סלינה נכנסה לוול סטריט לפי שווי של יותר ממיליארד דולר

רשת האירוח סלינה החלה להיסחר בניו יורק לאחר שמוזגה ל-SPAC לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף • סטיקספיי מגיעה לוול סטריט בשווי מקוצץ לעומת השווי המקורי שתוכנן

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי
רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

קצב ההצטרפות של חברות ישראליות לוול סטריט אומנם רחוק מהשיאים של השנה שעברה, ובכל זאת בימים אלה מצטרפות עוד שלוש חברות חדשות למסחר. לצד מובילאיי, שהונפקה בהצלחה השבוע, צפויות להתחיל להיסחר גם מניות החברות סלינה וסטיקספיי, לאחר שישלימו את המיזוגים שלהן לחברות SPAC.

מכפר הדייגים לוול סטריט: כך הקימו שני בוגרי שלדג וסיירת מטכ"ל רשת אירוח עם מודל ייחודי | ראיון

סלינה, שהוקמה על ידי רפי מוסרי ודניאל רודבסקי, מפעילה רשת מתחמי אירוח שפועלת ביותר מ-20 מדינות. המיזוג שלה מתבצע לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף, או 942 מיליון דולר בנטרול המזומנים (Enterprise Value). למרות הירידות בשווקים מאז שדווח על המיזוג, השווי לא הופחת. החברה החלה להיסחר היום (ה') בניו יורק תחת הסימול SLNA.

מוסרי אמר השבוע, כי סלינה נרגשת מהעתיד כחברה ציבורית, וכי המותג סלינה נהנה מאהדה גדולה בקרב דור חדש של מטיילים. "נמשיך לעמוד במשימתנו להניע קשרים משמעותיים בין אנשים, תוך שמירה על התמקדות בהשגת רווחיות", אמר מוסרי.

סטיקספיי תתמזג לפי שווי של 365 מיליון דולר

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף מהציבור, במטרה למזג לתוכן חברות קיימות תוך פרק זמן מוגבל. עבור חברות פרטיות, מיזוג כזה הוא דרך חלופית להגעה לשוק הציבורי. ב-2020-2021 נרשם שיא בהנפקות SPAC, אך מאמצע השנה שעברה השוק התקרר משמעותית, מספר ההנפקות והמיזוגים התכווץ, והחברות שמוזגו ל-SPAC איבדו חלקים ניכרים מהשווי.

עם זאת, גם לאחר הירידה בשוק נודע על מיזוגים של חברות מישראל ל-SPAC, וכך רשת האירוח סלינה הודיעה על מיזוג בדצמבר וסטיקספיי הודיעה על מיזוג במרץ השנה. שני המיזוגים אושרו השבוע על ידי בעלי המניות של חברות ה-SPAC.

סטיקספיי מגיעה לוול סטריט בשווי מקוצץ לעומת השווי המקורי שתוכנן, לאחר שהפחתת תחזיות פיננסיות הובילה לירידת השווי בעסקה. החברה צפויה להתמזג לפי שווי של 365 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן דובר על שווי של 813 מיליון דולר אחרי הכסף (שווי פעילות של 632 מיליון דולר).

סטיקספיי מפתחת מוצרים וטכנולוגיות לתעשיית התקשורת בלוויינים. את החברה מנהל בחודשים האחרונים דוד ריפשטיין, לשעבר מנכ"ל רדקום וגרין רואד, וזאת לאחר מותו של מייסד החברה, שניהל אותה קודם לכן והחל את תהליך המיזוג, יואל גת.