בצל התחרות בתוך הערים: טיב טעם משדרגת סניפים

בהשקעה של כ־10 מיליון שקל, טיב טעם תשדרג ותחדש כ-20 סניפים עירוניים כדי להתמודד עם התחרות • סמנכ"ל הסחר יוסי שליו: "התחרות הזו טובה לצרכן, אבל עודף שטחי מסחר בסופו של דבר יפגע בכולם. בטווח של השנתיים־שלוש הקרובות הגופים החזקים והרשתות המסודרות יישארו, אבל הטרמפיסטים שהגיעו ייעלמו"

סניף של רשת טיב טעם / צילום: אסף לב
סניף של רשת טיב טעם / צילום: אסף לב

רשת טיב טעם יוצאת במהלך אסטרטגי שבמסגרתו תשדרג ותחדש את כל סניפי In The City, הסניפים העירוניים והשכונתיים של הרשת, בהשקעה שנאמדת בכ־10 מיליון שקל. בנוסף, במהלך השנה הקרובה ייפתחו 3 סניפי סיטי בתל אביב, בחיפה ובקריית אונו.

המהלך העכשווי כולל כ־20 סניפים ברחבי הארץ שיעברו מתיחת פנים ויעוצבו בקונספט חדש שמוגדר כ"רוח אורבנית תל אביבית". הסניפים והמחלקות יעוצבו בהשראת מפות המטרו והרכבת הקלה. 

● הצעדים שהממשלה הבאה צריכה לעשות כדי שמחירי המזון יתחילו לרדת | ניתוח
יו"ר ההסתדרות לרשתות השיווק: אל תאשרו בקשות של יבואנים וספקים להעלאות מחירים

"התגברות התחרות בסניפים העירוניים היא משמעותית לאור הקורונה, כאשר במהלכה גורמים רבים החליטו להיכנס לתל אביב, הן רשתות ממוסדות והן גופים פרטיים", אומר לגלובס יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר של רשת טיב טעם.

יוסי שליו / צילום: אלעד גוטמן
 יוסי שליו / צילום: אלעד גוטמן

"לגבי הפרטיים, מדובר בגורמים שאין להם קשר לקמעונאות, ובכל זאת פתחו קצביות, ירקניות, חנויות פיצוחים וכו', מה שהוביל לכך שנושא המסחר הקמעונאי בתחומי העיר הלך וצמח באופן דרסטי. כשתחרות מגיעה במינון סביר והגיוני, זה מחייב את כל השחקנים הקיימים להשתדרג ולהתבדל, אבל כמות הגופים הפרטיים שנכנסו למרחב העירוני בעקבות הקורונה הייתה דרסטית ופגעה בכולם.

"אנחנו מאמינים שהתחרות הזו טובה לצרכן, אבל עודף שטחי מסחר בסופו של דבר יפגע בכולם. בטווח של השנתיים־שלוש הקרובות הגופים החזקים והרשתות המסודרות יישארו, וכמוהם גם הגורמים הפרטיים המקצועיים שעושים טוב לצרכן, אבל הטרמפיסטים שהגיעו ייעלמו.

"התחרות הרבה באזור תל אביב גרמה למחסור אדיר בעובדים, ובעקבות מצוקת כוח-האדם בתחום הקמעונאות אנחנו מפעילים פיילוט של מקררי שירות עצמי וקופות עצמאיות. עד כה ראינו שקיימת נכונות של הלקוחות להתחבר לעידן הטכנולוגי. עם זאת, מתיחת הפנים לסניפי הסיטי כוללת גם את שינוי נראות העובדים עם מדים מעוצבים חדשים".