חברת תיווך הנדל"ן של אורי אלון ממשיכה לפטר עובדים

פלטפורמת הנדל"ן קומפאס ממשיכה לבטל משרות נוספות מתוך ניסיון להוזיל עלויות • הקיצוצים הגדולים ביותר מתרחשים בצוות הטכנולוגיה, לדברי המנכ"ל רוברט רפקין • מניית החברה צנחה ב-73% מתחילת השנה

ד''ר אורי אלון, אחד המייסדים של חברת קומפאס / צילום: יח''צ
ד''ר אורי אלון, אחד המייסדים של חברת קומפאס / צילום: יח''צ

כחלק מהניסיון להמשיך להרוויח גם בעת היחלשות שוק הנדל"ן האמריקאי, פלטפורמת קומפאס ממשיכה בקיצוצים. לפי תזכיר שכתב המנכ"ל רוברט רפקין והגיע לסוכנות הידיעות בלומברג, הפיטורים הנרחבים ביותר יתרחשו בחטיבת הטכנולוגיה של החברה. מניית החברה צנחה ב-73% מתחילת השנה, ובמהלך המסחר הערב (ג') היא מאבדת 3.9%. 

התחלות הבנייה בשיא של עשורים, ויכולות לעלות עוד
מארק צוקרברג איבד יותר מ-70 מיליארד דולר. גם מצבה של מטא לא טוב 

קומפאס הודיעה היום כי היא מעריכה שהיא תרשום הוצאות של כ-23 עד 26 מיליון דולרים עבור פיצויי פיטורים והטבות אחרות לעובדים שיפוטרו במהלך הרבעון השלישי. ביוני האחרון פיטרה החברה 450 עובדים - כעשירית מכוח העבודה שלה. דובר החברה סירב לחשוף כמה עובדים יפוטרו הפעם. 

יו"ר החברה, אורי אלון, הקים את קומפאס בשנת 2012 עם שותפו העסקי רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס. החברה גדלה במהירות ורכשה חברות תיווך אחרות על מנת להתרחב וגם על מנת לגייס סוכני נדל"ן מובילים בארה"ב. החברה מתמודדת כעת עם צינון דרמטי בשוק הנדל"ן של ארצות הברית בשל העלאות הריבית, והיא מחפשת דרכים לצימצום עלויות על מנת להישאר עם הראש מעל המים.

בהודעה ששלח המנכ"ל רפקין לסוכני הנדל"ן של החברה נכתב: "היום צמצמנו את גודלם של כמה מהצוותים שלנו שאינם פונים לסוכנים, והתמקדנו בתחומים שאינם משפיעים על החוויה היומיומית שלכם".

לקומפאס עדיין יש יותר מ-700 עובדים בחטיבה הטכנולוגית שלה, שלדברי רפקין הם יותר עובדים טכנולוגיים משיש בכל סוכנויות תיווך הנדל"ן המסורתיות גם יחד. מדובר בכמחצית מלבד מ"מעל 1,500 אנשי מקצוע מנוסים בתחום המוצר וההנדסה" ברחבי העולם עליהם דיווחה החברה בחודש פברואר.

קומפאס הפכה לחברת תיווך מבוקשת בניו יורק, לוס אנג'לס ומיאמי, ומפתה סוכנים רבים לעבוד איתה בזכות ההיצע הטכנולוגי שלה וחבילות השכר הנדיבות שלה, הנתמכים על ידי משקיעי הון סיכון, ביניהם מיליארד דולר מחברת סופטבנק. ב-2021 היא מכרה בתים בשווי 251 מיליארד דולר - יותר מכל סוכנות תיווך אמריקאית אחרת, כך על פי אתר Real Trends.