבותו הישירה של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו הצדדים להסכמה כי אסם תגדיל את משכורת המינימום לעובדים שהיו בלב המחלוקת ל-6,000 שקל.

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות
 יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

"אנחנו מביאים היום בשורה חסרת תקדים לעובדי אסם. ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה השכילו לשים את האדם העובד במרכז, וכולם יצאו נשכרים מכך", אמר יו"ר ההסתדרות בר-דוד. "אני רוצה להודות למנכ"ל אסם אבי בן אסאייג על שיתוף-הפעולה. אפעל להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל בחודש בכל המפעלים בישראל באופן מיידי. אני קורא לכל התעשיינים המעסיקים לפעול בשיתוף-פעולה למען חיזוק האדם העובד בישראל ושיפור שכרו".

מנכ"ל אסם-נסטלה, אבי בן אסאייג, מסר כי "מאז ומתמיד אסם-נסטלה שמה לנגד עיניה את טובת העובדים, המהווים את ליבת הארגון ונמצאים בראש סדרי העדיפויות של החברה, וכך גם עכשיו. בחודשים האחרונים התנהל משא-ומתן לגיבוש הסכם קיבוצי חדש לתקופה של חמש שנים במטרה לגבש תנאים מיטביים, תוך חשיבה ארוכת-טווח לטובת רווחת העובדים ועתיד החברה.

"?למרות האתגרים שתעשיית המזון מתמודדת עמם בימים אלה, בחרנו להמשיך להוביל קו זה, ואני גאה לעמוד בראש חברה שתדאג להעניק לעובדים ולעובדות את ההסכם הטוב ביותר שניתן לתת. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וכן ליו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו על שיתוף-הפעולה".

"לאחר משא-ומתן עיקש הצלחנו להביא בשורה לעובדים ששכר הבסיס שלהם קרוב לשכר המינימום במשק", מסר בלו. "עד לסיום תקופת ההסכם יגיע שכר המינימום ל-6,400 שקל בחודש. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על מעורבותו במשא-ומתן, לוועד העובדים ולהנהלת החברה".