ההשקעה הפרסומית המשתלמת ביותר של השנה שייכת לבנק דיסקונט

הפרסומת של בנק דיסקונט בכיכובה של רותם סלע רושמת שיעור זכירות גבוה יותר מפי שניים מהממוצע החצי-שנתי - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בניגוד לשנים קודמות, רשתות המזון מסתפקות בקמפיינים צנועים יחסית לקראת ראש השנה

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: יח''צ
רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: יח''צ

נדמה כי ההשקעה המשתלמת ביותר של השנה שייכת לבנק דיסקונט, שבמהלך שעורר רעש גדול גרם לפרזנטורית רותם סלע לעבור אליו בבלעדיות, תמורת שכר שנתי גבוה שהוערך ב-2 מיליון שקל. מאז עלו הפרסומות לבנק בכיכובה (באמצעות אדלר-חומסקי-ורשבסקי), הן מובילות כמעט מדי שבוע את דירוג הפרסומות הזכורות ואהובות.

גם השבוע זו הפרסומת הזכורה ביותר, עם שיעור זכירות של 26.7% - גבוה בהרבה מהממוצע החצי-שנתי, שעומד על 12%. הפעם מצטרף לסלע שחקן הכדורגל מנור סולומון, שאומנם בימים אלה פצוע, אבל גם אם היה כשיר לחלוטין - הבדיחה על הגעה של נבחרת ישראל למונדיאל הייתה רלוונטית. על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זוהי גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם כ-1.5 מיליון שקל.

 
  

בניגוד לשנים קודמות, רשתות המזון מסתפקות בקמפיינים צנועים יחסית לקראת ראש השנה, וכך רובן נותרות מחוץ לדירוג. זאת למעט שופרסל ורותי רוסו, שמתברגות בו שבוע שני ברציפות (מקום תשיעי בזכירות, עם 3.4%).

לעומת זאת, הגופים הפיננסיים ממשיכים בנוכחות חזקה באוויר, וגם השבוע תופסים 6 מקומות בטבלה. במקום השני מבחינת זכירות נמצא בנק לאומי, המציע מיזם בטיחות פיננסית לגיל השלישי באמצעות חיבור בין גל תורן לציפי שביט (אה, גלינקה?). בצפייה ראשונה הפרסומת נראית קליטה פחות מפרסומת הקאמבק למסך עם השיר של נונו, אבל שביט היא פצצת אנרגיה, ולכן גם רמת האהדה גבוהה יחסית (11.8%, מקום שלישי).

גל תורן בקמפיין ללאומי / צילום: יח''צ
 גל תורן בקמפיין ללאומי / צילום: יח''צ

הפרסומת של בנק הפועלים (באמצעות גיתם BBDO) עם מרקו ש"מצטרף" לעמוס תמם היא האהובה ביותר עם 25.6% - וזאת למרות שמדובר בעיקר ב"זנב הקמפיין" ובהשקעה כספית נמוכה.

עמוס תמם בקמפיין הפועלים / צילום: צילום מסך
 עמוס תמם בקמפיין הפועלים / צילום: צילום מסך

מבין הפרסומות שלא נכנסו לדירוג מעניין לציין את זו של קניוני עופר, שבה יובל שרף מציגה אדפטציה ל"לך לישון" של אנה זק עם המשפט "דוד משה מה הפסדת" - בחירה מוזרה אחרי שרק לאחרונה השתמש בנק מזרחי טפחות בשיר בפרסומת שלו.

פרסומת נוספת שעוררה תמיהה השבוע שייכת לאורבניקה, שבחרה להציב את סטטיק ובן אל כמי שכביכול יורים זה בזה, במסגרת מבצע על נעלי נשים. לפני כמה חודשים, כשהשניים עוד היו צמד, הם השתתפו בקמפיין של הרשת שיצר מיקי תורג'מן והתאפיין בוייב צעיר ומושך. עכשיו, אחרי הפרידה, נראה שמישהו חיפש קריאייטיב שמעיד על ה"מלחמה" שהם נכנסו אליה. איך זה תורם למותג? לא ברור כלל. 

החגים לא משפיעים

ההשקעה בפרסום נשארת סטטית למרות החגים, ועומדת על 40 מיליון שקל.

שלושה מובילים

מקאן תל אביב נכנס לדירוג עם שלוש פרסומות, גיתם BBDO ואדלר-חומסקי-ורשבסקי עם שתיים כל אחד. 

המבוגרים לא מתרגשים

למרות שהקמפיין של בנק לאומי פונה לגיל השלישי, וציפי שביט מצטרפת לגל תורן, לא נרשמה אהדה מיוחדת לפרסומת בקרב בני 55 ומעלה.